Inktcartridges

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

julesmartingulio
Lid geworden op: 26 jan 2005, 20:39
Locatie: Gent

21 jul 2015, 15:17

Halo, ik weet niet of ik hier juist zit maar ik stel toch maar mijn vraag met de hoop een degelijk antwoord te krijgen.
Mijn printer 'HP Deskjet 3059A' werkt normaal met patronen HP 301, nu heb ik patronen gekocht van een ander merk maar compatibel met de HP 301 maar mijn printer aanvaard deze patronen niet; 'U heeft valse patronen geplaatst' en telkens vraagt hij om de printer uit te lijnen, ik heb dan terug de originele patroon geplaatst maar hij blijft vragen om uitlijning.
Wat kan ik doen omdat hij die substituut patroon zou aanvaarden???
Met duizendmaal dank bij voorbaat.
Jules

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

21 jul 2015, 17:00

Terwijl het aan/uit lampje knippert, een vijftal seconden op het knopje blijven duwen (éénmaal of desnoods een paar keer opnieuw).
Ik heb hetzelfde verschijnsel voorgehad, en bij mijn printer is het gelukt.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

03 aug 2015, 13:00

en heb je dat nog niet gedaan dat uitlijnen?
als uw printer dat vraagt ,doe dit eens.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

03 aug 2015, 13:29

Bij vervangen van inkpatronen vraagt de printer dit omdat het noodzakelijk is.
Groetjes Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

herman2
Lid geworden op: 29 apr 2011, 18:13

05 aug 2015, 10:37

Beste,

Gelijkaardig probleem gehad.
Heb HP Deskjet F380 en na vervanging zat daar dan één inktcartridge HP en één cartridge van ander merk in. Kreeg foutmelding Error.
Mail verstuurd naar warenhuis C.....t waar ik vervang cartridge had gekocht.
Dan vroeg men of er 2 cartridges inzaten van hetzelfde merk. (wat dus niet het geval was). Er stond nergens in een door hun opgegeven link dat er 2 cartridges van hetzelfde merk moesten gebruikt worden.
Hun antwoord:
Beste klant,
Het staat inderdaad niet op de FAQ dat er 2 cartridges van hetzelfde merk gebruikt moeten worden.
Wij merken wel dat dit soms problemen veroorzaakt, vandaar dat ik u voorstelde om het eventueel zo te proberen.
Hieronder vindt u een mail voor terugbetaling van deze inktpatroon.

Men heeft hem dus wel terugbetaald.
Enerzijds koopt men een cartridge die goedkoper is dan de originele maar men zou dan wel de andere cartridge moeten vervangen (die nog bijna vol was). Waar zit dan het profijt?





Acer Aspire E17 Windows 10 64 bits Intel core i5-7200U
8GB DDR4 Memory 256GB SSD + 1000 GB HDD
Windows Defender

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

05 aug 2015, 12:54

is het probleem opgelost?
laat eens iets weten,aub.
en begint eerst eens met uitlijnen ,als u nieuwe cadriges steekt in uw printer,zo voorkom je problemen.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

herman2
Lid geworden op: 29 apr 2011, 18:13

05 aug 2015, 14:23

hoshinkido,

Wanneer printer foutmelding Error gaf was er geen beweging in te krijgen, dus van uitlijnen was ook geen sprake.
Probleem is nu opgelost. Er was wel degelijk iets mis met de cartridge die ik gekocht had.
Nu print ik met één cartridge van HP en één van een ander merk zonder problemen.
Wanneer ik een nieuwe cartridge steek vraagt printer automatisch om uitlijning.
Acer Aspire E17 Windows 10 64 bits Intel core i5-7200U
8GB DDR4 Memory 256GB SSD + 1000 GB HDD
Windows Defender