uitvallen internet

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.
blacky

25 mei 2015, 17:53

hallo
hier een paar vragen
-regelmatig valt het internet uit zowel draadloos als met een kabel
stroom onderbreken bij de modem en terug na 15 sec --meestal terug internet--soms meer dan eens de stroom afzetten voor ik terug internet heb
nu is mijn vraag hoelang gaat een modem mee deze is ongeveer een 7jaar oud
--als die modem moet vervangen worden wat is dan een goede modem
ter info ik werk met de vaste pc met een draad en met de laptop draadloos
bedankt
blacky

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

25 mei 2015, 19:18

Welke provider? Telenet of Proximus.
Indien Proximus, is dat een oudere Bbox? Het gebeurde vroeger nogal eens dat de snelheid te hoog was voor zo een box. Meestal verhielp een telefoontje naar de helpdesk. Maar tegenwoordig staat die helpdesk op een laag pitje.
Ik zou gaan voor een nieuwe modem met router ( kan zowel met Proximus of Telenet)

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

25 mei 2015, 20:25

blacky ;

Neem eens contact op met uw provider . Het is mogelijk dat uw modem
een update nodig heeft . Ook de modem eens uit de stekker trekken
en een paar minuten wachten kan helpen . Als dit allemaal niet gaat
zal U wel een nummer krijgen om een andere te gaan halen .

Ik heb laatst ook een nieuwe gezet , ze hadden twee maal geprobeerd
een update te sturen , maar de modem nam het niet aan . Ik had hem ook
al gereset .De omwisseling is normaal gratis , als U het zelf plaatst .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??
blacky

26 mei 2015, 16:13

bedankt voor het vlugge antwoord
ik ben bij euphonie nu over genomen door mobistar
de modem is een zelf aangekochte 7 jaar geleden
denk dat de modem aan vervanging toe is
ben op het ogenblik in beraad om over te stappen ofwel naar proximus of telenet ben aan het uitzoeken wat het voordeligst is
nogmaals bedankt voor de hulp
groetjes
blacky

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

26 mei 2015, 17:52

als ik u een goede raad mag meegeven...ga bij telenet :wink:
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

26 mei 2015, 17:59

Waarom dat advies Hoshi?
Ik zou naar Proximus gaan, beterkoop en nooit geen problemen!

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

26 mei 2015, 20:49

blacky schreef:
ben op het ogenblik in beraad om over te stappen ofwel naar proximus of telenet ben aan het uitzoeken wat het voordeligst is
Het voordeligst is niet steeds het beste de service telt ook voor een groot deel vind ik , ik ben al jaren klant bij Telenet en heb nog nooit problemen gehad en alles is steeds korrekt qua betalingen en ook de telefoon en gsm tarieven zijn veel goedkoper dan bij Proximus en hun decoders zijn ook veel moderner en de prijs van een pakket zoals bijv.Whop valt heel goed mee
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

28 mei 2015, 10:54

JAGUAR schreef:
blacky schreef:
ben op het ogenblik in beraad om over te stappen ofwel naar proximus of telenet ben aan het uitzoeken wat het voordeligst is
Het voordeligst is niet steeds het beste de service telt ook voor een groot deel vind ik , ik ben al jaren klant bij Telenet en heb nog nooit problemen gehad en alles is steeds korrekt qua betalingen en ook de telefoon en gsm tarieven zijn veel goedkoper dan bij Proximus en hun decoders zijn ook veel moderner en de prijs van een pakket zoals bijv.Whop valt heel goed mee
een vb tussen de twee
bij proximus een externe modem aansluiten is via de wan.
bij telenet is via de lan
wat zou het minst problemen geven ?
een ander vb

telenet alles afgeschermd van ip enz.
bij proximus alles bereikbaar zelf aan te passen.
wat zou nu toch de beste modem zijn om mee te werken als problemen.
proximus meestal zelf te verhelpen
telenet ga maar een andere box halen of uren aan de helpdesk.
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

28 mei 2015, 20:14

Als er iets gemeld word moet het de waarheid zijn .

Als U Proximus wil installeren , ga dan eerst naar de winkel en
vraag of het bij U te installeren is . Dan kijken die mensen het na
en indien niet zullen zij daar eerlijk voor uitkomen .

Proximus word via de telefoonkabel geïnstalleerd . U moet zelf niets
aanpassen . Er is wel een mogelijkheid om uw paswoord te veranderen ,
maar dat moet niet .

Proximus is niet duurder dan Telenet in tegendeel . De bijstand die je
krijgt via telefoon zeer goed en vriendelijk . De ene weet misschien wel
meer dan de andere , maar de problemen worden opgelost .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

30 mei 2015, 10:16

Ik ben een paar maand gleden bij een vriend gaan helpen om zijn nieuwe Proximus installatie op punt te stellen (kwam over van Telenet).
De technieker van Proximus had de oude apparatuur netjes verwijderd, de TV aansluting in orde gemaakt, en de nodige instellingen in de router gedaan, zodat je kon surfen. En dan een brief afgegeven :"Hier staat alles in voor e-mail en Proximus-Fon", en weg was hij.
Wat blijkt: je moet eerst surfen naat My Proximus, daar ZELF eerst een account aanmaken met je internet gebruikersnaam, daarna met de MyProximusaccount aanloggen en ZELF je e-mail account aanmaken.
Eens dat gedaan, kon mijn vriend wel mails versturen, maar niets ontvangen. Bellen naar helpdesk, geen rezultaat. 's Anderendaags nog alles eens nagezien, opnieuw bellen: nog niks. Opnieuw alle instellingen en accounts nagezien: alles schijnt OK, opnieuw bellen: en dan vindt de persoon aan de andere kant dat bij Proximus de inkomende e-mails werden afgeleid naar een niet bestaande account. Eens dat rechtgezet, was alles OK.
En o ja, als je Proximus-Fon wil gebruiken moet je nog eens ZELF een account maken in MyProximus daarvoor.
Ik heb ooit betere service ondervonden bij een nieuwe installatie.

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

31 mei 2015, 13:08

hvianene , als dit zo gebeurt is en ik twijfel echt niet wat U schrijft .
Dan is de service geweldig achter uit gegaan . Dit heb ik niet voor
gehad bij de installatie een aantal jaren geleden . Die technieker heeft mijn
E-mail zelf aan gemaakt , ik mocht wel de gebruikersnaam kiezen .
Voor hotspot moet je inderdaad wel zelf een account aan maken .
Maar is dat bij Telenet ook niet ?

Misschien heeft uw vriend één slechte technieker gehad .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??