Letter toewijzen op USB Stick.

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.
Gast

14 aug 2015, 22:24

Gezien het knipprogramma niet werkt,korte beschrijving van de gegevens van mijn USB Stick 65GB.De ene helft geeft de volgende gegevens:ESD-USB(D)32GB Fat 32-Actief-Primaire part.De andere helft meld:26.43GB.Niet toegewezen.
Hoe kan ik een letter toewijzen op die tweede helft.Normaler wijze door te klikken met de rechter muisknop.Maar er licht alleen:eigenschappen en help op.De rest niet.Bij de eigenschappen van de tweede helft staat MBR.
Formateren kan ik maar op een helft(D).
Graag advies.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

15 aug 2015, 11:14

Daddy

Dat kan met Diskpart: Op de link de nodige uitleg.
http://people.zeelandnet.nl/bliekron/usbwindows.html
Wees heel voorzichtig, als u diskpart gebruikt op een verkeerde letter kunt
u heel de aangeduide schijf/partitie verwijderen.


Sony
Gast

15 aug 2015, 11:50

Bedankt Sony voor het antwoord.Het probleem heeft zich voorgedaan met downloaden van W10 op de stick.Ben opnieuw begonnen omdat de Wi-Fi van mijn PC even onderbroken was.
Gezien ik geen kenner ben blijf ik liever af van deze ingreep zoals U voorstelt.
De onderbreking deed zich een tweede maal voor.W10 opnieuw verwijderd van de stick.En die ziet er nu uit zoals beschreven.Ledig.
Kan ik partitie D nog gebruiken voor andere doeleindes?
Voor mij een leerrijk antwoord

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

15 aug 2015, 16:43

Daddy schreef:.....Het probleem heeft zich voorgedaan met downloaden van W10 op de stick........

....korte beschrijving van de gegevens van mijn USB Stick 65GB.De ene helft geeft de volgende gegevens:ESD-USB(D)32GB Fat 32-Actief-Primaire part.De andere helft meld:26.43GB.Niet toegewezen........
Daddy, FAT-32 ondersteunt in normale omstandigheden partities van maximaal 32 GB.

Je hebt een 64GB-stick willen gebruiken om er een bootable Win10 van te maken.
Bij het voorbereiden van de stick is de maximale ruimte gebruikt dat aan een FAT-32 kan toegewezen worden. De rest is ongemoeid gelaten en bijgevolg dan ook "niet toegewezen".

Als je een bootable Win10 USB-stick wilt maken, dan gebruik je daar best een 4G stick voor. Een 8G stick als je er beide systemen wilt opzetten (32 & 64-bit OS) en verder voor niets anders, dan is het om miserie vragen.

Als je 64G stick nu leeg is, dan kan je er best die actuele 32GB-partitie er op verwijderen en terug een nieuwe partitie aanmaken in NTFS-formaat, deze zal de volledige 64 GB benutten.
Je kunt ook de huidige partitie omzetten naar NTFS, of her-formatteren op NTFS en deze dan vergroten zodat de hele stick in beslag genomen wordt.
Gast

15 aug 2015, 16:59

@Charlie Maru,

Heb ondertussen de stick van 65GB geformatteerd naar NTFS.Volledig.
Fout van mij om 65GB te gebruiken.