Wrat weg binnen de 24 uur

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

12 dec 2019, 18:13

Beste forum vrienden, U leest het goed.
Ik ik had een joekel van een wrat aan de binnen kan van mijn linker pinkvinger.
Ik ha dat al jaren, had al verschillende flesjes en pleisters bij de Apotheker uit geprobeerd, tot dat mijn schoon dochter me deze week zij dat ik er doorschijnende nagellak moest op doen en dat ze dan weg zou zijn.
Ik dat gistermiddag er op gedaan nadat mijn vrouw zo een flesje gehaald had, ik had het gister avond er ook nog eens opgedaan.
Deze morgen zat er een witte schors op ik trok die af en ja hoor de wrat zat er aan, dus ik was ze kwijt binnen de 24 uur.
Hopelijk kan ik iemand er een plezier er mee doen en kom die van mij niet meer terug, volgens de schoondochter ben ik ze voor goed kwijt.

Willy
Afbeelding

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

15 dec 2019, 11:12

Goed om weten Willy, te onthouden. Bedankt.
De aceton in het flesje is de dader die jouw wrat deed wegsmelten.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

21 dec 2019, 17:26

Zeer fijn om dit te weten morgen doe ik het.

op mijn rechter wijsvinger heb ik er één al zeer veel jaren en ook al alles er aan gedaan

op mijn linker middelvinger had ik er ook één en die is weg met een paar weken tea tree oil aan te doen, maar helaas werkt dit niet aan mijn rechter hand, morgen doe ik dit eventueel een paar dagen ik hoop dat het helpt maar dank je voor de tip
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 dec 2019, 09:50

En deed dat dan geen pijn toen je dat losscheurde?

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

22 dec 2019, 09:52

Prima Vera schreef:
22 dec 2019, 09:50
En deed dat dan geen pijn toen je dat losscheurde?
Dat deed een beetje zeer, maar al bij al het viel mee.

Willy
Afbeelding

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

22 dec 2019, 10:30

Ik weet natuurlijk niet hoe 'jong' jullie allemaal zijn, maar dit kwam in onze tijd ook enorm veel voor. Bijna iedereen kreeg wratten of wratjes en wat hielp : een ajuin doorsnijden en goed op de wratten wrijven en... maar dat zien we nu om te lachen... ajuin over onze schouder werpen.
Iedere dag terug opnieuw en volhouden was de boodschap, want soms waren ze weg na enkele dagen, maar soms ook pas na 2 weken. Maar het lukte altijd.
En ons dochter heeft het ook zowel bij haarzelf als bij de kleindochter al toegepast en het is nog altijd beter dan al die zalfkes die er nu tegen bestaan.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 dec 2019, 12:45

Als kind ook wratjes gehad, elke morgen eerste speeksel opwrijven én 't hielp maar je moest geduld hebben. :D

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

31 dec 2019, 14:28

denlowie schreef:
21 dec 2019, 17:26
Zeer fijn om dit te weten morgen doe ik het.

op mijn rechter wijsvinger heb ik er één al zeer veel jaren en ook al alles er aan gedaan

op mijn linker middelvinger had ik er ook één en die is weg met een paar weken tea tree oil aan te doen, maar helaas werkt dit niet aan mijn rechter hand, morgen doe ik dit eventueel een paar dagen ik hoop dat het helpt maar dank je voor de tip
En is het gelukt.

Willy
Afbeelding

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 apr 2020, 03:13

Groene Duivel Vloeibaar of wel pleisters .

Maar uit ervaring is beste vloeibaar . En na paar dagen gaat van zelf los en geen pijn erna .
Maar één keer heb ik ze niet weg gekregen , hebben ze moeten uitsnijden onderaan mijne voet
Maar nu zeker al 40 jaar niks meer gehad .

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

27 apr 2020, 04:34

Bij mij opgelost. :o :o :D :D :D

Willy
Afbeelding

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

25 jun 2020, 15:02

Elke ochtend een vers glas warme kamelenurine schijnt in sommige middens ook goed te helpen.
Tegen wratten, depressie, platvoeten, corona en dies meer.
Ondank is 's werelds loon

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

24 mar 2021, 15:41

Zie niets meer van de wrat dus nagellak werkt prefect. :wink:

Willy
Afbeelding

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

25 mar 2021, 06:54

Wratten zijn gevolg van een virus en dat verdwijnt zomaar niet.
Ergst is, als ze in voetzolen groeien, want men drukt ze steeds verder naar binnen!
(Ps.: In zwembaden op blote voeten lopen is riskant....)

Tegenwoordig kan men met een laser die wratten verwijderen... :idea:

Enne, wie geduld genoeg heeft zal zien dat ze ooit vanzelf verdwijnen
maar dat virus blijft in uw bloed!

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

25 mar 2021, 09:06

Hobo schreef:
25 mar 2021, 06:54
Wratten zijn gevolg van een virus en dat verdwijnt zomaar niet.
Ergst is, als ze in voetzolen groeien, want men drukt ze steeds verder naar binnen!
(Ps.: In zwembaden op blote voeten lopen is riskant....)

Tegenwoordig kan men met een laser die wratten verwijderen... :idea:

Enne, wie geduld genoeg heeft zal zien dat ze ooit vanzelf verdwijnen
maar dat virus blijft in uw bloed!
DIT SCHREEF IK OVER EEN JAAR TRUG

Beste forum vrienden, U leest het goed.
Ik ik had een joekel van een wrat aan de binnen kan van mijn linker pinkvinger.
Ik ha dat al jaren, had al verschillende flesjes en pleisters bij de Apotheker uit geprobeerd, tot dat mijn schoon dochter me deze week zij dat ik er doorschijnende nagellak moest op doen en dat ze dan weg zou zijn.
Ik dat gistermiddag er op gedaan nadat mijn vrouw zo een flesje gehaald had, ik had het gister avond er ook nog eens opgedaan.
Deze morgen zat er een witte schors op ik trok die af en ja hoor de wrat zat er aan, dus ik was ze kwijt binnen de 24 uur.
Hopelijk kan ik iemand er een plezier er mee doen en kom die van mij niet meer terug, volgens de schoondochter ben ik ze voor goed kwijt.

Willy
Afbeelding

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

25 mar 2021, 10:15

Voor alle believers en ook non-believers...
QUOTE
Een wrat (medisch: verruca vulgaris) is een harde, eeltachtige vergroeiing van de opperhuid
in de vorm van een bloemkoolvormig (klein) knobbeltje.
Een wrat wordt veroorzaakt door virussen uit de familie humaan papillomavirus (HPV).
Hiervan bestaan meer dan honderd soorten. Sommige veroorzaken wratten op de huid,
andere op de slijmvliezen.
Het virus kan de huidcellen aanzetten tot snelle deling waardoor een wrat ontstaat.
Vrijwel iedereen heeft weleens wratten gehad: ze verdwijnen vrijwel altijd spontaan.
Het virus blijft echter vaak in de huid aantoonbaar, zonder dat er een wrat ontstaat.

EINDE CITAAT uit
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wrat#:~:t ... 20ontstaat.

Verdere INFO

https://www.uza.be/wratten-wat-doe-je-eraan