printer : wifi is niet actief...-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

geotim
Lid geworden op: 08 mar 2023, 09:43

16 aug 2023, 16:22

Hallo,
ik probeer een oude printer, mg5750, te installeren, met kabel lukt het wel maar niet met wifi.
Draadloos scannen en afdrukken gaat wel. Er is geen verbinding met de pc. Heeft Iemand een idee hoe ik wifi kan activeren?
Met dank bij voorbaat.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 aug 2023, 16:39

ik probeer een oude printer, mg5750
Heeft dat machientje wel een ingebouwde WiFi
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

16 aug 2023, 22:59

geotim schreef:
16 aug 2023, 16:22
Hallo,
ik probeer een oude printer, mg5750, te installeren, met kabel lukt het wel maar niet met wifi.
Draadloos scannen en afdrukken gaat wel. Er is geen verbinding met de pc. Heeft Iemand een idee hoe ik wifi kan activeren?
Met dank bij voorbaat.
Als het met Wifi niet lukt, waarom kunt u dan wel draadloos scannen en afdrukken?
Kan aan mij liggen, maar dat begrijp ik niet.
Kijk eens bij Canon en selecteer uw Windows versie.
Wellicht alles van Canon verwijden eerst en dan opnieuw beginnen. En computer opnieuw opstarten.
Ik heb nog een oudere printer van Canon. Zijn geen drivers of iets dergelijks voor Windows 11 beschikbaar volgens Canon. En ik heb Windows 11. Werkt echter perfect met de Windows 10 drivers.
Ik weet echter niet welke Windows versie u heeft.

geotim
Lid geworden op: 08 mar 2023, 09:43

17 aug 2023, 12:17

"""Als het met Wifi niet lukt, waarom kunt u dan wel draadloos scannen en afdrukken?"""
Het afdrukken wordt gestuurd rechtstreeks op de printer.
Geen tussenkomst van de pc.

"""Heeft dat machientje wel een ingebouwde WiFi"""
Dat is nu eens een vraag die ik niet verwacht had, maar ik zoek het uit.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 aug 2023, 12:21

Wat jij omschrijft als "draadloos scannen en printen" is de kopieerfunctie, daarvoor heb je inderdaad geen verbinding met de pc nodig.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

17 aug 2023, 21:01

geotim schreef:
17 aug 2023, 12:17
"""Als het met Wifi niet lukt, waarom kunt u dan wel draadloos scannen en afdrukken?"""
Het afdrukken wordt gestuurd rechtstreeks op de printer.
Geen tussenkomst van de pc.
Nu snap ik het, maar dat noem ik geen 'draadloos'.
"""Heeft dat machientje wel een ingebouwde WiFi"""
Dat is nu eens een vraag die ik niet verwacht had, maar ik zoek het uit.
Is een driver voor dus ik ga ervan uit van wel.
Aanbevolen voor u
MG5700 series MP Drivers v. 1.01 (Windows)
Bestandsversie: 1.01

|

Releasedatum: 15 oktober 2021
(Standaard)Dit is een stuurprogramma dat volledige functionaliteit voor het geselecteerde model biedt. Hiermee kunt u de printer ook instellen voor draadloos afdrukken en scannen. Voor een betere gebruikerservaring raden we aan ook de software My Image Garden te installeren. Een versie van dit standaardstuurprogramma staat op de cd die bij het product wordt geleverd.
Selecteer juiste besturingssysteem op de Canon website, driver downloaden en installeren (klik ook op 'meer informatie voor instructies).
Zorg dat uw printer aan staat tijdens installatie. Anders wordt die niet 'gezien'.
Het is heel simpel, volg gewoon de aanwijzingen op het scherm.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 aug 2023, 09:38

zou kunnen dat zijn internetmodem een beetje koppig is en het euvel zich daar afspeelt
kan simpel opgelost worden door het knopje op de modem eens in te drukken en dan op de printer

geotim
Lid geworden op: 08 mar 2023, 09:43

18 aug 2023, 10:43

Dank aan allen die hulp geboden hebben. Ik ben klaar.