Er worden steeds meer Paranormale kinderen geboren.

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

20 jan 2012, 13:12

janx schreef:
Reini schreef:
Hoe kom je erbij. Wie heeft je dat ooit geleerd.
.
GEZOCHT EN GEVONDEN

Ik zocht het in boeken van psychologie
Ach nee het werd de psychiatrie
Toen ik het daar niet kon vinden in de Filosofie
De predikers in de kerken dan maar
doch ook dié kregen het niet voorelkaar
te vinden wat ik zocht

Mijn eigen gevoelens ging ik volgen
en vond hetgeen erin was verborgen
verborgen in mijn diepste zijn
onmetelijk diep oneindig (ziele) brein
Men heeft er vele namen voor
maar hoe men het ook noemen wil
wie het vindt die wordt toch even stil

Adriana
Heel mooi Janx, niks verkeerd mee. Maar Adri zegt het ook: brein.
Ik zou zeggen: maak er een liedje mee , echt iets voor een dromer als jij.
Maar ik droom ook hoor. Het is niet omdat men realist is, dat men geen gevoelens heeft, potverdorie, soms te veel.....

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

20 jan 2012, 13:23

Maar om terug on topic te gaan:
Is de naamgeving "paranormale kinderen" geen teken des tijds ?
Het is geweten dat kinderen een enorme fantasie hebben, leven in hun eigen wereldje, daarom kan men ze ook alles wijsmaken omtrent bepaalde feesten.
Vroeger praatten kinderen tegen hun poppen, werden angstig als me ze sprookjes vertelde.
Of ze ervaarden "verschijningen" omdat de religie het volk in de ban had.
Waarschijnlijk is het zo dat ze nu andere fantasiën krijgen: de tv bestookt hen met geesten, spoken, alsof het allemaal écht is.
Dat blijft hangen.
Brengen zij die fantasie naar buiten, worden dat plots "paranormale "kinderen.
Zou men beter niet spreken over abnormale volwassenen ????

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

20 jan 2012, 13:57

Tegenwoordig mag een kind geen kind meer zijn. Alles wat ze iets meer of minder doen dan de middenmoot, krijgt tegenwoordig een afwijkingsbenaming toebediend. Zielig.
In ieder geval, als er altijd méér en méér paranormale kinderen bijkomen, ik ken er toch geen, die zitten dan blijkbaar op andere plaatsen.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

20 jan 2012, 14:56

Ik vraag mij simpelweg af: Wat houdt de term paranormaal in? Meer dan normaal? Wat is dan de geldende norm? Wat Wayti en Co hier proberen te slijten -namelijk gesprekken en zelfs contacten met overledenen- behoren uiteraard tot de fantasiewereld.Onze kinderen en kleinkinderen zijn groot geworden in de cybernetische maatschappij en zijn veel sneller volwassen daar is niks paranormaal aan.Het zijn eerder sommige volwassenen, die terug kinds worden en in absurde sprookjes geloven. :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

20 jan 2012, 16:54

Hm ... dat je dat niet kan begrijpen Clausewitz. Vele metingen worden gedaan om als parameter te worden gebruikt om een bepaalde beeld of overzicht van iets te verkrijgen.
Dus Paranormaal is het normale met het bijkomende wat een beeld of een overzicht kan geven van iets wat niet enkel door het normale verkregen kan worden..
Vele mensen zijn enkel normaal, en hebben geen vermogen tot het kunnen verkrijgen van iets wat daarbuiten ligt, en komen niet verder dat het bekende en overzichtelijk van het normale dat kleine deeltje van alles wat is.
Maar dit zal je wel weer weg proberen te schoffelen met behulp van het normale. Mijn raak het niet hoor jij hebt daar enkel wat werk aan wat ik best waardeer.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

20 jan 2012, 17:23

Zondervrees schreef:
Schijtluis is voor rekening van Angelica.
Ook al dementerend?
Zondervrees schreef: Schijtluis of leugenaar: de keuze is aan jou.
Leugenaar is geen scheldwoord, gewoon de aanduiding van iemand die liegt. Zoals waity.
Blaaskaak is evenmin een scheldwoord, gewoon een aanduiding van iemand die zich belangrijker voordoet dan hij is.
Dames en Heren, dit was Z.V. met het programma voor boer en tuinder.

Afbeelding

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

20 jan 2012, 18:06

En tussen al die valse helderzienden zit er echt geen echte
Natuurlijk niet, heel logisch.. daarom zijn het ook VALSE hé Zondervrees... Maar dit zegt niks je over de ECHTE helderzienden..? En ook daarin zijn 7 graden van ontwikkeling van telepatie tot real mediumschap.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

20 jan 2012, 18:30

Wat Wayti en Co hier proberen te slijten -namelijk gesprekken en zelfs contacten met overledenen- behoren uiteraard tot de fantasiewereld.
Beste Clausewitz die zogenaamde fantasiewereld is zo ECHT als het maar zijn kan, ik ben niet de man die liegt, wat voor nut zou ik hebben door jullie hier verhaaltjes te komen vertellen, ik zou mezelf nog belachelijker maken dan ik nu (in jullie ogen) al doe. Het verschil is dat ik WEET waarover ik spreek. Ik zou hier nog vele (waargebeurde) verhalen kunnen slijten waarvan zelfs uw haren ten berge zouden rijzen maar ik hou mij nog in.. Gans mijn leven van kinsdaf aan staat in het teken van een leven hierna en steeds opnieuw als er maar iets van twijfel in mij was, werd die twijfel weggeveegd door steeds nieuwe ontdekkingen die mijn geloof of beter gezegd mijn weten bevestigden. Voor mij staat het als een paal boven water: ER IS GEEN DOOD alleen leven en jullie mogen mij uitmaken voor al wat jullie willen ik ga door om de mens te vertellen op alle mogelijke manieren dat hun geliefden leven en velen hen verder beschermen en helpen voor zover dit mogelijk is en de mens er voor open staat..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

20 jan 2012, 18:34

Blaaskaak is evenmin een scheldwoord, gewoon een aanduiding van iemand die zich belangrijker voordoet dan hij is.
Misschien zou het goed zijn zondervrees om u eens een spiegel aan te schaffen, meer zeg ik niet...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

20 jan 2012, 18:45

In ieder geval, als er altijd méér en méér paranormale kinderen bijkomen, ik ken er toch geen, die zitten dan blijkbaar op andere plaatsen.
Deze kinderen lopen daar meestal niet mee te koop gewoon omdat ze anders uitgelachen worden, begrijpelijk.. zie de reacties maar op dit forum. Ook zijn de tijden veranderd.. vroeger vlogen zulke kinderen op de brandstapel door de kerk (Jeanne D'arc).. Maar nu hebben ze weer af te rekenen met zogenaamde wetenschappers die voor alles een verklaring proberen te zoeken inplaats van te durven aanvaarden dat de mens meer is dan een lichaam... gelukkig zijn er zulke programma's zoals paranormale kinderen waarin de kinderen eindelijk mogen (of durven) praten over wat ze mee gemaakt hebben. Die kinderen slagen een zucht van verluchting en voelen zich voor het eerst eindelijk begrepen...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
Gast

20 jan 2012, 18:50

wayti schreef:
In ieder geval, als er altijd méér en méér paranormale kinderen bijkomen, ik ken er toch geen, die zitten dan blijkbaar op andere plaatsen.
Deze kinderen lopen daar meestal niet mee te koop gewoon omdat ze anders uitgelachen worden, begrijpelijk.. zie de reacties maar op dit forum. Ook zijn de tijden veranderd.. vroeger vlogen zulke kinderen op de brandstapel door de kerk (Jeanne D'arc).. Maar nu hebben ze weer af te rekenen met zogenaamde wetenschappers die voor alles een verklaring proberen te zoeken inplaats van te durven aanvaarden dat de mens meer is dan een lichaam... gelukkig zijn er zulke programma's zoals paranormale kinderen waarin de kinderen eindelijk mogen (of durven) praten over wat ze mee gemaakt hebben. Die kinderen slagen een zucht van verluchting en voelen zich voor het eerst eindelijk begrepen...
Vooral kinderpsychologen hebben er tegenwoordig hun handen mee vol, maar om daar persé Jeanne d'Arc voor mee op te voeren ontgaat we wel even ...

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

20 jan 2012, 19:38

Tja, Talisman, Wayti heeft daar wel een punt: Jeanne hoorde Stemmen van Boven. Zo wist zij haar oversten te overtuigen om haar aan het hoofd te zetten van een leger om de Engelsen te verslaan.
Toen kon dat nog. Ze waren toen allemaal bijgelovig en gelovig.
Nu zitten ze bij de psychiater en maar goed ook. Waarschijnlijk te veel gedroomd van horrorverhalen op tv.
Fazal

20 jan 2012, 20:19

wayti schreef:
nu hebben ze weer af te rekenen met zogenaamde wetenschappers die voor alles een verklaring proberen te zoeken inplaats van te durven aanvaarden (???) dat de mens meer is dan een lichaam is...
'Moeten' wetenschappers dan gewoon 'durven aanvaarden' dat de mens meer dan een lichaam is!??? Dan is er geen 'wetenschap' meer nodig! Want zonder wetenschap is 'weten', niet meer van belang. En ..., hoe, kan men iets weten zonder dat zoiets door de wetenschap wordt bevestigd??? :roll:
Fazal

20 jan 2012, 20:25

Reini schreef:Tja, Talisman, Wayti heeft daar wel een punt: Jeanne hoorde Stemmen van Boven. Zo wist zij haar oversten te overtuigen om haar aan het hoofd te zetten van een leger om de Engelsen te verslaan.
Toen kon dat nog. Ze waren toen allemaal bijgelovig en gelovig.
Nu zitten ze bij de psychiater en maar goed ook.
Tja, Kim De Gelder en consoorten hoorden oook stemmen van boven.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

20 jan 2012, 20:35

Ik bedoel maar, misschien moeten we ons meer focussen wat we met DIT leven doen, ons leven HIER en NU; misschien moeten we onze kinderen leren om vooral gewoon zichzelf te zijn en te blijven, hen leren om zichzelf te aanvaarden en van zichzelf te houden. Ik probeer mijn kinderen nu nog meer dan vroeger te laten voelen dat ze oké zijn zoals ze zijn, dat ik van hen hou met al hun mooie en minder fraaie kanten. Want we zijn mensen, en we zijn nu eenmaal niet volmaakt. Dus we mogen er zijn. Ik tracht hen nu meer te leren dat ze zich geen absurde regeltjes van buitenaf moeten laten opdringen, dat ze gewoon hun hart moeten proberen te volgen, en daarbij hun verstand moeten leren gebruiken. Thuis wordt niet over paranormale gaven gepraat, noch over een hiernamaals, noch over reïncarnatie. We praten wel over het leven nu, hoe zij het beleven en wat ze voelen. Voor de ene kan dat gemakkelijker dan voor de andere, want de oudste en de jongste praten eigenlijk gemakkelijk (teveel, ik denk dan soms, "hey, ben je wel zeker dat je dàt aan je mams wil vertellen"), maar onze zoon van 23 is eerder gesloten, zo is hij steeds geweest.
Maar weet je, het leven hier zal al moeilijk genoeg zijn voor hen. En hey, wat is nu belangrijk, dat we hier en nu goed leven en gelukkig proberen te zijn, of dat we ons zorgen maken over een plaatsje op de hemeltroon in het hiernamaals? Als we het in dit leventje goed proberen te doen, dan zal al de rest wel vanzelf volgen. Als we onszelf toestaan om maar gewoon onszelf te zijn en goed te zijn voor anderen,moeten we ons voor de rest niet teveel zorgen maken, denk ik. Ik geloof in God, mijn zonen niet, mijn dochter wel. Wat maakt het uit, we praten er niet over, de ene gelooft in het leven, de andere in de goden, een ander in de natuur... . Gewoon gelukkig zijn, dat is het allerbelangrijkste, en dat kan je maar als je je toestaat om gewoon jezelf te zijn. Ook homo's. Ook lesbiennes. Ook mindervaliden. Iedereen wil gelukkig zijn. En niemand hoeft iemand te dwingen om iemand anders te zijn, dat kan niet, daar maakt men mensen ongelukkig mee, gefrustreerd. Dat zijn kerkleiders, dat zijn veel andere religieuze leiders. Die willen allemaal kopietjes van ons maken : straks lopen hier allemaal Jezusjes en Boeddhatjes rond. Wel allemaal gefrustreerd tot en met en diep ongelukkig.

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer