HP ProBook 6550b refurbished, in gang zetten

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

21 dec 2022, 10:20

sacho schreef:
08 dec 2022, 08:24
Waarom koop je een refurbished waar je maar drie jaar mee kan werken met Windows 10.
Daarna heb je weer kosten voor een andere laptop.
Was ook zo een beetje mijn bedenking......
Met werken zelf zal je nog wel langer dan 3 jaar kunnen doen......maar.....
....voor bankzaken en overheidsinstellingen loop je dan hoogstwaarschijnlijk met uw neus tegen de muur wanneer W10 niet meer ondersteund wordt.
boeffer schreef:
05 dec 2022, 22:25
HP ProBook 6550b refurbished, in gang zetten.....Bij BEcomputers gekocht, mijne is 15 j oud en heeft teveel kuren.....
................
Spelletje begint weer denk ik, men heeft me een latitude E6320 toegezonden. 1 usb poort kapot gestompt van de 2 en geen cijferblok................
Zegt dus veel over BE Computers......je bestelt iets en je krijgt iets anders in de plaats...... :roll:

de HP ProBook 6550b was te verkrijgen vanaf aug. 2010
de Dell Latitude E6320 was te verkrijgen vanaf maart 2012,
......en als men er van uitgaat dat die klodden hoogstens voor een paar jaar in productie zijn, dan is dat spel ook al minstens tussen de 8-11 jaar oud en ook al is het een "refurbished", de meeste componenten zijn nog steeds origineel. Upgraden naar W11 mag je dan ook hoogstwaarschijnlijk vergeten.

Refurbished kan in sommige gevallen misschien interessant zijn, maar persoonlijk toch niet mijn ding.

Paar dagen geleden de Asus laptop van de dochter de geest gegeven - videokaart om zeep, spel is nu ook exact 12 jaar oud.......meteen een nieuwe HP Pavilion gekocht met W11 er op.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

21 dec 2022, 23:20

Elke avond puzzel ik aan die laptop, omdat deze 5 maal sneller is als mijn oude moet er toch iets goed zijn.
Vandaag de scanner in gang gekregen. Men verkoopt enkel maar nieuwe scanners/printer(64-bit) en meer uitleg niet.
Een simpele uitleg kan ook wel eens zijn, oude hardware 32-bit heeft die 32-bit driver nodig en nergens las ik dat.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg