Kingsoft Office op Android

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

28 feb 2015, 10:46

Hello iedereen.
Ik heb een Android smartfoon aangekocht waarop Kingsoft Office te vinden is.
Daarmede kan men een soort Excell bestanden aanmaken, ze hebben trouwens de XLS uitbreiding.
Anderzijds lees ik ook dat men via een USB kabel bestanden tussen de smartfoon en de PC kan uitwisselen.
Die USB kabel heb ik, en daarmede kan ik vanuit de PC met het Hisuite programma in de telefoonboek van mijn smartfoon wijzigingen uitvoeren.
Ik kan echter nergens een mogelijkheid vinden om die andere bestanden (XLS) op mijn smartfoon vinden.
Iemand enig idee waarvoor dank.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 feb 2015, 11:24

normaal kunt ge in android via de computer gewoon met windows verkenner bladeren

kunt eerst eens verkennend bladeren via bestandsbeheer van android dat op het toestel zelf staat
eens ge gevonden hebt waar het opgeslagen is , kunt ge met windows verkenner gaan copieren
en ergens gaan plakken waar je zelf wil

ik had der hier ene opstaan , maar heb die een tijdje geleden verwijderd
en ik kan niet meer vanbuiten zeggen waar het opgeslagen werd
maar door android bladeren met windows verkenner is net hetzelfde als door een sony e-reader bladeren

stonewall
Lid geworden op: 21 aug 2006, 20:51
Locatie: Beveren waas

28 feb 2015, 11:53

sorry
Laatst gewijzigd door stonewall op 28 feb 2015, 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

28 feb 2015, 12:21

@Stonewall, sorry, maar ik denk dat hier een misverstand te zoeken is, ik kan wel op de smartfoon die XLS bestanden vinden, maar de vraag was hoe ik via de USB kabel die bestanden met de PC kan benaderen.
Toch bedankt voor jouw antwoord.

@Verhaegen, op de verkenner, en met aangesloten smartfoon via de USB kabel kan ik slechts volgend zien
Afbeelding
En met apparaatbeheer, volgend zien
Afbeelding
Ik geraakt dus niet binnen op mijn Huawei smartfoon :twisted:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 feb 2015, 12:45

is daar geen tegeltje voor bestandsbeheer of filemanager ?

probeer het eens op deze manier :
Zorg dat er een microSD-geheugenkaart in het toestel zit.
Ga naar menu --> instellingen --> draadloos en netwerken --> usb-hulpprogramma''s.
Druk op de knop opslag verbinden met pc.
Sluit het toestel aan op je pc via een usb-kabel.
Druk op de knop usb-opslag aansluiten.
Er verschijnt vervolgens op je pc een pop-up omdat deze de geheugenkaart als verwisselbare schijf herkent. Kies voor map openen en bestanden weergeven

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

28 feb 2015, 14:56

verhaegen schreef:i... Zorg dat er een microSD-geheugenkaart in het toestel zit ...
Is dit soms het probleem?
Ik dacht met de 16GB van het intern geheugen dat op die Huawei te vinden is voorlopig genoeg te hebben :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 feb 2015, 15:16

neen
dat is niet verplicht hoor
maar dat vergemakeklijkt sommige dingen
zoals opslaan , uitwisselbaar

opgepast sd0 is niet de sd kaart in de zin van het woord
dat is het vaste geheugen , een sd kaartje zal sd1 benaamd zijn !

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

28 feb 2015, 16:49

@Stonewall, geen probleem hoor, en nogmaals bedankt voor jouw interesse in mijn probleem :wink:

@Verhaegen, bedankt voor de hulp, maar ik zie niet hoe ik aan dat SD geheugen moet geraken, de smartfoon is per USB verbonden met de PC, en daar kan ik met HiSuite het telefoonboek alsook de contacten in de smartfoon bereiken, en dus ook aanpassen (verwijderen, toevoegen en aanpassen).
De verbinding werkt dus, maar in de verkenner van de PC is er buiten dat zogezegd L station, niets te zien.

Heeft het volgende er soms iets mee te maken?
Afbeelding
Alhoewel ik niet weet hoe ik het verschil in USB kabel kan zien :oops:

Bijkomende info: ik heb toevallig een USB kabel in mijn bezit die op een ander toestel prima werkt, en waarvan de stekker die in die smartfoon gaat, identiek is met deze die bij het toestel geleverd was, en daar zie ik enkel ook maar wat ik met de originele USB kabel kan zien :cry:
Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 mar 2015, 14:28

denk dat niet
maar met smartphones is alles mogelijk
de aansluitingen alléén al met hun aparte kabeltjes , kunnen anders aangesloten zijn
ze zouden beter gewoon usb>micro usb gebruiken allemaal
dat alles hetzelfde is
maar ja dat brengt hun eigen gerelateerde markt in gevaar hé

probeer eens op die smartphone , een bestand of map kopieren of verplaatsen
kunt ge dan niet buiten geraken ?naar de comp (of naar een sdkaartje)
als men het op een sd kaartje krijgt kan men met een kaartlezertje wél de bestanden ......

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 mar 2015, 14:31

heb je soms al usb drivers voor usb geinstaleerd gehad op de comp voor die smartphone ?

http://androidxda.com/download-huawei-usb-drivers

bij die fabrikant zijn die ook te downloaden hoor !

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 mar 2015, 16:55

Bedankt Verhaegen, maar die driver had ik daar reeds gevonden, mijn probleem blijft echter bestaan, ik kan wel via de meegeleverde USB kabel het toestel benaderen, maar ik geraak niet naar dat XLS bestand.

Ik zal eens proberen een tweede SD kaartje aan te schaffen, en dan zien of ik daar kan gaan op lezen.

Ik meld mij nog met het resultaat.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Eli_
Lid geworden op: 14 dec 2014, 00:38

02 mar 2015, 12:59

Danny. schreef: ik zie niet hoe ik aan dat SD geheugen moet geraken, de smartfoon is per USB verbonden met de PC, en daar kan ik met HiSuite het telefoonboek alsook de contacten in de smartfoon bereiken, en dus ook aanpassen (verwijderen, toevoegen en aanpassen).
De verbinding werkt dus, maar in de verkenner van de PC is er buiten dat zogezegd L station, niets te zien.

Bijkomende info: ik heb toevallig een USB kabel in mijn bezit die op een ander toestel prima werkt, en waarvan de stekker die in die smartfoon gaat, identiek is met deze die bij het toestel geleverd was, en daar zie ik enkel ook maar wat ik met de originele USB kabel kan zien :cry:
Groetjes
Danny

Handleiding Huawei Ascend P7

USB-stickmodus

Indien een microSD-kaart in uw telefoon werd gestopt kunt u uw telefoon
gebruiken als een USB-stick en bestanden versturen tussen uw microSD-kaart
en een computer.
1. Gebruik een USB-kabel om uw telefoon aan te sluiten op de computer.
2. Tik op het scherm USB-aansluitmethoden op USB-flashstation. Het
stuurprogramma van de telefoon wordt dan automatisch geïnstalleerd op
de computer.
3. Nadat de schijf werd geïnstalleerd zal de computer uw telefoon herkennen
als een USB-stick. Open de nieuwe schijf om bestanden op uw microSDkaart
te bekijken.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 mar 2015, 14:36

Eli, bedankt voor deze verwijzing, maar ik heb de G7, en daarvan was er blijkbaar nog geen Nederlandstalige handleiding
Afbeelding
Ik hoop dat de G7 identiek zal reageren als de P7, daarvoor zal ik mij dus eerst een SD kaartje moeten aanschaffen.

Toch bedankt voor deze verwijzing.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Eli_
Lid geworden op: 14 dec 2014, 00:38

02 mar 2015, 15:50

In dit onderwerp geef je op za 28 Feb 2015, 14:56 aan dat het over 'die Huawei 'gaat.
Je vraag ivm de handleiding van de G7 heb je eerder gesteld blijkt.
Nu weten we het type, nl G7.
Tsja ... je kan van de leden toch niet verwachten dat zij zich dit nog herinneren.

Volgens de Engelstalige handleiding is de procedure idem aan de P7
Afbeelding