W7 kan al ettelijke jaren geen 2 of meer vensters tegelijk open hebben.

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Ambi*
Lid geworden op: 27 dec 2008, 00:54

09 okt 2022, 17:27

@ Sony,

Wou ik ook voorstellen vandaar mijn vraag "welke mappen".

Dat lukt dus niet als dat mappen zijn die op het bureaublad staan.
Je krijgt dan die keuze niet met een rechtsklik, ongeacht of het snelkoppelingen zijn van submappen in de Windows hoofdmappen of zelf aangemaakte mappen rechtstreeks op het bureaublad.

Vandaar ook mijn voorstel om eens te gaan piepen met Teamviewer.

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

09 okt 2022, 18:10

Sony schreef:
09 okt 2022, 17:07
JimB,
klik met de rechtermuisknop op de tweede map die je wilt openen.
Klik op In Nieuw Venster Openen.
Sony
Die optie staat niet in mijn map R-klik menu. Maar zelfs als ik die optie in mijn R-klik menu van een map zou hebben zou het nog steeds niet verklaren waarom ik aan die instellingen om een 2e map te openen (via Extra > Mapopties > Algemeen > Elke map in eigen venster openen) zonder de eerste te sluiten niet genoeg heb. En of die mappen nu op het BB staan of niet ik krijg nooit die optie "in nieuw venster openen" te zien. Bij mijn Vista vroeger ging dat gewoon.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

10 okt 2022, 09:49

Ik heb mijn oude win 7 nog eens opgestart.
Probeer dit eens: Klik rechts op het icoontje met de Windows kleuren.

Afbeelding
Staat er dan bij u de melding "Windows verkenner openen" ? Ja ? Dan kunnen we verder. Neen ? Dan stopt het hier voor mij ook.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

11 okt 2022, 16:22

lode schreef:
10 okt 2022, 09:49
Ik heb mijn oude win 7 nog eens opgestart.
Probeer dit eens: Klik rechts op het icoontje met de Windows kleuren.

Afbeelding
Staat er dan bij u de melding "Windows verkenner openen" ? Ja ? Dan kunnen we verder. Neen ? Dan stopt het hier voor mij ook.
Staat er bij mij niet bij maar ik gebruik dan ook Start Menu X wat een nuttige uitbreiding van het start menu is.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 okt 2022, 16:39

wat een nuttige uitbreiding is

Misschien toch niet :lol:

:arrow: Even serieus, wat wil je doen met twee open mappen? Documenten verplaatsen? Uit beide mappen gewoon documenten openen? Ook als ze tot een verschillend programma behoren? Gebruik je soms twee schermen?
Welke versie van W7 heb je?

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

11 okt 2022, 16:52

Door het installeren van "die nuttige uitbreiding" werken bepaalde zaken in de originele verkenner blijkbaar niet meer. Hier kan ik niet verder helpen.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

12 okt 2022, 01:18

E.T. schreef:
11 okt 2022, 16:39
wat een nuttige uitbreiding is

Misschien toch niet :lol:

:arrow: Even serieus, wat wil je doen met twee open mappen? Documenten verplaatsen? Uit beide mappen gewoon documenten openen? Ook als ze tot een verschillend programma behoren? Gebruik je soms twee schermen?
Welke versie van W7 heb je?
Gewoon twee explorer mappen. Bestanden copieren plakken enz.. Geen mappen van twee programma's, mappen of vensters van programma's zijn geen explorer mappen/vensters. W7 Ultimate maar dat is wel niet belangrijk. Start Menu X wijzigt trouwens enkel iets aan het startmenu.

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

12 okt 2022, 01:35

lode schreef:
11 okt 2022, 16:52
Door het installeren van "die nuttige uitbreiding" werken bepaalde zaken in de originele verkenner blijkbaar niet meer. Hier kan ik niet verder helpen.
Klopt uiteraard niet, want zelfs bij het uitschakelen/verwijderen van dat Start Menu X kan ik nog steeds geen 2 mappen open hebben door op de ene na de andere te dubbelklikken met de L-muisknop. Moest dat zo zijn had ik dat wel vrijwel onmiddellijk vastgesteld na het installeren van dat programma dat ik vroeger ook gebruikte in mijn Vista.

Dat niemand mij kan helpen is dan ook de normaalste zaak van de wereld, omdat het juist zo ongewoon is.

Een eerste mogelijke oplossing om te weten te komen wat er aan de hand is kan misschien door een expert hier gegeven worden door mij te zeggen waar die instelling zich bevind in het register.
Ik zou dan onmiddellijk kunnen zien of die instelling in het register juist staat, wat vermoedelijk niet het geval zal zijn (elke map in hetzelfde venster openen ipv elke map in een afzonderlijk venster > in "register" taal dan wel). Ik zou dat dan manueel kunnen wijzigen en zien wat er gebeurt. Hoogstwaarschijnlijk is het daarmee opgelost.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 okt 2022, 09:49

Ik heb totaal geen idee wat jij met explorer mappen nu echt bedoelt.

Heb jaren gewerkt met de Zeven en Vista weliswaar telkens in een groter netwerk.
Thans verdoe ik m´n tijd met een laptopje dat snort onder W11, een aanrader :lol:

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

12 okt 2022, 14:42

JimB,
(via Extra > Mapopties > Algemeen > Elke map in eigen venster openen)
Mapopties > Weergave > Mapvensters in afzonderlijk proces openen

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

12 okt 2022, 15:51

E.T. schreef:
12 okt 2022, 09:49
Ik heb totaal geen idee wat jij met explorer mappen nu echt bedoelt.
We zijn hier over Windows van Microsoft bezig vermoed ik. Wel daar heb je 2 standaard programma's op staan (in elke versie van windows uiteraard) nl. Windows Explorer en Internet Explorer. In het begin van deze draad dacht iemand dat ik het over Internet Explorer had. De gewone Windows Explorer is de browser voor al wat je op je computer doet. Kort heet dat gewoon explorer (zonder die windows ervoor). Als je die sluit kan je niets meer doen op je PC met Windows. Hoe noem jij dat ?

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

12 okt 2022, 15:52

Sony schreef:
12 okt 2022, 14:42
JimB,
(via Extra > Mapopties > Algemeen > Elke map in eigen venster openen)
Mapopties > Weergave > Mapvensters in afzonderlijk proces openen

Sony
Sorry, maar dat is juist wat bij mij niet werkt of niet doet wat het moet doen. Al enkele malen hierboven uiteengezet. Het probleem is dat geen kat weet hoe dat komt en er steeds vermoed word dat een of ander geinstalleerd programma daar de oorzaak van zou zijn. Maar misschien kan iemand mij helpen met mijn post van 16h52 gisteren. Werkelijk alles wat je doet aan instellingen word nl. in het register opgeslagen.
Laatst gewijzigd door JimB op 12 okt 2022, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

12 okt 2022, 15:58

JimB,

Explorer = verkenner (vertaling)
Jij meldt alleen dat je via :
Extra > Mapopties > Algemeen > Elke map in eigen venster openen
hebt aangeduid.
PLaats ook een vinkje bij:
Extra > Mapopties > Weergave > Mapvensters in afzonderlijk proces openen
Op toepassen en ok klikken.
Daarna computer heropstarten.

Sony
Laatst gewijzigd door Sony op 12 okt 2022, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
I Afbeelding SeniorenNet

JimB
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:12

12 okt 2022, 16:08

Sony schreef:
12 okt 2022, 15:58
JimB,
Explorer = verkenner (vertaling)
Jij meldt allen dat je via :
Extra > Mapopties > Algemeen > Elke map in eigen venster openen
hebt aangeduid.
PLaats ook een vinkje bij:
Extra > Mapopties > Weergave > Mapvensters in afzonderlijk proces openen
Op toepassen en ok klikken.
Daarna computer heropstarten.

Sony
Dat eerste staat/stond zo en dat tweede daar ben ik nooit aangeweest dus dat stond ook goed zoals ik juist even nagezien heb.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

12 okt 2022, 16:14

JimB,

Verwijder de vinkjes.
Klik op Toepassen en OK
Sluit de computer af.
Wacht een tiental seconden.
Herstart de computer.
Plaats de vinkjes terug.
Klik op Toepassen en OK
Herstart de computer.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet