Slapeloosheid

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

simul
Lid geworden op: 06 feb 2010, 17:51
Locatie: Zingem

22 mei 2020, 14:12

Sinds 30 jaar sukkel ik met slapeloosheid (van mijn 40 tot nu 70j)en al die tijd neem ik dagelijks 1 pilletje Staurodorm
Nu zijn ze tijdelijk niet meer verkrijgbaar en andere middelen helpen niet . Van de dokter al verscheidene middelen gekregen maar niet de goede die op mij past , dus al een maand veel slaap te kort . Wie is ook geconfronteerd met het zelfde probleem en wie weet een goed middel tot staurodorm weer voorradig is .
Met dank .

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

22 mei 2020, 15:05

simul schreef:
22 mei 2020, 14:12
Sinds 30 jaar sukkel ik met slapeloosheid (van mijn 40 tot nu 70j)en al die tijd neem ik dagelijks 1 pilletje Staurodorm
Nu zijn ze tijdelijk niet meer verkrijgbaar en andere middelen helpen niet . Van de dokter al verscheidene middelen gekregen maar niet de goede die op mij past , dus al een maand veel slaap te kort . Wie is ook geconfronteerd met het zelfde probleem en wie weet een goed middel tot staurodorm weer voorradig is .
Met dank .
ZOLPIDEM SANDOZ help bij mij uitstekend (soms neem ik een tweede) dan slaap ik aanstonds.

Willy
Afbeelding

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

22 mei 2020, 17:45

ken ook iemand die zolpidem gebruikt vindt die medicatie goed maar gebruikt het niet alle dagen, 2 tot 3 dagen per week want is verslavend en toch met veel bijwerkingen
Ik zelf gebruik bachbloesems, geeft na een tijdje een redelijk resultaat 3 tot 4 uren slaap, is niet verslavend en geen bijwerkingen, misschien proberen waard

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

22 mei 2020, 18:02

Vraag aan je huisarts een slaapmiddel voor te schrijven met dezelfde werkzame stof (Flurazepam). Dalmadorm bijvoorbeeld.
Het kan best dat andere benzodiazepines bij jou niet werken.

@Janna
Als je al jaren slaapmiddelen gebruikt, dan gaan bachbloesems echt niet helpen hoor.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

23 mei 2020, 03:23

Jaren al neem ik Trazolan met redelijk resultaat, dat is echter een inslaper, geen slaapmiddel, dacht ik.
Of het verslavend werkt denk ik niet, ik neem nog steeds sinds 20 jaar 3/4pil, das genoeg. Neem ik een hele dan ben ik s' morgens niet fris wakker maar doezelig. Toen ik een paar weken in het ziekenhuis lag een tijd geleden , gaf men mij daar iets anders, zo een pil van nemen en weg, maar na een tijdje werkte dat compleet niet meer, ik ben dan terug begonnen met mijn Trazolan en dat werkt goed. De ene dag al beter dan de andere, en je hebt soms wel wat hevige dromen.

simul
Lid geworden op: 06 feb 2010, 17:51
Locatie: Zingem

23 mei 2020, 16:39

Bedankt iedereen ik heb goed nieuws gekregen het medicament Staurodorm is 27/05 terug te verkrijgen , de Corona crisis zat er voor iets tussen , ook Dalmodorm is terug beschikbaar op dezelfde dag .en andere medicatie was een tijdje niet verkrijgbaar .Goed dat de lock down geen jaar heeft geduwd . Dus nog een paar dagen op mijn tanden bijten en dan een paar dagen slaap inhalen .

simul
Lid geworden op: 06 feb 2010, 17:51
Locatie: Zingem

27 mei 2020, 17:32

Ben hier terug met zeer slecht slapen . Nu dat middel staurodorm waar ik al jaar zonder probleem neem is niet binnen op de datum van 27/05 , dus zijn er nog mensen met ervaringen met slaapmiddelen .
Ik nam Staurodorm maar is tijdelijk niet te verkrijgen , ik heb al van alles geprobeerd , als zeker een 5 tal middelen gehad van de dokter , niets helpt of zeer slecht , natuurlijk neem
al 30 jaar . Het enige dat helpt bij het slapengaan is een porto drinken en dan in bed mijn slaappillen . En dan is de geest wat verwart en lukt het in slapen , na een paar uur terug wakker . Ik weet alcohol is iets wat ik niet zo mogen doen , ,maarja .
AUB wie heeft nog meer raad dan deze hierboven .Met dank

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 mei 2020, 18:27

Ik heb geen probleem met slapeloosheid maar het gebeurt wel eens dat ik de slaap niet kan vatten en dan gebruik ik xanax 0,25 mg en daar dan nog een half van. Eigenlijk dus 0,12 mg.
Het maakt het kopje leeg en ben vertrokken in een mum van tijd.

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

09 jul 2020, 15:36

jou arts zal wel de gepaste voorschrijven , hij kent uw dossier , en aan de hand daarvan zal die wel de juiste voorschrijven. 1 tip, pas misschien andere gewoontes aan vanaf 18h00 , geen koffie e.d. , een glaasje wijn zal wel deugd doen, niet te veel naar het nieuws kijken , want bij de vrt en vtm zijn ze goed in het zenuwachtig maken van de mensen . doe nog een wandelingetje rond de blok. ikzelf? ik neem een zolpidem en slaap de volle nacht. ik was vroeger trucker en mocht niet slapen van de opdrachtgevers, ik moest slapen als ik in pensioen ging zeiden ze. maar kon mij niet aanpassen aan het gewone leven . succes
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018

patries
Lid geworden op: 25 sep 2020, 23:36

25 sep 2020, 23:39

Staurodorm is gewoon aan het veranderen. De nieuwe versie is slechts 20 tabletten en veel duurder ook. Je kan ze bestellen in Duitsland bij Schlossapo bv en zeker ook bij anderen.
Weet niet goed wat er aan veranderd is, maar ze werken even goed, smaken wel anders.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

26 sep 2020, 07:35

Ik neem Bromagepam Dat is niet echt een slaapmiddel maar het helpt minder te piekeren Het duurt soms lang eer ik slaap maar niet altijd . Ik ben daar tevreden over. Soms neem ik snachts nog een half maar zelden Ik voel dat zelf als ik wakker word

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

26 sep 2020, 18:32

Dicksy schreef:
27 mei 2020, 18:27
Ik heb geen probleem met slapeloosheid maar het gebeurt wel eens dat ik de slaap niet kan vatten en dan gebruik ik xanax 0,25 mg en daar dan nog een half van. Eigenlijk dus 0,12 mg.
Het maakt het kopje leeg en ben vertrokken in een mum van tijd.
Dicksy

Alprazolam EG is net hetzelfde ... goedkoper !!
Ik neem het 20 minuutjes voor het slapen gaan .(1mg)
Is eigenlijk een inslaper .
Slaap altijd goed .
Neem het ook al ettelijke jaren .

Joy,
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Bieke1968
Lid geworden op: 08 jul 2022, 12:50

08 jul 2022, 12:56

simul schreef:
22 mei 2020, 14:12
Sinds 30 jaar sukkel ik met slapeloosheid (van mijn 40 tot nu 70j)en al die tijd neem ik dagelijks 1 pilletje Staurodorm
Nu zijn ze tijdelijk niet meer verkrijgbaar en andere middelen helpen niet . Van de dokter al verscheidene middelen gekregen maar niet de goede die op mij past , dus al een maand veel slaap te kort . Wie is ook geconfronteerd met het zelfde probleem en wie weet een goed middel tot staurodorm weer voorradig is .
Met dank .
Ik zou u graag een privé brichtje sturen betreffende staurodorm, maar ik weet niet hoe dit moet? Ik ben van Deinze, uit uw buurt dus! Mvg

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

08 jul 2022, 17:22

@ Bieke1968
Klik op de naam naar wie je een pb wil sturen.

Afbeelding

Een nieuw blad gaat open, klik daar op "verstuur privébericht"

Afbeelding
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

10 jul 2022, 12:34

Het beste natuurlijk middel is mastruberen
Maar het moet nog lukken ook natuurlijk
Heeft een dokter dit ooit al gezegd