W7 kan al ettelijke jaren geen 2 of meer vensters tegelijk open hebben.

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

05 okt 2022, 05:26

Ik heb hiervoor al alles uitgeprobeerd. Tussen haakjes Extra > mapopties > Algemeen enz... helpt natuurlijk ook niet. Ik moet daarom altijd mijn toevlucht nemen tot programma's als explorer2 e.d. Weet iemand hier een oplossing voor ?

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

05 okt 2022, 17:29

('k heb w10), als ik de verkenner open, op dat vierkantje rechtsboven klik (verkleinen). Dan kunt ge opzij en onderaan (<->) dat venster kleiner maken.
Voorts klik je met je menuknop op dat symbool van Verkenner in de taakbalk. Daar staat ook verkenner bij, een klik (Lkl) erop en je hebt een 2° verkenner geopend. Eventueel ook verkleinen om die 2 vensters naast mekaar te te zetten.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

06 okt 2022, 01:05

Ik kan geen 2 vensters tegelijk open hebben. Heeft niets te maken met vensters kleiner of groter.

Als jij een explorer venster opent door bvb op een map te dubbelklikken dan opent bij jou die map. Bij mij ook dus. Echter als ik nu op een andere map dubbelklik sluit de vorige map altijd. Of die vorige map bij jou nu zal sluiten of niet hangt af van de configuratie die je ingesteld zoals hierboven gezegd bij Extra > mapopties > Algemeen enz. Ik kan dit niet wijzigen en mijn vorige geopende map sluit altijd.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

06 okt 2022, 12:08

Nu ben je of is het nog steeds internet explorer waar je over bezig bent denk ik. Daar ga je met de muis op het 2° tabblad staan, linkerknop ingedrukt houden en naar rechts schuiven. Er verschijnen dan 2 aparte tabbladen op je scherm.
Bij mijn 2 vensters mogen die mekaar niet overlappen of raken, er moet blauw tussen zitten.
Alsook bij je 2 tabbladen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Ambi*
Lid geworden op: 27 dec 2008, 00:54

06 okt 2022, 12:16

@JimB,

Vooreerst, ik veronderstel dat je wel weet dat Windows 7 niet meer ondersteund wordt sedert 14 januari 2020 !!
Het is als dusdanig volledig onveilig als je met dat toestel nog op internet gaat rondsnuffelen.

Dit gezegd zijnde: dus als ik het goed begrijp kan jij in onderstaand printscreen géén aanpassingen doen?
Nl. een bolletje plaatsen bij nr 1 --- vervolgens klikken op "Toepassen" en dan pas op "OK"?
Afbeelding

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

06 okt 2022, 17:15

JimB,

doe eens het volgende:
Open een map klik op het - teken bovenaan rechts, die map staat
dan onderaan in de taakbalk.
klik vervolgens op Computer.
Klik op de schijf waarop de volgende map staat die je wilt openen.
Klik de gewenste map open.
Klik de map in de taakbalk terug open.
Als je de mappen naast elkaar wilt zien moet je beiden verkleinen
met het teken tussen - en X bovenaan rechts.
Je kunt de mappen diagonaal, horizontaal en verticaal verkleinen/
vergroten.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

08 okt 2022, 05:35

Ambi* schreef:
06 okt 2022, 12:16
@JimB,

Vooreerst, ik veronderstel dat je wel weet dat Windows 7 niet meer ondersteund wordt sedert 14 januari 2020 !!
Het is als dusdanig volledig onveilig als je met dat toestel nog op internet gaat rondsnuffelen.

Dit gezegd zijnde: dus als ik het goed begrijp kan jij in onderstaand printscreen géén aanpassingen doen?
Nl. een bolletje plaatsen bij nr 1 --- vervolgens klikken op "Toepassen" en dan pas op "OK"?
Afbeelding
Dat van die W7 en het niet meer ondersteunen weet ik, maar is irrelevant bij mijn probleem. Dat van je printscreen heb ik in mijn eerste post uitgelegd dat als ik die configuratie zo doe dat het niets helpt: bij het dubbelklikken op een andere map sluit bij mij altijd de vorige, hoe ik die instelling ook zet.

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

08 okt 2022, 05:41

Sony schreef:
06 okt 2022, 17:15
JimB,

doe eens het volgende:
Open een map klik op het - teken bovenaan rechts, die map staat
dan onderaan in de taakbalk.
klik vervolgens op Computer.
Klik op de schijf waarop de volgende map staat die je wilt openen.
Klik de gewenste map open.
Klik de map in de taakbalk terug open.
Als je de mappen naast elkaar wilt zien moet je beiden verkleinen
met het teken tussen - en X bovenaan rechts.
Je kunt de mappen diagonaal, horizontaal en verticaal verkleinen/
vergroten.

Sony
Kort samengevat: als ik die eerste map die ik geopend heb minimaliseer door R-boven op - te klikken, en vervolgens op een andere map klik sluit (dus OOK de map My Computer) gaat die map wel open maar die andere map sluit automatisch.

Ambi*
Lid geworden op: 27 dec 2008, 00:54

08 okt 2022, 18:28

Toch nog even vragen:
- wil je twee Windows hoofdmappen ttz. bv. Documenten en Afbeeldingen naast mekaar openen?
of
- bedoel je twee submappen van één of twee Windows hoofdmappen?

Geef eens een voorbeeld van welke mappen je bedoeld, zelf aangemaakte submappen of twee originele standaard Windows mappen?

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

08 okt 2022, 19:14

Gewoon 2 explorer (geen internet explorer mappen o.i.d) mappen na elkaar openen bvb 2 mappen op het bureaublad. De eerst geopende sluit altijd nadat ik de 2e geopend heb.
Waarschijnlijk is dit zo ongewoon dat niemand dat hier begrijpt.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

08 okt 2022, 23:20

In de taakbalk onderaan, bvb Verkenner. Als je daar met de muis gaat opstaan, zie je dan 1 of 2 maal de verkenner of een map ervan.
Zolang de vensters mekaar overlappen zal het andere sluiten bij een klik op het ene vensters.
Zo te horen kun je 2 vensters openen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Ambi*
Lid geworden op: 27 dec 2008, 00:54

09 okt 2022, 11:56

JimB, je bent nu blijkbaar online, ik wil wel eens komen kijken op je computer via Teamviewer;
Indien akkoord stuur me dan via een privéberichtje je telefoonnummer ik bel je dan even op.

Ambi*
Lid geworden op: 27 dec 2008, 00:54

09 okt 2022, 11:57

Tijdens het schrijven van vorig berichtje ben je offline gegaan, desondanks blijft mijn voorstel gelden.

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

09 okt 2022, 17:04

boeffer schreef:
08 okt 2022, 23:20
Zo te horen kun je 2 vensters openen.
:D Neen, want het vorige geopende venster sluit bij mij in dat geval. Ik kan na het dubbelklikken op een map en waarna die dus opent, niet op een andere map (dus eender waar en ook niet op de "Computer map") klikken zonder dat die vorige map zich automatisch sluit. Map boven, onder, over speelt geen rol. Een open venster/map sluit altijd als ik op een andere map klik. Iets wat zogezegd zou kunnen vermeden worden volgens de instellingen en screenshots hierboven gegeven door Ambi en door mij in feite reeds in mijn allereerste post aangehaald. M.a.w. hoe ik die instelling volgens het screenshot van Ambi ook zet werkt dat niet bij mij.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

09 okt 2022, 17:07

JimB,

klik met de rechtermuisknop op de tweede map die je wilt openen.
Klik op In Nieuw Venster Openen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet