1966-67 - 6TTR te Arnsberg

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

sjoemi
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:34
Locatie: derde rotsblok vanaf de zon

29 mei 2007, 20:43

Dag Barki, blij dat hier nog eens een reactie komt. Mijn laatste posting is al weer een aantal maanden geleden. Uw naam doet mij heel heel heel vaag een belletje rinkelen. Maar ik kan er spijtig genoeg geen gezicht bij bedenken. Waarschijnlijk had ik niet zo veel contact met U. Was jij daar 1steSGT majoor in '66-'67 ? Dan had je dezelfde graad als Meulemeester.
En ook die Cie Construktie zegt me niet zoveel. Maar ja het is verdorie 40 jaar geleden hé. 8)
Ik zat bij de herzkabels. Toen ik daar was werden de oude Ford F6's vervangen door (minder oude) Bedfords. We hebben toen al die shelters moeten van de oude op de nieuwe plaatsen. Dat was een geestig werkje.
Die CSM herinner ik me nog hoor. Zijn naam ben ik vergeten, maar het was gene grote, en hij droeg een bril. Mannen waar ik wel veel mee te maken had, waren Sgt-en Mottet, Verhulst, Bijnens, Duts. Dan 1st Sgt Schelfhaut (de Warre). Korp-s. Van Geyt, en Bessemans.
Ik vergeet er zeker een hele hoop.
Ik ben daar wel een paar maanden weggeweest, en was dan operator in het vast station in Neheim.
Groetjes Sjoemi
Het magma stijgt.....De uitbarsting is nabij !!

austin
Lid geworden op: 07 aug 2007, 01:08
Locatie: MECHELEN

07 aug 2007, 02:04

Dag Sjoemi,

Ik weet niet wie je bent, maar ik heb mijn legerdienst in Arnsberg volbracht bij de 6com TTr van 02-1967 tot 10-1967 als chauffeur van de Compagniecommandant.
Indien je wat meer herinneringen wil op halen, mijn naam is Jaak Vervoort, e-mail : jaak_vervoort@telenet.be of op het forum van legerdienst Seniorennet. Ben wel nog maar juist aangesloten.

mvg

Jaak

fic
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:01
Locatie: beveren

19 jan 2008, 14:22

dag ik heb in 65 66 in arnsberg gelegen 6ttr stafcompanie tot 1augustus als choffeur ik heb met die f6 gereden onze csm was denk ik nogal een struize en ging ook afzwaaien had hij gezecht heb ook choffeur van de docgeweest en voor de mes ofesieren ik erinner mij nog 2namen everaart en de jager everaart was choff en de jager werkte in de garage dacht ik groeten vic
ieder zijn mening

arnsberg66
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:07
Locatie: Luttre

20 jan 2008, 18:41

sjoemi schreef:
pépe schreef:Hallo,
Hallo,
De "jerrycanpoepers" waren mannen van de 101 QM.
In 1966 heb met Sgt Janssens (6 TTR) in de Signal Office te Arnsberg gewerkt.
6 TTr had nog F-6 en Halftrack.
Ik zoet fotos van deze voertuigen.
Groetent.

Er zullen weinige Vermassen gekend hebben, heeft trouwens niet lang in 6TTr geweest, moet in de jaren 59, 60 geweest zijn, na de verhuis van Bensberg naar Arnsberg van 6TTr en de verhuis van Arnsberg naar Bensberg van 2TTr op dezelfde dag, als ik mij niet vergis is Vercammen toen op dat moment overgegaan van 2TTr naar 6TTr.

Het is ook niet Adjt Demeulemeester maar Meulemeester

Groetjes Pépe
Inderdaad Pépe je hebt gelijk, het was Meulemeester. Ik geloof zelfs dat hij van Oostende was. Benieuwd of die mens nog leeft. Hij was streng maar rechtvaardig zoals ze wel eens zeggen.
Ja het is 40 jaar geleden dat ik daar simpele soldaat was.
Er was daar ook een compagnie QM. Die mannen zorgden voor de brandstof van de tanks en de kamions.
Wij noemden ze de jerrycanpoepers hahaha !
Ik heb daar wel geen slechte tijd gehad hoor. Veel patatten gejast, kamions gekuist en pinten gedronken. Kortom een jaarke verloren, maar alléé we hebben er het beste van gemaakt, en toch wel een en ander bijgeleerd.

Sjoemi

sjoemi
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:34
Locatie: derde rotsblok vanaf de zon

20 jan 2008, 21:12

arnsberg66 schreef: Hallo,
De "jerrycanpoepers" waren mannen van de 101 QM.
In 1966 heb met Sgt Janssens (6 TTR) in de Signal Office te Arnsberg gewerkt.
6 TTr had nog F-6 en Halftrack.
Ik zoet fotos van deze voertuigen.
Groetent.
@Arnsberg66

Kijk hier eens;
http://musee.1wing.free.fr/VHC/VHC%20019.htm
Het magma stijgt.....De uitbarsting is nabij !!

amarol
Lid geworden op: 08 aug 2006, 10:23
Locatie: Veurne

28 mei 2008, 12:19

Ik zoek allerhande foto's van het kwartier Reigersvliet / Arnsberg. Ooit heeft waren er volgende eenheden ingekwartierd: 2TTr, 6 TTr, 1JP etc ...

Hartelijk dank

Mvg

Roland Terrière

arnsberg66
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:07
Locatie: Luttre

29 mei 2008, 18:08

Beste,
Ik ben bezig honderden photos van Reigersvliet te scannen.
Ze zijn meestal van de 4e Chasseurs à Cheval.
Groeten.
Arnsberg66

amarol
Lid geworden op: 08 aug 2006, 10:23
Locatie: Veurne

01 jun 2008, 21:10

arnsberg66 schreef:Beste,
Ik ben bezig honderden photos van Reigersvliet te scannen.
Ze zijn meestal van de 4e Chasseurs à Cheval.
Groeten.
Arnsberg66
Is het mogelijk op de één of andere manier (d.m.v. email) enkele toe te sturen?
TIA
Groeten, Roland

derafderaf48
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:01
Locatie: schoten

25 aug 2008, 19:42

geachte Arnsberg 66,

Ikzelf ben gelegerd geweest van begin november '66 tot eind augustus '67 in het kwartier "Reigersvliet" te Arnsberg na 2 maanden opleiding in de kazerne Baron Michel te Mechelen. De compagnie Hertzkabel bestond toen uit 18 legerkameraden. Maanden hebben we er over gedaan (met een ex-makker) om iedereen terug te vinden, en nu op 9 november 2008 zal de reünie een feit zijn. Na meer dan 41 jaar. Ik zou u bijzonder dankbaar zijn mocht u de gescande foto's willen overmaken van de voormalige kazerne in Arnsberg. Allicht kan u ze op een dvd zetten en eventuele kosten kan ik wel vergoeden. Afhalen is misschien ook mogelijk maar dan zou ik jouw adres moeten hebben.
Beste Arnsberg 66, uw berichten tegemoetziend verblijf ik met de beste soldatengroeten

Raf Verstappen
de man van schoten

piepertennis
Lid geworden op: 04 apr 2007, 10:07

04 nov 2008, 13:53

Wie van de senioren herinneren zich nog deze goede tijd in Arnsberg.Nu zestig jaar later denk ik terug aan toffe makkers die met mij in de garage werkte in het Reigervliet.E-mail adresse pieper1948@pandora.be :roll:

willibrordus
Lid geworden op: 18 dec 2008, 21:49
Locatie: Beveren-waas

31 dec 2008, 12:28

Hey, sjoemie en alle anderen. Ik was in die periode in Arnsberg bij de fameuze "jerrycanpoepers". Ik was bediende van de CSM van de 101 QM. We moesten gaan eten in de refter van de 6TTR (éénmaal een worm uit een bloemkool zien komen) en soms bij de Jagers (daar was het eten beter). We gingen ons pintje drinken in de kantine van de 6TTR maar wij hadden ook een kleine "bar" ergens boven in een magazijn. Ik herinner mij nog het aantreden van de Jagers op het grote plein. Wij als QM-ers deden daar niet aan mee, maar een zeker dag kwamen wij terug van onze magazijnen en die plechtigheid was juist bezig. De RSM had ons gezien en gaf ons een opdonder (we waren met een een man of tien). Ik sprong direkt in houding en groette, de andere niet. Ik mocht verder gaan en de anderen bleven er staan tot de middag. Wat een tijd. Zondags in tenue het dorp intrekkend en in een Conditorei een stuk taart gaan eten of pinten pakken in ons goed gezinde cafés....
Groetjes
hou het simpel

arnsberg66
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:07
Locatie: Luttre

31 dec 2008, 15:49

Hallo,
Te Arnsberg heb ik met Sgt Janssens van de 6de in de Signal Office gewerkt.
Hebt U deze O/Of gekent ?
Groeten.

Exjager
Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06

31 dec 2008, 17:10

arnsberg66 schreef:Beste,
Ik ben bezig honderden photos van Reigersvliet te scannen.
Ze zijn meestal van de 4e Chasseurs à Cheval.
Groeten.
Arnsberg66
Zijn daar ook foto's bij ten tijde van 2JP?
Graag seintje.
Alvast dank.
MvG
Webmaster http://www.legerdienst.be/

sjoemi
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:34
Locatie: derde rotsblok vanaf de zon

31 dec 2008, 21:43

willibrordus schreef:Hey, sjoemie en alle anderen. Ik was in die periode in Arnsberg bij de fameuze "jerrycanpoepers". Ik was bediende van de CSM van de 101 QM. We moesten gaan eten in de refter van de 6TTR (éénmaal een worm uit een bloemkool zien komen)
Hallo Willibrordus ik moet je dus zeker nog gezien hebben, maar ik kan me je wel niet meer herinneren. Sorry.
Dat van die worm geloof ik best hoor. Dat voedsel was daar soms niet te vreten. Ik heb ooit een kakkerlak in mijn patatjes gevonden. Herinner je je nog een kerel die wij "De Para" noemden. Die was hulpje in de keuken, en heeft ooit zijn bottienen meegekookt met de soep. :wink:
Echt gebeurd !!!
Spijtig genoeg hebben we dat pas achteraf vernomen toen we ze al naar binnen gewerkt hadden. Smakelijk hoor.
Ik moet nu stoppen want het hoofdgerecht staat klaar.
Prettig uiteinde nog, en gelukkig 2009.
Sjoemi
Het magma stijgt.....De uitbarsting is nabij !!

WimpySoft
Lid geworden op: 18 jan 2008, 20:58
Locatie: Antwerpen

14 apr 2009, 01:12

Ik denk dat ik in die periode daar geweest ben, ik was de enigste beroepssoldaat, moest tijdens de weekeind altijd de sleutels uitdelen.

Misschien ken je mij,

Mijn naam

Willem Van der Voort

willem.vandervoort@pandora.be