aansluiten router

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

drareg
Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:31

19 mei 2015, 19:00

Ik heb een router dir505 maar vindt nergens een nederlandse uitleg om hem aan te sluiten daardoor zit ik in de problemen. Vroeger werkte hij goed maar door het plaatsen van een nieuwe modem werkt het niet meer. Wie weet een oplossing?
dddd

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

19 mei 2015, 20:24

Drareg,

Hierbij 3 links voor meer uitleg + handleiding(engels) van je router:

http://www.dlink.com/be/nl

http://www.dlink.com/be/nl/home-solutio ... -companion

http://www.handleidingzoek.nl/d-link/di ... andleiding

grt-Jag. :wink:
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

drareg
Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:31

20 mei 2015, 08:55

Bedankt voor uw antwoord maar beide adressen zijn engelstalig
dddd

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

20 mei 2015, 15:22

niet echt een handleiding, maar een deeltje van een verkoperstekst, die u toch op weg kan helpen voor de belangrijkste instellingen:

" De Mobile Companion (DIR-505) is eigenlijk verschillende apparaatjes in één, maar laten we beginnen met z’n voornaamste functie – die van wifi-repeater. In die stand helpt het toestelletje de ‘gaten’ in je draadloze dekking op te vullen: prik de Mobile Companion simpelweg in een stopcontact waar je nog nét ontvangst hebt, en het signaal wordt makkelijk met enkele tientallen meters verlengd – tot zelfs ver in je tuin. In vergelijking tot de meeste andere wifi-repeaters heeft de DIR-505 het voordeel dat hij merkonafhankelijk is. Daardoor werkt hij net zo goed samen met routers van andere fabrikanten als met de toestellen van D-Link zelf. De configuratie stelt weinig voor: selecteer de Mobile Companion als draadloos netwerk, voer het wachtwoord in dat op het bijgeleverde kaartje staat en surf naar het adres http://dlinkrouter. Daar wacht dan een wizard op je die je door de setup loodst. Wanneer je router de WPA-beveiligingsstandaard ondersteunt, dan link je dat toestel en de DIR-505 letterlijk met één druk op de knop aan elkaar. Maar ook bij de ‘manuele’ methode kan er eigenlijk weinig verkeerd gaan en heb je de wifi-repeater-functie voor je het weet aan de praat. Naast de repeater-stand beschikt de Mobile Companion ook nog over een router/access point-modus (om een bekabelde internetverbinding draadloos toegankelijk te maken voor meerdere apparaten) én een wifi-hotspot-stand. Daarmee creëer je dan weer een draadloos privénetwerk voor een select gezelschap gebruikers, ieder met z’n eigen inloggegevens, waarmee je bijvoorbeeld bestanden met elkaar kan uitwisselen. De USB-poort op de DIR-505 maakt het bovendien mogelijk om met meerdere mensen gebruik te maken van (dezelfde) files op een USB-geheugenstick of harde schijf. Die bestanden zijn zowel toegankelijk vanuit de browser als via de gratis SharePort Mobile-app voor iOS of Android. Tot slot kan je de DIR-505 ook nog als mediaserver inschakelen en zo muziek, foto’s of filmpjes delen met eender welk apparaat dat DLNA ondersteunt."


hopelijk heeft u hier iets aan.

misschien nog dit: als u het toestel in het stopcontact steekt, zal u wellicht een rood lampje zien branden. even wachten tot het groen wordt, vooraleer verder te gaan. helemaal zeker ben ik niet, maar ik dacht dat het zo ongeveer zou moeten gaan.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 mei 2015, 16:42

drareg
Bedankt voor uw antwoord maar beide adressen zijn Engelstalig
Engelstalige handleiding kopiëren en bij Google translate in tekstkader plakken:
https://translate.google.com/?hl=nl

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

drareg
Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:31

20 mei 2015, 16:49

google meldt dat de tekst te uitgebreid is
dddd

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 mei 2015, 16:54

ja dat kan ik aannemen, doe dat in gedeelten en plak de tekst in word of kladblok en bewaar die telkens op uw computer, die kunt u daarna toch samen voegen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

20 mei 2015, 17:54

even herhalen: " De configuratie stelt weinig voor: selecteer de Mobile Companion als draadloos netwerk, voer het wachtwoord in dat op het bijgeleverde kaartje staat en surf naar het adres http://dlinkrouter."
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

drareg
Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:31

21 mei 2015, 07:59

Bij mij lukt het niet. Wat ik doe zal ik eens uitleggen. Ik steek de router in het stopcontact verbindt hem met de vaste kabel van internet ,wacht toch het groene lichtje brandt en vult dan onder google bovenaan hhtp://dlinkrouter in en de computer zegt dan "kan geen verbinding maken"
Wat doe ik verkeerd?
dddd

drareg
Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:31

21 mei 2015, 08:15

Ik heb nog vergeten te melden dat mijn laptop niet is aangesloten op het internet, Is dit goed?
dddd

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

21 mei 2015, 08:45

u slaat een stap over! lees eens opnieuw wat hier hoger staat. eerst moet dat wachtwoord van de 505 ingevuld worden, dat ofwel op het bijgeleverde kaartje staat, ofwel op het toestelletje zelf. en dan pas verder gaan.

kijk eens naar onderstaand filmpje. het is weliswaar in het engels, maar het zal wel het één en het ander duidelijker maken:

https://www.youtube.com/watch?v=QQaMDarjsy0
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

drareg
Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:31

21 mei 2015, 09:02

Ik heb dat gezien maar dit is voor het doorzenden van een draadloos netwerk maar voor mij is dit van een vaste internet verbinding<<<<;
dddd

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

21 mei 2015, 09:25

dat doet er toch niet toe? plaats om te beginnen dat schuivertje op de juiste plaats, en hoe dan ook moet dat wachtwoord van het toestelletje als eerste ingevuld worden.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

drareg
Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:31

21 mei 2015, 09:43

Wat ik zie wanneer ik rechts onderaan klik verschijnt mijn draadloze internet verbinding met uiterst rechts terug een rood kruis.Als ik daarop klik verschijnt"de instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk" Waar moet ik die instellingen terug zoeken?
dddd

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

21 mei 2015, 10:16

bent u er al in geslaagd dat wachtwoord in te voeren? ziet u in die lijst nergens de naam van het toestel staan?
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender