Kernel processor power fout

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

17 jan 2015, 11:27

In het logboek komt er regelmatig een waarschuwing voor.
De snelheid van de processor 2 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De prosessor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds laatste rapport.
De waarschuwing: id 37 taak 7
Bron: Kernel processor power.
Nog een melding die ik al een paar maal heb gekregen
Afbeelding

Vraag is of dit op te lossen is of computer laten herstellen in winkel?

Win 8.1-64 Bits -i7 Firefox- Ram 12gb Bitdefender-Malwarebits-Ccleaner

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 jan 2015, 12:00

zal andere firmware op moeten

je zult best naar een goede compboer gaan

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

17 jan 2015, 15:26

Ok, bedankt nu weet ik wat te doen, is nog in garantie.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 jan 2015, 17:50

vermeld er maar duidelijk bij :
dat je een hardware error gekregen hebt
hardware = garantie
softwarematig nooit garantie

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

07 feb 2015, 11:28

verhaegen schreef:zal andere firmware op moeten

je zult best naar een goede compboer gaan
Alvorens VDB zijn best mag doen nog eens gescand naar firmware updates met het asus tool Live update, resultaat was computer is up to date no updates.
Ondertussen zit de waarschuwing van processor van 1 tot 7.

Op de Intel website staat er software om de drivers te controleren,en te updaten vraag is of dit aan te raden is?

Gegevens van de pc.
Processor:
Intel Core i7 3630QM @ 2.40GHz 38 °C
Ivy Bridge 22nm Technolog

Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 4000 (ASUStek Computer Inc)
2047MBNVIDIA GeForce GT 740M (ASUStek Computer Inc)

Laptop Asus Win 8.1-64 Bits -i7 Firefox- Ram 12gb Bitdefender-Malwarebits-Ccleaner

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 feb 2015, 17:24

renzo,

drie weken na de hardware fout melding bent u nog steeds via software aan het zoeken naar een oplossing ?
De raad van Verhaegen was nochtans duidelijk, hardware gebreken vallen altijd onder garantie. Ikzelf zou een vervang toestel vragen/eisen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

08 feb 2015, 10:46

In het antwoordt van Verhaegen begrijp ik dat de processor fouten software matig zijn ( firmware update) en dus niet voor garantie in aanmerking.Daar was ik eigenlijk naar op zoek Komt er nog bij dat ik enkel maar een printscreen heb over de hard error melding.Of dat genoeg is voor garantie?

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 feb 2015, 11:47

renzo,

U besluit natuurlijk zelf wat u gaat doen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 feb 2015, 12:29

verhaegen schreef:... hardware = garantie
softwarematig nooit garantie
Wel, dat vind nogal kras.

Moet ik daaruit begrijpen dat, als ik mij vandaag een computer aanschaf,
- en hij doet het morgen niet meer
- en ik hem ook morgen bij de verkoper binnenbreng
- en het blijkt dat het inderdaad aan de bij levering geïnstalleerde Windows (of welk besturingssysteem dan ook) ligt
- dit niet onder garantie valt?

Of is die opmerking naar software enkel bedoeld voor een software pakket dat ik afzonderlijk zou aankopen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

08 feb 2015, 14:51

Laat nog iets weten hoe dit afloopt,volgende week naar de winkel en eens horen wat ze ervan denken.
Allen bedankt voor de respons.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 feb 2015, 15:27

Danny.

inderdaad de garantie heeft alleen betrekking op de hardware.
Als er aan de hardware iets fout is bij de verkoop, wat niet altijd dadelijk kan worden vastgesteld, is er een garantie van twee jaar.
Alle geïnstalleerde software kan verwijderd en opnieuw geïnstalleerd worden en hoeft dus niet onder enige garantie te vallen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 feb 2015, 14:57

software is géén garantie
vanwege :
software koopt men eigenlijk nooit
men koopt enkel een licentie(toelating) om die software te mogen gebruiken
wat wél kan , is dat microsoft , of een laptopfabrikant ondersteuning kan geven
voor hun software of hardware

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

03 mar 2015, 18:39

De laptop is naar zeggen van de hersteldienst uitvoerig getest op prestaties,er zijn geen gebreken vastgesteld. Wss hebben ze gedacht dat het een windows fout was,windows hebben ze terug geinstaleert ,win8,1 stond erop hebben ze terug gebracht naar win8.
Waarschuwing komt nog steeds voor zelfs bij het daarjuist opstarten. Afbeelding

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 mar 2015, 18:53

dan moet je dat daar laten zien hoor
der staat precies nog een rode vermelding ook , een program dat vastgelopen is
dubbelklik der op dan krijg je méér uitleg

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

04 mar 2015, 07:43

De fout ging over IE11 die was vastgelopen ,wss het gevolg van de kernel toestanden. IE is terug gezet naar oorspronkelijke staat.
De waarschuwingen van de kernel power gaat van processor 0 tot 7.
Alle gegevens van fouten zijn met brief en print screen meegegeven naar hersteldienst.
Het is voor een leek moeilijk in te schatten of het hier over een software probleem gaat (firmware update) of een hardware probleem.
Vraag is wat heb je in de hand om verder te gaan.