Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

02 mar 2015, 13:49

Ooit heb ik eens gelezen van vasselin, " Ik ben zeer godsdienstig opgevoed en heb een half leven nodig gehad om daarmee in het reine te komen "

En nu zien we de resultaten......


:roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

02 mar 2015, 14:46

rolija schreef:Ooit heb ik eens gelezen van vasselin, " Ik ben zeer godsdienstig opgevoed en heb een half leven nodig gehad om daarmee in het reine te komen "

En nu zien we de resultaten......

:roll:
In het reine...ja maar nu heeft reini tegengekomen; we zullen daar eens werk van maken zie : geen drank meer op het forum, om daar al mee te beginnen.
Gast

02 mar 2015, 14:50

Zo vroeg nog in de dag en dan al drinken, denk toch dat een tasje thee dan beter smaakt!

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

02 mar 2015, 14:55

Leah, hij schreef zijn dronkemanspraat om 17.44 u gisteren.
Waarvoor hij zich dan wijselijk excuseerde.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

02 mar 2015, 17:17

Ik ben intensief aan het lezen over hoe de financiële crisis van 2008 is kunnen ontstaan... en geloof me: ge zoudt van minder aan de drank geraken! Depressief word ik ervan...
Ik heb bijna "The global minotaur" van Yanis Varoufakis uit en ik ga mij nooit meer veilig voelen.
(En gij gaat natuurlijk zeggen: alle redenen, om te kunnen zuipen, zijn goed voor een alcoholist... )
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

02 mar 2015, 17:42

Zeker het boek eens lezen van Ivan Van de Cloot, roekeloos......
:idea:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

02 mar 2015, 17:55

Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood...

Zo begon deze topic en zoals vaak gebeurt, is na een 50-tal bladzijden alles lichtjes tot zelfs zwaar ontspoord. :?

Mogelijk is het verouderingsproces al pijnlijk genoeg, om daarbij nog naar verlenging(en) te verlangen. Wie niet dementeert wordt niet enkel door de nieuwe generatie(s) als fossiel beschouwd, maar krijgt meestal nog enkel wat plichtmatige en gekunstelde aandacht, om tgv verjaardagen en/of een andere gefingeerde gelegenheid, de spaarpot van kinderen en/of kleinkinderen wat aan te vullen vanuit het eigen magere pensioentje of het zuur bij elkaar verdiende "appeltje voor de dorst."
Een beetje (schijn)-genegenheid kopen zou ik dat durven noemen.

Simpele troost is dan wel, dat bij de finale uitvaart (in kleinere dorpsgemeenschappen), de kerk propvol zit. Gewoon om te zien en gezien te worden. :wink:
En ook de verzamelaars van bidprentjes maken hun opwachting, om na de offerande de kerk uit te stormen.

https://www.youtube.com/watch?v=H6uPe7Euzd8

sw
Gast

02 mar 2015, 20:43

Reini schreef:Leah, hij schreef zijn dronkemanspraat om 17.44 u gisteren.
Waarvoor hij zich dan wijselijk excuseerde.
Oei sorry, had ik niet gezien!

gilberte1937
Lid geworden op: 19 mar 2015, 12:11

26 mei 2015, 15:15

Man doet wetenschappers versteld staan!
Als jongetje was Jan J. een bijzonder rustig kind, dat geen tekenen van speciale eigenschappen vertoonde. Zowel zijn ouders als de verschillende kleuterjuffen getuigen dat hij bijna een beetje te normaal was. Hij had geen driftbuien, at braaf zijn bordje leeg, lustte alleen geen spruitjes.
Zijn lichtelijk verontrustte ouders hadden reeds meermalen hun spruit laten testen, maar ook daar bleek niets speciaal, behalve dan een iets bovengemiddeld IQ. "Jan was gewoon niet gewoon op een gewone manier" zei zijn moeder.
De wetenschappers stonden versteld. "Niets kan dit fenomeen verklaren" was het enige wat de doktoren en psychologen konden zeggen.
Maar de overdonderende waarheid zou pas later blijken. Pas tijdens zijn studies aan de universiteit begon Jan J. te begrijpen wat er nu zo speciaal was: hij kon zich niets, maar dan ook niets herinneren van welk voorafgaandelijk leven dan ook. Het was alsof hij nooit eerder geleefd had!
Talrijke testen door de allergeleerdste doktoren en professoren konden dit vermoeden alleen maar beamen. Iedereen stond sprakeloos.
Ook de geleerdste theologen en guru's konden slechts tot een enkele conclusie komen. "Wij zeggen het niet graag, maar alles lijkt er op te wijzen dat er geen leven na de dood is" zeggen enkelen, "en dus ook geen reincarnatie en zo." De meerderheid der theologen sprak zich niet uit, waarschijnlijk om conflicten met hun vakbroeders te vermijden en niet afgesloten te worden van hun voornaamste bron van inkomsten.


Waarom waren zijn ouders verontrust? Omdat hij abnormaal normaal was?
Stonden de wetenschappers daardoor ontsteld? Zelfs de kleuterjuffen beaamden dit.
Zijn er dan geen normale kinderen of mensen meer? Of is dit de grootste onzin die men hier ooit schreef?

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

26 mei 2015, 15:54

Hét ultieme bewijs van leven na de dood.... :idea:
Een topic die al op sterven na dood was en op 2 maart insliep...
is vandaag zowaar herrezen :!:
Spijts het ranzige geurtje, dat nog steeds aanwezig blijft
en het mistgordijn dat nogmaals wordt opgetrokken.


Maar vanavond ga ik alvast eens extra onder mijn bed kijken.
Want vorige week lag daar al redelijk wat stof en gezien we allen
(quote); tot stof en as zullen vergaan,
zou ons bomma wel eens teruggekeerd kunnen zijn.
Omdat haar oude pispot nu als bloemenvaas dienst doet...
en ons bomma altijd al een hekel had aan plastic bloemen. :?

sw 8)

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

26 mei 2015, 18:12

Silver Wolf schreef:Hét ultieme bewijs van leven na de dood.... :idea:
Een topic die al op sterven na dood was en op 2 maart insliep...
is vandaag zowaar herrezen :!:
Spijts het ranzige geurtje, dat nog steeds aanwezig blijft
en het mistgordijn dat nogmaals wordt opgetrokken.


Maar vanavond ga ik alvast eens extra onder mijn bed kijken.
Want vorige week lag daar al redelijk wat stof en gezien we allen
(quote); tot stof en as zullen vergaan,
zou ons bomma wel eens teruggekeerd kunnen zijn.
Omdat haar oude pispot nu als bloemenvaas dienst doet...
en ons bomma altijd al een hekel had aan plastic bloemen. :?

sw 8)
De dood voelt zich onmiddellijk aangesproken, heeft er al iemand een bewijs dat het leven bestaat? :wink:

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

27 mei 2015, 06:48

QUOTE YYZ :roll:
De dood voelt zich onmiddellijk aangesproken, heeft er al iemand een bewijs dat het leven bestaat? :wink:
EINDE CITAAT

Tuurlijk...op heel wat topics verschijnen hier verhalen van geesten.
En sommigen daarvan blijken zelfs persoonlijk in het hiernamaals vertoefd te hebben.
Ze gebruiken dan ook het forum om anderen de juiste weg te tonen, naar de enige uitstapregeling, die zij zelf als zaligmakend beschouwen. :idea:

sw :?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

27 mei 2015, 09:57

Leven kan men zien als een dosis energie die zich heeft genesteld in een individu. Of dat individu nu een ééncellige is, of een mens, maakt daarbij niet veel uit. Feit lijkt te zijn dat de erin opgeslagen energie na bepaalde tijd is opgebruikt.Net zoals een leeggelopen accu. Daar houdt dat leven op, de accu valt uiteen in zijn kleinste componenten en die worden opnieuw deel van het universum. Het fenomeen leven is daarmee niet verdwenen, wel die hoeveelheid die door een bepaald individu werd opgebruikt. "Stof" tot discussie.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

27 mei 2015, 10:29

Silver Wolf schreef:QUOTE YYZ :roll:
De dood voelt zich onmiddellijk aangesproken, heeft er al iemand een bewijs dat het leven bestaat? :wink:
EINDE CITAAT

Tuurlijk...op heel wat topics verschijnen hier verhalen van geesten.
En sommigen daarvan blijken zelfs persoonlijk in het hiernamaals vertoefd te hebben.
Ze gebruiken dan ook het forum om anderen de juiste weg te tonen, naar de enige uitstapregeling, die zij zelf als zaligmakend beschouwen. :idea:

sw :?
Kan jij dan bewijzen dat het leven echt is? Mij lukt het in ieder geval niet, hoe ik ook probeer.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

29 mei 2015, 07:11

:roll: Tja, mogelijk hebt de uitzending gemist... maar twee dagen geleden kwam op NPO 2 een of andere filosoof zijn visie over "het mens zijn" uitleggen.
Hij gaat ervan uit, dat we met z'n allen een bijna identiek biologisch leven leiden. Zodat we eerder instinctmatig handelen. Wat erg plausibel klinkt, omdat ons vegetatief zenuwstelsel o.a. onze ademhaling, honger, dorst en meerdere fysieke behoeften regelt, om aan heel wat noodzakelijke functies te voldoen.

Maar...blijkbaar zou de individualiteit, die we (graag) onszelf toekennen, een uitleg zijn die door onze hersenen aan onze handelingen gegeven wordt.
Mogelijk kunnen ook mensen die flink over de schreef gaan, op die wijze hun handelwijze goedpraten!?

sw