Zelf vullen cartridges HP of Lexmark

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

25 jul 2015, 10:05

Mogelijks is over het zelf vullen van inktcartridges al een en ander verteld op dit forum. Voor 2 ietwat oudere printers heb ik volgende vraag :

Zijn er forumleden die -hopelijk positieve - hun ervaringen willen delen ?
Ik heb mij er aan geriskeerd om bijna lege Lexmark printer Z845 cartridges (nr. 34/zwart en nr. 35/kleur) op te vullen volgens de richtlijnen van de leverancier van de aparte inkt (gekend online bedrijf C*nr*d).

Mijn ontgoocheling was groot ...
De printer weigerde de hervulde cartridges en gaf niet thuis, ofwel begon de zaak te lekken.

Alvorens mij te wagen aan HP printer 690C cartridges (nr. 29/zwart en nr. 49/kleur, nog dit : weet er iemand raad en vooral wat ik niet mag doen ? Bedankt. :)

Ps. Hoe komt het toch dat bepaalde bedrijven van B-merken cartridges tegen zeer lage prijzen degelijke cartridges kunnen leveren, terwijl zelf vullen een heel avontuur lijkt te zijn ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

25 jul 2015, 14:49

" Hoe komt het toch dat bepaalde bedrijven van B-merken cartridges tegen zeer lage prijzen degelijke cartridges kunnen leveren"

omdat die meer water bevatten dan de originele.

http://www.een.be/programmas/voor-hetze ... ktpatronen
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

25 jul 2015, 16:15

Bedankt voor uw antwoord.
Ik schiet daar echter niks mee op voor wat betreft nuttige info voor het zelf vullen van cartridges. :(

Anderzijds staat er in de link die u opgeeft : "Kwaliteit
Hervullen is veruit de goedkoopste optie, maar er is wel degelijk een verschil tussen merkinkt en goedkopere inkt. De originele inkt is gepatenteerd en mag dus niet nagemaakt worden. De samenstelling van de goedkopere inkt is dus anders, maar het verschil kan je op papier niet zien."


Dat begrijp ik niet goed : er is een verschil tussen ... maar op papier zie je het niet. Euh, wat is dan het verschil ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

25 jul 2015, 16:39

toby is er geen pc winkel in de buurt ,die inktpatronen heropvuld?
bij ons hebben we zo'n winkel..originele verf en patronen zitten vol!
ik denk dat de naam inkte- tinte noemd van zo'n winkel.
zelf zou ik niet prutsen , en je hebt geen probleem met uw printer.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

25 jul 2015, 16:53

hoshinkido schreef:toby is er geen pc winkel in de buurt ,die inktpatronen heropvuld?
bij ons hebben we zo'n winkel..originele verf en patronen zitten vol!
ik denk dat de naam inkte- tinte noemd van zo'n winkel.
zelf zou ik niet prutsen , en je hebt geen probleem met uw printer.
Had ik al eens gehoord. Goed idee, ga dat eens opzoeken in de buurt. Bedankt.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !