Printer ET-2650 scanner probleem

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 mar 2022, 11:18

Hello iedereen, ik beschik dus over een Epson printer ET-2650 waarmede ik zowel kan printen alsook scannen.

Over dat scannen gaat mijn probleem.

Als ik enkele dagen mijn printer niet meer gebruik (staat dan in de OFF stand) en ik wil een document scannen, dan krijg ik de melding dat die printer in gebruik is, maar dat is dus zeker niet.

Ik moet dan een herinstallatie doen van de software om hem te kunnen grbuiken als scanners.

Iemand enig idee aan wat dit probleem zou moeten gekoppeld worden?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 mar 2022, 12:04

Danny,

op de site van onderstaande link staan updates
voor de scanner.
https://www.epson.be/nl_BE/support/sc/e ... 50/s/s1540

Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 mar 2022, 16:18

Sony, bedankt, één van de mogelijkheden heeft blijkbaar geholpen, ik kan opnieuw scannen, vandaag toch, indien ik de printer enkele dagen niet zal gebruiken ...

Ik meld mij hier nog wel met de resultaten.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 mar 2022, 09:31

@Sony, ik ben hier terug met nieuws over mijn printer.

Als ik mijn printer/scanner niet moet gebruiken blijft deze op OFF staan.

Nu wil ik een scan doen van een document en opnieuw krijg ik volgende melding

Afbeelding

Ik zal opnieuw die door jou voorgestelde upgrades laten overlopen, maar dat is dus niet de oplossing.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 mar 2022, 09:58

@Sony, ik heb eerst de product setup opnieuw uitgevoerd en een test gedaan, maar kreeg nog dezelfde melding.

Dan de drie drivers opnieuw laten "overlopen", en dan was de scanner opnieuw beschikbaar.

Ik stel voor, indien ik opnieuw problemen heb, de drivers één voor één te installeren en telkens opnieuw te proberen, of is er iets anders te doen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

10 mar 2022, 11:01

Danny,
Dan de drie drivers opnieuw laten "overlopen", en dan was de scanner opnieuw beschikbaar
Na het installeren de computer uitschakelen, volledig.
30 sec wachten en terug opstarten.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 mar 2022, 14:10

Sony, ik heb daarjuist mijn PC voor 1 minuut uitgeschakeld, en opnieuw laten opstarten, ik kan nog steeds scannen.

Ik weet dus niet of dit iets kan duidelijk maken aan het probleem.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

11 mar 2022, 12:39

Danny,

als je nieuwe drivers installeert of update moet je
steeds de computer afsluiten en terug opstarten
zodat het nieuw geïnstalleerde onderdeel wordt
opgenomen in het register.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet