Wetenschappers bewijzen leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

27 jan 2012, 23:02

Reini schreef:Janx , wie beweert hier dat een BDE niet bestaat?
wat haal je nu aan Reini? Heb ik gezegt dat iemand zegt dat het niet bestaat? Ik probeer enkel uit te leggen in welke situatie zo iets kan ontstaan vanuit mijn visie dan gezien.
Reini schreef:
Niemand toch ?
nee, de vraag is enkel wie of wat maakt het. Je brein of is het je bewustzijn, je persoonlijkheid en deze laatste kan uit het lichaam maar blijft verbonden met het lichaam. Als die verbondenheid verbroken wordt dan is het lichaam , zoals we zeggen, dood. De hersenen kunnen niet uittreden en mocht dat wel het geval zijn dan is er duidelijk een probleem met het schedelpan.
Reini schreef: Een BDE doet zich voor bij iemand die nog leeft: een dood stel hersens kan zoiets niet "beleven"
heb ik dan iets anders gezegt?
Reini schreef:
Het is een gewaarwording van een brein in doodsnood.
Dat is nu de kern van deze discusie is het je hersenen of is het je bewustzijnsgevoel. Mijn visie is dat het je bewustzijns gevoel is.
Reini schreef:
Het gaat dan anders werken omdat er reeds een aantal functies wegvielen.
Er is niet buitennatuurlijks mee gemoeid.
Zeker er is niets buitennatuurlijk, geheel eens met je alleen jij verstaat er iets anders onder dan ik. het bewustzijn is geheel een natuurlijk iets dat is ontstaan door de werking vanal je levens en staat volgens mijn inzien los van de materie hoewel het in onze staat, zoals we nu zijn, er wel aan verbonden is.
Reini schreef:
En reeds verklaard door de wetenschap.
Maar kijk nu eens wat jij daar allemaal neerpoot.
De wetenschap verklaart het vanuit de de gedachte en aanname dat de mens enkel van vlees, bloed en beenderen is en daarom kunnen ze ook niet anders dan er van uit gaan dat de hersenen het bewustzijn bevat.
Reini schreef:
Dan denk ik toch: waar haalt hij de onzin vandaan.
Kan ik geheel begrijpen omdat jij niet die belevenissen en ervaringen zoals ik heb gehad hebt doorgemaakt. Jij doet jouw leven en ik de mijne het is niet anders.
Reini schreef: Want tenslotte wat jij vermag te denken door "ervaring" is gewoon iets persoonlijks.
Ja zeker.
Reini schreef: Dat vraagt bewijs, net zoals eentje die denkt dat hij de incarnatie is van Napoleon, die heeft het immers ook goed voor.
Elke gek denkt dat hij gelijk heeft.
Ach. daar hoef je niet gek voor te zijn hoor. Vele zgn normalen denken ook dat het gelijk aan hun kant staat. Dus daarin is vaak geen verschil. Maar beste Reini, er zijn nauurlijk mensen die psygisch gestoort zijn. Maar het kan zijn dat je mij daar onder rekend... tja ... dat doe je dan maar. Maar het probleem om te bewijzen dat er leven is na dit aardse is niet door mij aan te leveren op een dienblaadje. Hoe wil jij jouw gevoelens overdragen aan mij? Anders dan met woorden die je vormd met letters kan het niet. En woorden opzich zijn al een gebrekkige methode laat staan het lezen van die. De afstand tussen het gevoel van je zelf naar het gevoel van een ander ligt soms ver uit elkaar. Dit ontdek ik regelmatig vanuit mijn schrijven bezien die regelmatig vaak verkeert overkomt naar het gevoel van de ander. Maar dat komt omdat een ieder zijn/haar eigen leven heeft opgebouwd met alle kennis en gevolgen daarvan waardoor er een verscheidenheid aan gevoelens onderling is wat vaak niet of moelijk te overbruggen is.
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

27 jan 2012, 23:49

Maar goed, kan je mij de ISBN-codes geven voor de volgende boeken: "Tenslotte veronderstellen de laatste boeken de voorafgaande lezing van alle vorige boeken: Vraag en Antwoord (6 boeken) , Lezingen (3 boeken) en De Kosmologie van Jozef Rulof (5 boeken) ."
Of mogen die niet in handen komen van de niet-ingewijden wegens te veel racistische uitspraken en zo?
Ach jongen toch, ge loopt ten eerste echt achter met uw reeds door het gerecht achterhaalde beschuldigingen door collega's van u. Ten tweede was uw vorige beschuldiging over de ISBN nrs ook al vals, want ze bestaan wel en trouwens als ge dan toch op de internet sites gaat zoeken naar negativiteiten kunt ge de ISBN nrs van de andere boeken (als ingewijde) zelf ook wel opzoeken. Ten derde wacht ik nog altijd op antwoorden op vorige vragen die helemaal niks met Rulof te maken hebben. Ten vierde is dat aparaat niet alleen door de meesters van Rulof voorspeld maar ook door Leslie Flint, Ferguson, Raudive e.a... Ten vijfde omdat ik de naam Wayti (het leven) gebruik wil dit niet zeggen dat ik ook een uitgeverij heb gehad met dezelfde naam, of ben jij familie van Jan zonder vrees ???
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

27 jan 2012, 23:58

Een faillissement iis nog het minste wat zulks schorem van volk dat de verderfelijke ziekelijke ideeen van dat stuk kotsbak uitdraagt overkomt!
Oh ik wist niet dat liefde geven aan al wat leeft een verderfelijk idee is...
Maar uw woordenschat zegt al genoeg hoe gij over uw naaste denkt.. Ik doe niet mee ...

Maar ik ga jozef (André in de boeken) zelf laten antwoorden op jouw beschuldiging:

Alcar zei: Ik kan mijzelf niet tegenspreken, ik volg de
natuur en Gods leven en wetten kunnen niet liegen en bedriegen, dat
kunnen alleen mensen. De mens verraadt zijn zuster en broeder en zijn
God en verloochent zijn eigen afstemming.’


Hoe zullen zij dit alles opnemen, Alcar?’

Zij zullen dit en al je andere boeken veroordelen, omdat zij het niet
kunnen aanvaarden.
Doch dit zegt mij niets, aan onze zijde zullen wij
het hun bewijzen, ik en duizenden broeders en zusters in de geest, hun
stoffelijke broeder en zuster, hun vader en moeder, die reeds hier zijn en
thans alles aanvaarden.
Laatst gewijzigd door wayti op 28 jan 2012, 00:34, 4 keer totaal gewijzigd.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

28 jan 2012, 00:09

Een machientje.....vervaardigt door "gene zijde" hé Wayti juist.... dat moeten daar wel zéér intelligente wezens zijn.... nog steeds juist Wayti? En die "slimmerikken" gaan toch een machientje nodig hebben om met mensen te moeten "communiceren?"


Nadenken is inderdaad niet uw beste vak hé Paul..
Deze inteligente wezens hebben al de Radio, de TV, de GSM, de computer en alle andere uitvindingen op aarde gebracht en ze hebben helemaal geen machientje nodig om te communiceren met ons want dat doen ze nu al (o.a door Jozef e.v.a) alleen mensen als u kunnen of willen dit niet aanvaarden, dus speciaal voor mensen als jullie moeten ze nu een ander aparaatje maken dat wel aanvaard zal worden.. t'is erg maar jullie vragen er zelf om...
Dus op vraag van de Sooi om eens met de geest van Wannes , zijn vader zaliger, in kontakt te komen moet er een "machien" gebruikt worden .....die wezens zijn niet in staat om Wannes aan Sooi te laten "verschijnen" daar zijn ze dan te lomp voor....
Dont worry na het direkte stem apparaat komt het materialisatie apparaat en dan kan Sooi zich rustig aan Wannes laten zien.. Tevreden..?
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

28 jan 2012, 14:03

janx schreef:[…] vertel eens hoe jij het dan hebt begrepen.
Dat zal ik dus niet doen, dat is namelijk waar jij altijd de fout in gaat.
Wat Kevin Nelson zegt is het volgende: de mens, het brein dus, kent 3 staten van bewustzijn. Dat zijn 1) wakker zijn, 2) slapen met REM en 3) slapen zonder REM. Die drie toestanden zijn niet altijd duidelijk begrensd. Bij personen die een BDE hebben meegemaakt (maar ook bij hun familie, het is dus erfelijk) is er een verstoring waardoor zij halverwege wakker zijn en REM blijven steken. Deze toestand treed makkelijk op als het brein de interne noodtoestand aanschakelt: het reptielenbrein neem over maar het bewustzijn wordt niet volledig uitgeschakeld. Doordat ondertussen bepaalde delen van het brein (gedeeltelijk) uitgeschakeld worden krijg je fenomenen als tunnels met licht, uittredingen etc.
En in zijn boek legt Nelson dat zeer gedetailleerd uit.
Maar dat een BDE zou optreden terwijl er geen brein-activiteit zou zijn is dus volslagen nonsens en word door Nelson nergens gezegd. Dat heb je als je alleen maar leest wat je zelf denkt dat er staat.
Ni Dieu, Ni Maître

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

28 jan 2012, 14:13

Wayti
Deze inteligente wezens hebben al de Radio, de TV, de GSM, de computer en alle andere uitvindingen op aarde gebracht
Weeral de buitenaardsen! :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

28 jan 2012, 14:35

Clausewitz schreef:Wayti
Deze inteligente wezens hebben al de Radio, de TV, de GSM, de computer en alle andere uitvindingen op aarde gebracht
Weeral de buitenaardsen! :lol:
zij krijgen dus een nieuw lichaam ; dat is alles wat ik moest weten.
we wachten af.

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

28 jan 2012, 14:53

Zo'n mannetjes nog niet gezien? Drink eens een glaasje méér.... :lol:
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

28 jan 2012, 18:10

wayti schreef:[…] Ach jongen toch, ge loopt ten eerste echt achter met uw reeds door het gerecht achterhaalde beschuldigingen door collega's van u. Ten tweede was uw vorige beschuldiging over de ISBN nrs ook al vals, want ze bestaan wel en trouwens als ge dan toch op de internet sites gaat zoeken naar negativiteiten kunt ge de ISBN nrs van de andere boeken (als ingewijde) zelf ook wel opzoeken. Ten derde wacht ik nog altijd op antwoorden op vorige vragen die helemaal niks met Rulof te maken hebben. Ten vierde is dat aparaat niet alleen door de meesters van Rulof voorspeld maar ook door Leslie Flint, Ferguson, Raudive e.a... Ten vijfde omdat ik de naam Wayti (het leven) gebruik wil dit niet zeggen dat ik ook een uitgeverij heb gehad met dezelfde naam, of ben jij familie van Jan zonder vrees ???
Zeg ik dat jij een uitgeverij hebt gehad? Ik vraag waarom bepaalde boeken van Rulof geen ISBN nummer hebben. Geef gewoon die nummers, opgelost.
Grappig dat jij altijd zegt dat ik maar eens moet ophouden over dat machien van jou. Maar je begint er altijd zelf over, nou zelfs over een materialisatie-machien.
Het wordt lichtjes belachelijk. Vooral omdat dat geen enkele van de door aangekondigde machines zullen werken.
Ni Dieu, Ni Maître

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

28 jan 2012, 19:29

Ik was totaal van de kook toen ik las dat "wereldse" uitvindingen, dacht ik toch, door overleden geesten werden uitgevonden.
Wij zijn daar blijkbaar te dom voor.
Nu heb ik een klein beetje opzoekwerk gedaan:
1: uitvinder van de radio: Marconi
2: uitvinder van de tv : Baird
3: uitvinder van de gsm : Edwards.
4: uitvinder(s) van de pc= ideeën van verschillende wetenschappers uit meerdere landen.

Die toestellen werkten dan nog zeer minimalistisch, en werden gaandeweg
vervolmaakt.
Dus die geïncarneerde geesten waren toch maar simpelen.
Laat de doden toch gewoon dood zijn; de eeuwige rust, prachtig toch.
Nu moeten ze voor eeuwig en altijd, de zienswijze van Wayti volgend, blijven rondzweven. Je zou voor minder, als overledene, weer eens zelfmoord plegen. :roll:

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

28 jan 2012, 19:44

:D :D juist Reini..... niet te doen wat een fantasieën hier de ronde doen :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

28 jan 2012, 19:47

Ik zou Jan en de andere sceptici hier op dit topic de raad geven om zich eens te laten meevoeren .

Meevoeren naar de tijd dat ze nog op de schoolbanken zaten van het zesde lager studiejaar ...

Beeld je nu eens in dat je daar in die tijd een soort verlichting krijgt à la Nostradame en je vertelt je leraar wat er in vijftig jaar allemaal zal verwezenlijkt worden . :idea: Zoals b.v de GSM , de P.C , wetenschap en noem maar op .

Hoe denk je dat die brave , arme (nog onwetende ) man zal reageren ? :idea:

Ging hij U voor zot verklaren of in het minst zeggen dat ge teveel aan fantasie had ?? Hebt ge al eens nagedacht over die mogelijkheid ?

We gaan nog even door; veronderstel dat het nu Uw vader of grootvader is die op dezelfde bank zit en die aan zijn leraar van het zesde de evolutie uitlegt over een AMPER honderdjarige vliegtuig-geschiedenis tot in het prille begin van de ruimtevaart ... :idea:

In die boven vernoemde boeken wordt er gewag gemaakt van drie bewustzijns toestanden . In de boeken over T.M ( Transcendente Meditatie ) wordt er gesproken over zeven n.l:

Waken-Slapen-Dromen- T.C ( Trancendent Conciusness ) - C.C ( Kosmisch Bewustzijn - G.C ( Godsbewustzijn ) U.C ( Unity Consciusness ) .

De Maharishi Mahesj Yogi spreekt glimlachend in zijn boeken over Unity Bewustzijn als "" In U.C , jou see .""

Naar het schijnt zouden er nog hogere bewustzijnsvormen bestaan, maar daarover heb ik nog geen weet . Ik stel me dan maar tevereden met de wijze woorden van Ons Heer Jezus Christus :

"" Alles zal Uldert openbaard worden . Ik ben de weg, de waarheid en het Leven .

a.u.b -werewoef
Laatst gewijzigd door werewoef op 28 jan 2012, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
AMEN en AUM

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

28 jan 2012, 19:50

Klaartje schreef::D :D juist Reini..... niet te doen wat een fantasieën hier de ronde doen :wink:
De vraag blijft Klaartje: is dit nog normaal te noemen.
Dat men kan geloven in buitenaards leven, tot daar aan toe; dat zal er zeker zijn. Bacteriën bv.
Dat er wezens bestaan die tot hier geraken , is al wat minder logisch, 't is wat ver natuurlijk.
Maar de uitspraken die men hier de laatste uren leest worden vreemder en vreemder.
En daardoor lachwekkend.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

28 jan 2012, 19:55

Wat voor jullie nu lachwekkend en op zijn minst verbazend is, is het misschien morgen niet meer . :idea:

En wie heeft er nu weeral gezeid dat de waarheid uldert gaat bevrijden ? :idea:

werewoef
AMEN en AUM

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

28 jan 2012, 20:10

Hoe verklaren jullie dan het voorval met mijn zus, als kind op de schoolbanken van het vijfde leerjaar? Zij "wist" alle uitkomsten die de juf achteraan op het bord had geschreven? De juf werd inderdaad kwaad, maar kon er geen verklaring voor vinden. Ze sprak er mijn moeder over aan tijdens het oudercontact. ???

En hoe verklaren jullie het volgende voorval? Ik reed naar een bepaalde plaats, en wist gewoonweg waar de (voor mij totaal onbekende wagen) naartoe zou rijden. Ik ben hem gevolgd, gewoon om te zien of het uit zou komen, en ja, hij reed naar het adres dat ik plots zomaar in gedachten kreeg. ???
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer