vrt !

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

SEBASTIAN
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Locatie: in het midden

30 apr 2013, 13:01

sibarita schreef:Van de webstek : de redactie !

Voor wie haar geen geweld aandoet !! Nieuwe VRT spelling .

PS'er en gewezen Waals boegbeeld José Happart ziet de toekomst van ons land als een los verband met drie autonome gewesten in een Europese staat. De Waalse beweging heeft een aantal raakpunten met de N-VA, vindt hij.




Ooit was José Happart de "gebeten hond" in Vlaanderen, zoals Bart De Wever (N-VA) dat nu is bij de Franstaligen. Na een carrière als voorzitter van het Waals Parlement, zit José Happart nu iets meer terug in de politieke luwte.



In Terzake op Canvas liet hij vanavond toch zien dat hij niet helemaal politiek stil is. Zo kan hij zich als Waals nationalist vinden en een deel van het programma dan de N-VA van Bart De Wever.

Als toekomstbeeld ziet Happart een grote Europese staat, waarin de huidige lidstaten zouden verdwijnen. Hij wil dan ook een Europa van de regio's, niet van de staten. Het moet dan wel gaan over drie regio's (Vlaanderen, Wallonië en Brussel), want dat laatste kan men niet negeren, aldus Happart.

In die zin wil hij dat de Waalse partijen zo snel mogelijk gaan praten met de Vlaamse en Brusselse partijen, met slechts een uitzondering: Vlaams Belang. We moeten niet wachten to 2014 alvorens te gaan spreken over hoe we België willen hervormen, zegt hij.

Happart geeft toe dat hij in Wallonië en zelfs in de PS wat alleen staat, maar beschouwt zichzelf als een visionair. Veel van wat ik indertijd voorspelt heb, is ook realiteit geworden, zegt hij. Zo kan hij zich niet vinden in een aansluiting van Wallonië bij Frankrijk, zoals zijn partijgenoot Robert Collignon wil. Ook vindt Happart dat sommige Waalse nationalistische groepjes nog te veel bezig zijn met het verleden en minder met de toekomst.







--------------------------------------------------------------------------------


José Happart,WIE gelooft DIE nu nog?
Happart,appeltje voor de dorst.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

30 apr 2013, 19:34

amoureuse schreef:José Happart,WIE gelooft DIE nu nog?
Happart,appeltje voor de dorst.
Heu...het ging over een spelfout in een artikel op de site deredactie.be van bijna een maand geleden.
Waar kom jij, totaal naast de kwestie, nog over zeuren?

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

27 jun 2013, 23:00

Bij het inschakelen vanmorgen van de radio op de vrt : hoorde ik als verwelkoming op mijn nuchtere maag het "liedje" "Fuck you" van Lily Allen , hoeveel maal dit fuck you herhaald werd weet ik niet .
Nederlandstalige muziek hoort men niet veel op de staatszender . Men beweert dat er weinig goede nederlandstalige liedjes zijn met niveau en standing of dat Nederlands niet goed bekt ! Engelstalige liedjes hebben altijd niveau. :twisted:
Voor morgenvroeg staat de radio op WDR 4 !Musik hat keine Grenzen
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

16 jan 2014, 22:33

Niets van gelezen op de vrt webstek .... en dan maken ze reclame : meteen mee !

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140115_00931433
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

SEBASTIAN
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Locatie: in het midden

18 jan 2014, 13:00

Lilly Allen zal weer kwaad zijn. En wie is dat al eens niet?

Toch weer niet "Rote rosen" en dergelijk fraai's bij unsere schlager freunden?
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

18 jan 2014, 13:31

SEBASTIAN schreef: Toch weer niet "Rote rosen" en dergelijk fraai's bij unsere schlager freunden?
Al eens aan gedacht dat Freddy Peck, Drachtige Deutscher und Conny Flamoes al een halve eeuw achter ons liggen?
Zij laat zich tegenwoordig zelfs Cornelia noemen, kun je nagaan...

tegendraads
Lid geworden op: 31 jan 2010, 14:21

18 jan 2014, 15:49

neen wij hebben liever 100 maal FORMIDABLE in 3 minuten
probeer consequent te blijven.

SEBASTIAN
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Locatie: in het midden

18 jan 2014, 18:25

Neen tegendraads, verdenkt u me a.u.b. niet, een fan van die halvegare Stromae, te zijn.
Maar wat Lilly Allen betreft.....kan ik wel smaken.
Hoeft wel niet fuckerig te wezen.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

19 jan 2014, 08:44

Die Stromae wordt ons ingelepeld wegens andere agenda .. De belgische ....ene uit hetzelfde straatje als diene Daan . De fameuze 'bon ton' hé ... Zal veel Mia's krijgen , denk ik ...

Nederlandstalige liedjes . Dan luister ik liever eerder naar de Hollandse zangers hun producten . Borsato bvb... Er zijn maar een paar liedjes van Vlaamse zangers die mij goed in het oor liggen ... en van Will Tura krullen mijn tenen in kramp ...aargh !!!

Aznavour en Bécaud , voor de mooie teksten ...

Klassieke muziek voor de rust ...

Geef mij echter maar het betere crooners en swing werk en jazzy liedjes ..Van Lena Horne over Fitzgerald naar mij absolute favoriet Billie Holiday .

en Streisand !! Geen vergelijk ! Voor die te horen trok ik zelfs, als senior , naar Parijs !
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

SEBASTIAN
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Locatie: in het midden

19 jan 2014, 09:47

Hoe is het mogelijk? Bent u hier nu ook weer aan 't lonken?

Daan "is" goed, Phoebe, natuurlijk....laat me raden?
Nederlands zingende Nederlanders; Frank Boeyen, par exemple?
Becaud, Aznavour...jawel, en Fèrat, Brassens, Brel....(ligt gevoelig, denk ik).
"Bolero", machtig. Ravel?
Op crooners heb ik het niet zo begrepen....die whiskey/bourbon geur....hing zelfs in de geluidsboxen.
Om toch iets te noemen, The Four Aces ( Love, is a..) Sarah Vaughan (Broken hearted..).
En....wanneer het ècht goed moet zijn.....juist, ja.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

19 jan 2014, 10:36

Ferat en Brassens niet zo mijn ding maar ik kan er naar luisteren (voor 1 liedje dan) en Brèl is goed (maakte die zijn teksten zelf ? , want het is vooral dàt die zijn liedjes super maken .. ).

Daan vind ik over het paard getild .. , 't ja elk zijn goesting hé .. :wink: (een beetje dégoutant man ook , maar dat is dan persoonlijk) . Arno kan ik dan wel pruimen .

The Four Aces ( jââ graag !), The Platters, Nat King Cole en alle die zangers/zangeressen uit de late jaren 50 , begin tot half 60 .. Jeugdsentiment ...

Als het iets modern(er) moet zijn dan graag bvb. Pink Floyd , Aero Smith , Prince .

En geef mij maar hedendaags bvb. Amy Winehouse , Hooverphonic , Gotye, Michael Bublé .

Raymond vh Groenewoud , Vaya con Dios , Axelle Red en Helmut Lotti hebben bij mij dan wel het effect van krassende nagels op een bord en de radio gaat geheid uit wanneer men hen in de ether gooit .....


PS. Ik wist niet dat ik hier eigenlijk eerst moest vragen of ik alhier mocht komen 'lonken' ...Sebastian ...
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

SEBASTIAN
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Locatie: in het midden

19 jan 2014, 12:40

Waarom zou u wat dan ook moeten vragen, Phoebe?

Hier kan men zich ( nog) vrijelijk bewegen.

"Lonken" word alhier zowat gebruikt ter vervanging van,"komen piepen".

Vaya con Dios, dame Klein....kom nou Phoebe. Is een Brusselas, hé? Jaja!

Op gevaar af, verwezen te worden naar de muziek-afdeling....

" Theme from a Summer place" van Percy Faith. Enig mooi!
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

19 jan 2014, 13:58

sibarita schreef:Bij het inschakelen vanmorgen van de radio op de vrt : hoorde ik als verwelkoming op mijn nuchtere maag het "liedje" "Fuck you" van Lily Allen , hoeveel maal dit fuck you herhaald werd weet ik niet .
Nederlandstalige muziek hoort men niet veel op de staatszender . Men beweert dat er weinig goede nederlandstalige liedjes zijn met niveau en standing of dat Nederlands niet goed bekt ! Engelstalige liedjes hebben altijd niveau. :twisted:
Voor morgenvroeg staat de radio op WDR 4 !Musik hat keine Grenzen
Als ik opsta zet ik de radio op voor het nieuws. Dan gaat die onherroepelijk af want met wat daarna komt heb ik geen affiniteit meer en ik laat mij ook niet graag breenwassen door de zeveraars daar tussenin. De rest is "The sound of silence"... En baai tu weej, mijn lijflied is http://www.youtube.com/watch?v=PyiQU97PR8E
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

19 jan 2014, 15:18

RADIO... :!: :?:

In de sixties (wow vorige eeuw) kon ik nagenoeg alle hits van Elvis Presley, Cliff Richard en later de Beatles, Rolling Stones e.a. meezingen.
Gewoon omdat men toen nog muziek draaide.

Ik ben meestal om 06:00 uit de veren en schakel om 07:00 Radio 2 in...
("De grootste familie") :!: :?:
Maar...wat een geleuter, gezever en geouwehoer.
De gewestelijke zender kwakt er om 07:30 nog eens lokaal nieuws tussen, maar herkauwt én het nieuws van de avond ervoor en/of herhaalt dan nog eens de punten van dat lokale nieuws. Kortom met veel geluk krijgt men per half uur 2 of 3 maal enkele minuten MUZIEK.
Tussenin dus wat herkauwen en ook vragen stellen aan eender welke sterveling, die dan vaak met veel Heu 's en Aaah's amper uit de woorden komt.
Dus snel de knop omschakelen naar de CD-speler ...

Ps.: Gelukkig speelt op de auto-radio NOSTALGIE, (waarbij de gelijknamige zender in Frankrijk wel meer "oldies" uitzendt dan de Belgische versie.)
Ook in Duitsland (Bayern) is er Bayern 1 met heel veel "oldies" en zonder al dat gekwaak ertussen!

Men kan die zender ook via PC ontvangen.

sw

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

19 jan 2014, 16:51

Fokke schreef: En baai tu weej, mijn lijflied is http://www.youtube.com/watch?v=PyiQU97PR8E
Ha, de Zingende Pinguin, leeft die nog?