Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

tester
Lid geworden op: 31 aug 2008, 12:29
Locatie: zwijndrecht

01 aug 2012, 13:11

Paul Siemons schreef:Tester schreef: U begon zelf over een roze eenhoorn, doe niet zo belachelijk man.

Hier maakt er zich maar 1 hopeloos belachelijk: Mr. Tester himself!

Gewoonweg eventjes de moeite nemen om het topic door te nemen en uw flater was niet gepubliceerd geweest!



Mvg,
P.Siemons
Geef eens antwoord op mijn vraag.
Alles is relatief.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

01 aug 2012, 13:16

tester drong even aan:
De vraag blijft: Wat is Volgens U 'levensenergie' ?

Dat is de energie die je krijgt door je voeding : suikers, vetten, mineralen, vitaminen enz. Het lichaam heeft dit nodig om te kunnen leven.
Vooral niet méér achter zoeken hoor. 8)

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

01 aug 2012, 13:30

Levensenergie: boterhammekes met choco! Maar ik denk dat tester niet tevreden is met dat antwoord. Tester wil een vraag over de echte, de ware Energie waardoor alles doordesemd wordt en tot Leven komt.
Misschien dat je die vraag beter kan laten beantwoorden door janx bv. Die kwam tenslotte met die energie aandraven. Nu lijkt het of tester aan een ongelovige vraagt om god te definieren.
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

01 aug 2012, 13:36

wayti schreef:[...] Ergens mag dit wel (als men tenminste zelf onderzoekt) want bedrog maakt het voor de echte mediums ook niet gemakkelijk. [...]
Ik je hier al herhaalde malen gevraagd om naam en adres van een aantal, volgens jou, echte mediums mede te delen, eventueel per PB. Met het doel daar zelf naar toe te gaan en onderzoek te voeren.
Jij weigert dat. Waar heb je schrik van? De mand en hoe er door te vallen?

Randbemerking bij dat Flint-geval: het is niet omdat men het zogenaamde medium de mond snoert dat er niemand anders wat kan zeggen. Overigens opmerkelijk dat al die overledenen enkel Engels blijken te spreken. Als zij Flint enkel als een soort instrument (het directe stem apparaat!) gebruiken, dan doet de talenkennis van Flint of zijn medewerkers er toch niet toe?
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

01 aug 2012, 14:07

Begin eens bij deze dame Zondervrees en onderzoek of het totaal waardeloos is 'k ben nieuwschierig naar het resultaat. Je mag opname apparatuur gebruiken om het later terug te horen. Wat let je? klik hier
Alles is Één en die Éne is Alles.
Fazal

01 aug 2012, 15:15

Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood?

Mij lijkt het, dat dit hier de enige topic is waar er nog geschreven wordt!?
Dat bewijst misschien, dat er dan toch geen leven meer is na de dood!? :roll: :? :wink:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

01 aug 2012, 16:29

Voor het overige Zondervrees, ben jij wel een beetje afwijkend bezig met je eenhoorn. De wetenschap is ook nog steeds op zoek naar datgene waardoor de wetenschap kan zeggen, kijk, dit is het! Hier is alles uit en door ontstaan.

Men heeft zich moeite getroost om kilometers lange versnellers te bouwen gevoed door een enorme hoeveelheid benodigde electrische energie, omreden dat men daarmee misschien iets zou kunnen vinden.

En dat beste Zondervrees, is niet een eenhoorn of een snottebel, maar deeltjes, zoals men hoopt die kleiner zijn dan het tot nu toe bekende en aantoonbare.

En zoals je ongetwijfeld weet, bestaat elk deeltje uit energie. En dat is wat men zoekt. Die energie waar alles uit voortgekomen is.

Dus, hoezo onnozel en fantasie in mijn denken?
Alles is Één en die Éne is Alles.

tester
Lid geworden op: 31 aug 2008, 12:29
Locatie: zwijndrecht

01 aug 2012, 16:50

Zondervrees schreef:Levensenergie: boterhammekes met choco! Maar ik denk dat tester niet tevreden is met dat antwoord. Tester wil een vraag over de echte, de ware Energie waardoor alles doordesemd wordt en tot Leven komt.
Misschien dat je die vraag beter kan laten beantwoorden door janx bv. Die kwam tenslotte met die energie aandraven. Nu lijkt het of tester aan een ongelovige vraagt om god te definieren.
Waarom ontwijkt U telkens de vraag waarover gaat?
Alles is relatief.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

01 aug 2012, 17:34

Tester, blijkbaar weet niemand behalve Janx uiteraard, wat je bedoelt met LevensEnergie.
Janx heeft ook het onuitputtelijk talent om de zaken om te draaien: zeer kleine deeltjes die men tracht te ontdekken noemt hij energie, zonder erbij te vermelden dat het toch OOK weer materieel is.
Energie is ook niks boven-of buitennatuurlijks, toch?
De werking van stoffen, inderdaad, dus materieel.
Jullie zien spoken die er niet zijn.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

01 aug 2012, 17:35

Oei..... lees dit nu maar pas, heb precies veel gemist :roll: :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

01 aug 2012, 17:42

Klaartje schreef:Oei..... lees dit nu maar pas, heb precies veel gemist :roll: :wink:
Bah neen Klaartje, we herhalen onszelf steeds; dat komt omdat we een beetje vergeetachtig worden. :) :wink:
Fazal

01 aug 2012, 18:19

Juist! Van het goede tevéél! :wink:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

01 aug 2012, 18:48

Reini schreef:Energie is ook niks boven-of buitennatuurlijks, toch?
De werking van stoffen, inderdaad, dus materieel.
Jullie zien spoken die er niet zijn.
Nee, natuurlijk is er niets boven natuurlijks dat is het juist wat jij mij verwijt. Heb ik ergens waar dan ook gezegt dat er iets boven natuurlijks bestaat? Je legt me gewoon woorden in de mond die ik nooit gezegd zal kunnen hebben. Alles is natuurlijk niets uitgezonderd. Ook datgene waaruit de materie is opgebouwd, is natuurlijk hoe graag je ook wilt dat het niet zo is. Spoken bestaan niet enkel in je eigen gedachten. Wat wel is dat er in bijzondere omstandigheden sommige mensen iets van het andere kunnen zien, horen of aanvoelen. En het andere is dat wat niet meer die materie is zoals wij er nu in staan. Het is veel fijner en ijler dan onze zware materie. Maar goed, ook dat wil je niet aannemen of kunnen geloven. Geen probleem hoor, zeg maar dat alles fantasie is dan ben weer geheel zeker en gerust in je eigen denkwereldje. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.
Fazal

01 aug 2012, 19:03

Het mag nu nog allemaal bestaan janx, maar het maakt allemaal deel uit van het leven dat wij hier op aarde leiden!
Maar het heeft allemaal geenszins, met het hierna- of het hiervoormaals te maken!
Leven bestaat uit éénmaal leven, en daarmee is de kous af!
M.a.w. dood is dood! Daar bestaat zelfs géén ander woord voor!
Nog niemand, wat men dan ook moge beweren, is het hier ooit komen navertellen!
En mocht dan de bijgelovige kliek dan toch nog ergens gelijk halen, dan hebben de geesten van overledenen, hier niets meer te zoeken! Hetgeen zij dan ook niet zullen doen!
Daarvoor schijnt het in het hiernamaals, volgens jullie eigen woorden, veel te goed voor te zijn, om hier nog contact met de overlevenden te blijven onderhouden!
De rijstpap zoals ginderachter, kan men hier op aarde niet vinden! :wink:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

01 aug 2012, 19:36

Belangrijk lijkt mij hier het antwoord op de vraag: Waarom er überhaupt leven na de dood zou moeten zijn. Als dit leven al geen zin heeft, waarom er dan nog eentje hebben na de dood ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !