Wetenschappers bewijzen leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

25 jan 2012, 10:40

Dat moet ik helaas, samen met u vaststellen. Wat ik ook niet begrijp is waarom die mensen, -zij die geloven in een veel beter en eeuwig leven-, zich zo vastklampen aan hun huidige bestaan. :?:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

25 jan 2012, 11:11

Socrates schreef: Wat ik ook niet begrijp is waarom die mensen, -zij die geloven in een veel beter en eeuwig leven-, zich zo vastklampen aan hun huidige bestaan.

Mijn ook al zo dikwijls afgevraagd: al ge zo overtuigd en zekers zijt dan besluit ge toch om hier in dit aardse tranendal géén dag langer te lijden?

Niet vergeten van uwe dierbaren ook mee te "nemen" natuurlijk: rattenvergif in hun eten voor de patron des huizes een koord over den balk!
Waar wachten die toch op?
People's Temple van Jim Jones http://nl.wikipedia.org/wiki/People%27s_Temple
Orde van de Zonnetempel van Luc Jouret http://nl.wikipedia.org/wiki/Orde_van_de_Zonnetempel
Branch davidians van David Koresh http://en.wikipedia.org/wiki/David_Koresh

Dat zouden mijn stichtende voorbeelden zijn en die zou ik volgen!


Mvg,
P.Siemons

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

25 jan 2012, 11:26

socrates schreef:Dat moet ik helaas, samen met u vaststellen. Wat ik ook niet begrijp is waarom die mensen, -zij die geloven in een veel beter en eeuwig leven-, zich zo vastklampen aan hun huidige bestaan. :?:
Omdat zeer weinig mensen begrijpen/weten wie/wat zij zijn.
Zowel de gelovige als de ongelovig leeft in 'n ego/ik tunneltje en hebben geen idee van de grootsheid en de wijdsheid die zij in werkelijkheid zijn.
Men begrijpt niet wat ('t) Leven IS en daarom klampt men zich vast aan zijn huidige bestaan als zijnde deze verschijning/vorm die het Leven NU heeft aangenomen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

25 jan 2012, 11:34

Vanmorgen toch een (figuurlijke) klap in mijn gezicht gekregen: er is dus WEL degelijk leven na de dood!

Ik en anderen moeten dat niet meer ontkennen of bestrijden het is nu eenmaal zo zelfs met "fysieke" bewijzen:

"Een geest heeft mijn vrouw afgerost. Niet ik"
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... t-ik.dhtml
:roll: :roll: :roll: :roll:


Mvg,
P.Siemons

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

25 jan 2012, 11:58

Ik heb voldoende met www.skepp.be dat is beter dan 10 bijbels en men moet niet aansluiten in een clubke.... :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

25 jan 2012, 12:10

socrates schreef:Als er een "leven na de dood" bestaat, bestaat er dan ook een leven "vóór de geboorte" ? Of is leven niet een breed natuurlijk fenomeen maar een eigenschap die, in een bepaalde dosis, aan een bepaald individu is gegeven ? Graag enige toelichting vanwege de kenners.
Hieruit blijkt dat je niet weet dat het leven, vanuit den beginne, steeds leven is gebleven en niet zal eindigen. Het ware leven van de mens, dat levens deeltje, wat zich is gaan ontwikkelen is door vele onbewuste, instinktieve en door ontwakende bewustzijns levens gekomen tot waar het nu is. Dus zoals je nu bent met al je gevoelens, denken en doen.
De ruimtes tussen al die verschillende, zgn levens, is een ruimte zoals die ook is als men slaapt en van niets weet tot het moment van wakker worden. Echter er is een verschil tussen de zgn slaap periodes ( het niet bewust zijn ) van je ene leven naar het volgende, en de slaap periodes van de ene dag naar de volgende dag binnen het momentele leven. Echter hoe verder het levendeeltje 'mens' zich meer ontwikkeld in een active bewustzijns vorm, des te minder slaap ( bewustzijns rust) deze nodig heeft. Uiteindelijk als de nodige ontwikkeling van het levensdeeltje zover is gekomen dat deze niet meer de relatieve zware materie nodigd heeft voor haar ontwikkeling dan komt je bewustzijn daar los van, inclusief de persoonlijkheid die je zelf hebt opgebouwd als som en het resultaat van al je geleefde levens.
Als je die toestand eenmaal hebt bereikt, en je dat leven ook eigen gemaakt hebt, is het ook mogelijk om al je vorige levens te schouwen en te zien hoe jij je persoonlijke leven zich heeft kunnen ontwikkelen met alle up's en down's niets blijft verborgen of onwetend. En dan pas zie je dat al je zogenaamde handelingen, verlangens in het goede als het verkeerde enkel ontwikkeling (evolutie) is geweest om te komen daar waar je dan bent.

Dit is natuurlijk zeer compact door mij weer gegeven.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

25 jan 2012, 13:08

wayti schreef:[...] Het wordt ook ten stelligste afgeraden om zelf contact te zoeken.. Ik heb het ooit uitgeprobeerd (bij wijze van experiment) en dat is mij niet goed bevallen.
Zo, maar machientjes bouwen om contact te leggen mag wel?
wayti schreef: Maar de meesten willen zelf contact met ons.. Hoe zou je zelf zijn als je overlijd en je ontdekt dat je infeite niet echt dood bent dan wil je dat aan de achterblijvenden mededelen of je wou nog iets kwijt wat niet meer gelukt is toen je leefde....
Dus als je machientje het niet doet dan is dat de schuld van gene zijde die niet mee wil werken?
wayti schreef:[...] Dat is weer een hoofdstuk appart... maar nog ongeschikt voor dit forum...
Tjah, je hebt ons nog steeds niet kunnen bekeren en dus zijn wij nog niet klaar voor deze geheimen. Weer een beetje last van grootheidswaanzin oh wijze wayti?
wayti schreef:[...] Zie boven..
Bij glaasje draaien of kruis en bord zijn het meestal aardsgebonden geesten die antwoorden. Overledenen die niet los komen van hun huis of piano of andere voorwerpen of mensen die halsstarrig weigeren te aanvaarden dat ze gestorven zijn en daardoor aan hun lichaam blijven hangen... Voor bijna iedereen is er hulp hierna, maar men moet ze aanvaarden en het hoofd leren buigen iets wat vooral voor sceptici niet gemakkelijk is..
Al die geesten en spoken, allemaal atheisten of, erger nog, skeptici die niet los kunnen komen van de materie! Weet je wat wayti, als ik dood ga, liefst niet te vlug, dan zal ik hoogstpersoonlijk bij jou komen spoken. Ik zal er bovendien voor zorgen dat je machientje nooit werkt als er skeptische getuigen aanwezig zijn!
wayti schreef:[...] Dat kan je goed zien in de afleveringen van Paranormale kinderen.. die kinderen worden uitgelachen in de school ook soms door hun eigen vaders. Tot zij HET bewijs krijgen... De meeste moeders staan blijkbaar meer open voor deze dingen, zij zijn ook in gevoel meer verbonden met de schepping..
Munchhausen by proxy: die moeders willen maar al te graag dat hun, zonder twijfel hooggevoelig en hoogbegaafd kind de aandacht krijgt die zij vroeger nooit kregen.
wayti schreef:[...] Men moet ze inderdaad gerust laten want zij moeten verder evolueren ofwel in de sferen ofwel door werdergeboorte afhankelijk van hun leven hier op aarde. Vanaf de vierde sfeer gaat dit samen met de tweelingziel..[...] De sferen of hemelen zijn ook werelden maar op geestelijk niveau. [...] Hij bedoelde de 7 sferen waar ook de apocrieven en zelfs de Koran over spreekt en dan zijn er ook nog werelden buiten ons universum..maar dat gaat hier te ver...
Goh wat een sferen en werelden allemaal. Hoe komt het toch dat wayti dit allemaal kent? Zelf meegemaakt? Nee hoor, gelezen in de boekjes van Roelof.
Ni Dieu, Ni Maître

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

25 jan 2012, 19:24

Mijn antwoord was niet aan jou gericht zondervrees, maar aan Werewoef maar ik begrijp dat je wil tonen dat je er ook iets van kent, het gekwetste ego laat zich steeds opnieuw gelden..
Zo, maar machientjes bouwen om contact te leggen mag wel? Dus als je machientje het niet doet dan is dat de schuld van gene zijde die niet mee wil werken?
Het machientje zal gebouwd worden door gene zijde zelf en wetenschappers op aarde zoals IEDERE uitvinding van daar komt (hij kreeg een ingeving..) wees dus maar gerust het zal zeker werken..en ik heb u reeds eerder gezegd dat ik daar voorlopig niet meer op in ga...uw plaat blijft hangen...
Zondervrees schreef:
Dat is weer een hoofdstuk appart... maar nog ongeschikt voor dit forum... Tjah, je hebt ons nog steeds niet kunnen bekeren en dus zijn wij nog niet klaar voor deze geheimen. Weer een beetje last van grootheidswaanzin oh wijze wayti?
Dat stoort u, begrijpelijk, want jij wil zelf die wijze man zijn, maar je hebt nog niks van al wat ik schrijf zelf onderzocht. Dus kan je alleen maar afbreken.. (Trouwens hopeloze gevallen kan men niet bekeren..)
Al die geesten en spoken, allemaal atheisten of, erger nog, skeptici die niet los kunnen komen van de materie! Weet je wat wayti, als ik dood ga, liefst niet te vlug, dan zal ik hoogstpersoonlijk bij jou komen spoken. Ik zal er bovendien voor zorgen dat je machientje nooit werkt als er skeptische getuigen aanwezig zijn!
Wie weet wordt dit nog waarheid... ten minste het eerste deel, voor het tweede deel ben je te klein. Van zodra je de echte waarheid kent en ziet tegen wie of wat je strijd, ga je zelfs misschien meehelpen..
Munchhausen by proxy: die moeders willen maar al te graag dat hun, zonder twijfel hooggevoelig en hoogbegaafd kind de aandacht krijgt die zij vroeger nooit kregen.
Jij hebt wel een zeer verkeerde kijk op moeders, maar daarom ben je ook mannelijk hé. De vrouw onderwaarderen.. typisch..voor mensen als u..
Zondervrees schreef:
Goh wat een sferen en werelden allemaal. Hoe komt het toch dat wayti dit allemaal kent? Zelf meegemaakt? Nee hoor, gelezen in de boekjes van Roelof.
Lees mijn mail eens goed...en hoe komt het toch dat zondervrees dit NIET kent omdat hij niet wil lezen in boekskes van Rulof maar liever boekskes van Skepp leest.. Dit wordt weer een opbouwende discussie ...

_________________
:cry:
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

25 jan 2012, 19:29

Dat moet ik helaas, samen met u vaststellen. Wat ik ook niet begrijp is waarom die mensen, -zij die geloven in een veel beter en eeuwig leven-, zich zo vastklampen aan hun huidige bestaan.
Integendeel Socrates niemand van ons klampt zich nog vast aan zijn bestaan hier, maar wij weten allen dat wij onze tijd hier moeten uitdoen. Dat is reeds beslist van voor dat je geboren bent, zelf uit het leven stappen hoort er dus niet bij. Maar niemand van ons heeft nog angst voor de dood, ook gaan wij totaal anders om met bijvoorbeeld een sterfgeval..
Zoals Henriette zou zeggen de mens wordt zoals hij denkt, voelt, weet...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

25 jan 2012, 19:33

Hieruit blijkt dat je niet weet dat het leven, vanuit den beginne, steeds leven is gebleven en niet zal eindigen. Het ware leven van de mens, dat levens deeltje, wat zich is gaan ontwikkelen is door vele onbewuste, instinktieve en door ontwakende bewustzijns levens gekomen tot waar het nu is. Dus zoals je nu bent met al je gevoelens, denken en doen. De ruimtes tussen al die verschillende, zgn levens, is een ruimte zoals die ook is als men slaapt en van niets weet tot het moment van wakker worden. Echter er is een verschil tussen de zgn slaap periodes ( het niet bewust zijn ) van je ene leven naar het volgende, en de slaap periodes van de ene dag naar de volgende dag binnen het momentele leven. Echter hoe verder het levendeeltje 'mens' zich meer ontwikkeld in een active bewustzijns vorm, des te minder slaap ( bewustzijns rust) deze nodig heeft. Uiteindelijk als de nodige ontwikkeling van het levensdeeltje zover is gekomen dat deze niet meer de relatieve zware materie nodigd heeft voor haar ontwikkeling dan komt je bewustzijn daar los van, inclusief de persoonlijkheid die je zelf hebt opgebouwd als som en het resultaat van al je geleefde levens.
Zeer mooi uitgelegd Janx ...bedankt...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

25 jan 2012, 19:36

Ik heb voldoende met www.skepp.be dat is beter dan 10 bijbels en men moet niet aansluiten in een clubke....
Skepp is OOK een cluke Rolija...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

25 jan 2012, 19:51

wayti schreef:Mijn antwoord was niet aan jou gericht zondervrees, maar aan Werewoef maar ik begrijp dat je wil tonen dat je er ook iets van kent, het gekwetste ego laat zich steeds opnieuw gelden..
Dit is een publiek forum, als jij een antwoord aan een bepaald iemand wil geven, dan stuur je maar een persoonlijk bericht.
wayti schreef:[…] Het machientje zal gebouwd worden door gene zijde zelf en wetenschappers op aarde zoals IEDERE uitvinding van daar komt (hij kreeg een ingeving..) wees dus maar gerust het zal zeker werken..en ik heb u reeds eerder gezegd dat ik daar voorlopig niet meer op in ga...uw plaat blijft hangen...
En je blijft er zelf maar over bezig, over die zogenaamde bewijzen die ooit door dat machientje geleverd zullen worden. Maar is er behalve al dat loos gepraat ook maar ene moer aan bewijs? Niks niemendal.
wayti schreef:[…] Dat stoort u, begrijpelijk, want jij wil zelf die wijze man zijn, maar je hebt nog niks van al wat ik schrijf zelf onderzocht.
Ik heb al meer van die gevallen onderzocht dan jij zelf. Jij lult alleen maar broodje aap verhalen na waar jezelf geen enkel detail kent.
wayti schreef:Dus kan je alleen maar afbreken.. (Trouwens hopeloze gevallen kan men niet bekeren..)
Grappig hoe jij meent mensen te kennen. Zonder enig onderzoek… Goed ik neem nota: ik wil absoluut de wijze man zijn, ik ben blijkbaar een hopeloos geval… Ook grappig: wie jou niet gelooft is een hopeloos geval. Hoe verheven moet je je niet voelen om tot zo een uitspraak te komen?
wayti schreef:[…] Wie weet wordt dit nog waarheid... ten minste het eerste deel, voor het tweede deel ben je te klein. Van zodra je de echte waarheid kent en ziet tegen wie of wat je strijd, ga je zelfs misschien meehelpen..
Oh, en ik ben te klein omdat ik na mijn dood niet zoukunnen spoken?
Voor de rest: blijf maar dromen.
wayti schreef:[…]Jij hebt wel een zeer verkeerde kijk op moeders, maar daarom ben je ook mannelijk hé. De vrouw onderwaarderen.. typisch..voor mensen als u..
MBP is een fenomeen dat zich voornamelijk bij vrouwen voordoet. Dat is een feit en heeft niets te maken met het al dan niet onderwaarderen van vrouwen. Maar ja, inhoudelijk ga je er ook niet in. Heb je al opgezocht wat MBP precies kan inhouden?
wayti schreef:[…] Lees mijn mail eens goed...en hoe komt het toch dat zondervrees dit NIET kent omdat hij niet wil lezen in boekskes van Rulof maar liever boekskes van Skepp leest.. Dit wordt weer een opbouwende discussie ...
Ik lees de 'boekskes' van Skepp niet. Skepp heeft geen boekskes.
Ni Dieu, Ni Maître

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

25 jan 2012, 23:09

Hoe zou het komen dat zoveel mensen, die juist ontsnapt zijn aan de dood, hun hele leven als een flashmoment aan zichzelf zien voorbijgaan ?

Vanwaar komt dat fenomeen, dat zo dikwijls beschreven wordt door allerhande mensen ? :?: :idea:


Groetjes-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 jan 2012, 05:29

Beste Wayti, heb zojuist de award winning film- Another earth - bekeken . Gehuurd van telenet .

Beklijfende intense film met mooie muziek en die veel te maken heeft met de zinvolgeving van je topic . Ook nog ongelooflijke muziek, schitterende vertolkingen en als toetje op het einde een nieuwe astronomische filosofie .

Een absolute must . Cliché ? Maar tis zo .

Goeie morgen,

werewoef
AMEN en AUM

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

26 jan 2012, 05:53

werewoef schreef:Hoe zou het komen dat zoveel mensen, die juist ontsnapt zijn aan de dood, hun hele leven als een flashmoment aan zichzelf zien voorbijgaan ? […]
Zij hebben de indruk dat hun hele leven etc.
En dat kan perfect verklaard worden, net zoals die tunnel en dat licht, vanuit dingen die gebeuren in het brein, meer bepaald het reptielenbrein.
Ni Dieu, Ni Maître