1966-67 - 6TTR te Arnsberg

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

sjoemi
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:34
Locatie: derde rotsblok vanaf de zon

29 jul 2006, 11:20

Hallo Allemaal,

Zijn er mensen op dit forum die hun legerdienst gedaan hebben in Duitsland te Arnsberg van november66 tot augustus 67 bij het 6e bataljon TTR ?
De kamions (Ford F6)werden er meer gekuist dan er mee gereden werd.
En als er moest gereden worden, moest je de helft eerst in gang trekken
met een andere kamion.
Gelukkig kregen we na een tijdje (oude) Bedfords, en die waren iets beter.
Wie herinnert zich bv. nog chef adjudant Demeulemeester ? :roll:

groeten
Sjoemi
Het magma stijgt.....De uitbarsting is nabij !!

Exjager
Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06

29 jul 2006, 13:44

Beste,
Voor 6 Genie kan je eventueel eens kijken op : http://6genie.fateback.com/index.htm
Ik weet niet of je daar iets kunt vinden over je lichting, maar het kan een begin zijn.
Groeten

sjoemi
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:34
Locatie: derde rotsblok vanaf de zon

29 jul 2006, 17:13

Exjager schreef:Beste,
Voor 6 Genie kan je eventueel eens kijken op : http://6genie.fateback.com/index.htm
Ik weet niet of je daar iets kunt vinden over je lichting, maar het kan een begin zijn.
Groeten
Hallo Exjager,

bedankt voor de reactie, maar het gaat hier wel over 6 T T R.
De transmissietroepen dus, en niet over de genie.
Wij waren een eenheid die draadloze verbindingen maakte via zend- en ontvangstapparatuur.

groeten
Sjoemi
Het magma stijgt.....De uitbarsting is nabij !!

fridmani
Lid geworden op: 22 jun 2006, 13:39

22 aug 2006, 13:54

Ik ken een Demeulemeester, ken jij een Vermassen ?

sjoemi
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:34
Locatie: derde rotsblok vanaf de zon

24 aug 2006, 17:46

fridmani schreef:Ik ken een Demeulemeester, ken jij een Vermassen ?
Nee Vermassen dat zegt me niet veel. Maar Demeulemeester dat was onze "chef". Geen gemakkelijke mens, maar wel rechtvaardig vond ik.
Ik herrinner me ook nog een paar sergeanten Mottet en Schelfaut.
Maar het is allemaal zo lang geleden hé (40jaar)
In welk jaar was jij daar ?

Sjoemi
Het magma stijgt.....De uitbarsting is nabij !!

fridmani
Lid geworden op: 22 jun 2006, 13:39

25 aug 2006, 11:22

Ikzelf ben het niet , maar wel mijn vader . Die was daar ook , en moet toen ook de graad van adjudant gehad hebben , denk ik . Hij was zo'n klein manneke , maar niet te onderschatten . Men noemde hem ook Raf of rafke . Ik ben zeker dat je hem moet kennen . Was in die tijd overal gekend , bij de soldaten en bij de bazen . Groetjes zijn zoon

sjoemi
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:34
Locatie: derde rotsblok vanaf de zon

25 aug 2006, 19:56

fridmani schreef:Ikzelf ben het niet , maar wel mijn vader . Die was daar ook , en moet toen ook de graad van adjudant gehad hebben , denk ik . Hij was zo'n klein manneke , maar niet te onderschatten . Men noemde hem ook Raf of rafke . Ik ben zeker dat je hem moet kennen . Was in die tijd overal gekend , bij de soldaten en bij de bazen . Groetjes zijn zoon
Ha zo !
En was hij adjudant bij de 6TTR ?
Zijn voornaam zegt mij echt niet veel hoor. Maar ja meestal wisten we de voornaam van de oversten niet. Misschien werd hij door zijn collega's zo genoemd.

groetjes
Sjoemi
Het magma stijgt.....De uitbarsting is nabij !!

pépe
Lid geworden op: 10 jul 2004, 15:28
Locatie: Turnhout

30 aug 2006, 20:04

Hallo,


Er zullen weinige Vermassen gekend hebben, heeft trouwens niet lang in 6TTr geweest, moet in de jaren 59, 60 geweest zijn, na de verhuis van Bensberg naar Arnsberg van 6TTr en de verhuis van Arnsberg naar Bensberg van 2TTr op dezelfde dag, als ik mij niet vergis is Vercammen toen op dat moment overgegaan van 2TTr naar 6TTr.

Het is ook niet Adjt Demeulemeester maar Meulemeester

Groetjes Pépe

fridmani
Lid geworden op: 22 jun 2006, 13:39

31 aug 2006, 14:55

Dat klopt , nu je het zegt . Maar ja dat is lang geleden hee , en ik was nog een klein mannetje Groetjes

sjoemi
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:34
Locatie: derde rotsblok vanaf de zon

31 aug 2006, 17:11

pépe schreef:Hallo,


Er zullen weinige Vermassen gekend hebben, heeft trouwens niet lang in 6TTr geweest, moet in de jaren 59, 60 geweest zijn, na de verhuis van Bensberg naar Arnsberg van 6TTr en de verhuis van Arnsberg naar Bensberg van 2TTr op dezelfde dag, als ik mij niet vergis is Vercammen toen op dat moment overgegaan van 2TTr naar 6TTr.

Het is ook niet Adjt Demeulemeester maar Meulemeester

Groetjes Pépe
Inderdaad Pépe je hebt gelijk, het was Meulemeester. Ik geloof zelfs dat hij van Oostende was. Benieuwd of die mens nog leeft. Hij was streng maar rechtvaardig zoals ze wel eens zeggen.
Ja het is 40 jaar geleden dat ik daar simpele soldaat was.
Er was daar ook een compagnie QM. Die mannen zorgden voor de brandstof van de tanks en de kamions.
Wij noemden ze de jerrycanpoepers hahaha !
Ik heb daar wel geen slechte tijd gehad hoor. Veel patatten gejast, kamions gekuist en pinten gedronken. Kortom een jaarke verloren, maar alléé we hebben er het beste van gemaakt, en toch wel een en ander bijgeleerd.

Sjoemi
Het magma stijgt.....De uitbarsting is nabij !!

pépe
Lid geworden op: 10 jul 2004, 15:28
Locatie: Turnhout

31 aug 2006, 18:28

Hallo sjoemi,


Is inderdaad van Oostende en leeft zeker nog, is nog niet stok oud hoor.

Als je wilt kan je eens een kijkje nemen op de website van de vriendenkring 6TTr hier is de URL

http://users.pandora.be/dirk.vanneste/index.htm

Misschien vind je daar via foto' s nog mensen terug die je gekend hebt, of via de "leden" dat je namen tegenkomt die u nog iets zeggen.

MVG Pépe

sjoemi
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:34
Locatie: derde rotsblok vanaf de zon

01 sep 2006, 17:22

pépe schreef:Hallo sjoemi,


Is inderdaad van Oostende en leeft zeker nog, is nog niet stok oud hoor.

Als je wilt kan je eens een kijkje nemen op de website van de vriendenkring 6TTr hier is de URL

http://users.pandora.be/dirk.vanneste/index.htm

Misschien vind je daar via foto' s nog mensen terug die je gekend hebt, of via de "leden" dat je namen tegenkomt die u nog iets zeggen.

MVG Pépe
Hallo Pépe,

Ik heb eens gekeken op die site, maar op die foto's ken ik niemand.
Op de ledenlijst komen wel een paar namen voor die een belletje doen rinkelen.

Bijnens (was waarschijnlijk 1e sergeant)
Stoops (idem denk ik)
Duts (sergeant)
Van Geyt (korporaal, toffe gast)
Verhulst (sergeant)

Zo was het tenminste in 1966

groeten
Sjoemi
Het magma stijgt.....De uitbarsting is nabij !!

pépe
Lid geworden op: 10 jul 2004, 15:28
Locatie: Turnhout

01 sep 2006, 17:31

Hallo Sjoemi,


Inderdaad dat waren de mannen van het Pl Hertzkabel, uitgenomen Stoops, als ik mij niet vergis was die doen CQMS van de Cie Co-Hzk.

Bijnens en Duts (zit in en rolstoel) wonen nog steeds in Duitsland, zijn daar blijven hangen aan .....

Prettig weekend

Pépe

sjoemi
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:34
Locatie: derde rotsblok vanaf de zon

03 sep 2006, 11:36

pépe schreef:Hallo Sjoemi,


Inderdaad dat waren de mannen van het Pl Hertzkabel, uitgenomen Stoops, als ik mij niet vergis was die doen CQMS van de Cie Co-Hzk.

Bijnens en Duts (zit in en rolstoel) wonen nog steeds in Duitsland, zijn daar blijven hangen aan .....

Prettig weekend

Pépe
Inderdaad Pépe. Ik zat ook in het peleton hertzkabel. We hebben daar een goeie tijd gehad. Ik ben daar zelfs eens een 4-tal weken operator gebombardeerd geweest (door Chef Meulemeester) van het vast station in het nabijgelegen Neheim-Husten. Dat was een luilekkerleventje hoor. Elke dag eens de verbinding testen met het station in Ludenscheid, en voor de rest niks. Geen inspectie, geen vlaggegroet. Ik deed graag manoevers. Dat was eens iets anders, en je zag eens een andere streek. In Arnsberg zelf was het soms ook een geestige tijd. We hebben zelfs eens een sneeuwbal gevecht gehad voor de garages van de kamions. Zelfs de CSM deed mee. Wat ik niet graag deed was wacht kloppen op de munitiedepot. Er was daar een officier van wacht. Een zekere Harmèl of Hammèl, en die probeerde je altijd te "pakken" op de procedures aan de poort. Ik had schrik van die kerel. En jawel Stoops was CQMS. Wij moesten bij hem voor kledij, schoenen...enz.
Het begint zo stilletjes aan allemaal terug voor mijn geest te komen dmv jouw hulp.
Spijtig te horen van Sgt. Duts. Ik herinner me die nog vaag. Was dat een zwarte van haar met een snorretje, en redelijk mager van gestalte ?
Je hebt nu wel echt mijn nieuwsgierigheid gewekt hoor. Welke functie had jij daar ?

Sjoemi
Het magma stijgt.....De uitbarsting is nabij !!

Barki
Lid geworden op: 17 okt 2002, 01:13
Locatie: Lint

27 mei 2007, 03:02

Hallo mannen wij zijn allemaal zo wat senioren geworden.
Mij zal je allicht misschien niet meer herinneren.
Ik was eveneens in de Cie Constructie en Herztkabel toen was ik 1 Sgt Maj PEETERS F.EN ADJ PL OVERSTE VAN HET PL CONSTRUCTIE.
Menigmaal heb ik plaatsvervangend CSM geweest en de vlaggegroet van de cie op de paradeground geleid met de andere Cies wanneer de CSM met verlof of op zending was.Ik heb 20 jaar in 6TTr verbleven, waarvan we negen jaar in Arnsberg zijn gebleven en dan is het Bn verhuisd naar Lüdenscheid.De O/Off die jullie vernoemd hebben hierboven zijn allen nog in leven niettegenstaande er ons reeds een deel hebben verlaten.De meesten komen jaarlijks elkaar nog tegen met onze vriendenkring waar jullie mits 5 € te betalen voor een jaar lid van zijt.
Graag jullie van antwoord te hebben gediend en tevens we horen misschien nog wel eens iets van elkaar. :)
Zeg niet altijd wat je weet,maar weet steeds wat je zegt.