"Vlaamse Leeuw" controverse op Pukkelpop

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

17 aug 2019, 17:09

Of de "Vlaamse Leeuw" nu al dan niet rode klauwen en dito tong heeft vraag ik me niet af.

Maar wel, waarom zo'n leeuwenschild op de vloer van het "Vlaams Parlement" in de vloer lijkt ingewerkt te zijn en er daar vaak met de voeten wordt over gelopen!

Lijkt mij alleszins weinig respectvol te zijn, om een symbool van een bepaalde bevolkingsgroep met de voeten te betreden.

In heel wat landen waar er protest tegen een buitenlandse natie ontstaat, trappen de misnoegden ook met hun geschoeide voeten op de vlag van de gewraakte natie.

Hobo

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 aug 2019, 19:25

Voor "de echte" is hun voeten vegen aan een vlag, zijnde de driekleur of het leeuwtje met de gelakte nagels, de normaalste zaak van de wereld. Vroeger lag er bij elke vergadering van de Volksunie een driekleur op de inkommat. Onze minister-president heeft het ook over die vod hé. Het leeuwenschild in 't Vlaams parlement heeft voor de NVA-ers en Belangers geen enkele waarde. Waarschijnlijk zal het in 2024 opgebroken worden 8O