1968 - 11 de Genie van Burcht

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

09 jul 2006, 19:36

Helo,ik ben op zoek naar personen die hun legerdienst gedaan hebben bij de 11de Genie te Burcht van de lichting 01 april 1968 en liefst bij de 1 ste compangnie.

Ik was daar toen ook.
Laatst gewijzigd door schanulekes op 26 feb 2010, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.

bugs-bunny
Lid geworden op: 19 jun 2005, 22:36
Locatie: Berlare

10 sep 2006, 09:33

Hallo Schanuleke , ik ben Bunny van het seniorennet en ben ook op zoek naar legerkameraden van mijn man , maar dan van de klas 1960 ! Hij wordt volgend jaar in Februari 65 jaar en had hem daar graag mee verrast ! Kan u mij soms zeggen tot wie ik mij zou kunnen wenden om aan de namen van die mensen te geraken die toen in Burcht bij Antwerpen hun legerdienst gedaan hebben ?

Alvast dank bij voorbaat
Bunny

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

20 sep 2006, 11:37

Ik vrees dat je daar niet of moeilijk gaat aangeraken,zelfs ik als later beroeps militair kreeg op het hoofd kwartier in Evere die inlichtingen niet,is geheim zegde ze daar.
Kunt eens proberen via militaire site om daar iets over te weten,via E mail kan dat misschien lukken.

www.mil.be

bugs-bunny
Lid geworden op: 19 jun 2005, 22:36
Locatie: Berlare

20 sep 2006, 17:36

Hallo Schanuleke , bedabkt voor je reactie , met het jaartal was ik mis , het was de lichting van 1962 i.p.v. 1960 , maar langs die site die je me doorgegeven hebt heb ik het reeds geprobeerd , maar niks concreets gevonden , dat is wel spijtig he .
Ik had hem daar zo graag een groot plezier mee gedaan , maar ja niks aan te doen he .

In ieder geval nogmaals dank en mocht u toch het één of ander te weten komen , dan weet u mij te vinden he .

Vriendelijke groeten
Bunny

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

21 sep 2006, 16:39

Kunt hier misschien de vraag eens stellen,die zouden dat moeten weten,maar dat ze het gaan geven is iets anders.

http://www.mil.be/hr/contact/index.asp

bugs-bunny
Lid geworden op: 19 jun 2005, 22:36
Locatie: Berlare

21 sep 2006, 20:24

Hartelijk dank voor de moeite die u zich getroost om mij alsnog te helpen . Ik heb op die site alles ingevuld , enkel met het nationaal nummer wist ik geen raad en heb dat dus ook niet ingevuld .
Nu maar afwachten wat ze antwoorden , als ze dat al doen he .
Ik hou u in ieder geval op de hoogte en nog eens bedankt voor uw hulp.
Vriendelijke groeten
Bunny

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

22 sep 2006, 20:59

Je nationaal is je rijksregister nummer,dat vind je ook op je pasport.

bugs-bunny
Lid geworden op: 19 jun 2005, 22:36
Locatie: Berlare

23 sep 2006, 01:33

Ah ja oké , hadden ze nu het rijksregisternummer gevraagd dan had ik het geweten , maar ik dacht dikwijls dat ze het nummer vroegen van toen hij soldaat was of zo .
Hartelijk dank voor deze toelichting .
Tot binnenkort , hopelijk met goed nieuws van mijnentwege

Vriendelijke groeten
Bunny

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

07 jun 2007, 16:04

Denk dat ze allemaal dood zijn,want geen reaktie.

bugs-bunny
Lid geworden op: 19 jun 2005, 22:36
Locatie: Berlare

07 jun 2007, 18:00

schanulekes schreef:Denk dat ze allemaal dood zijn,want geen reaktie.
Hartelijk dank voor je reactie , ik heb ondertussen wel een lijst gekregen van een adjudant van Burcht en er zijn er inderdaad reeds overleden , maar degene die we eigenlijk het hardst zochten , daar hebben ze geen goed adres van wat natuurlijk heel spijtig is .
Het betreft Van De Venne André geboortedatum 10/03/1942 Die zou te Breendonck gewoond hebben , maar daar vonden we niks van terug zelfs geen telefoonnr. op dat adres .
Dus daar is onze zoektocht gestopt hoe spijtig we het ook vinden .
Mocht u eventueel toch nog te weten komen waar hij zich bevind ( onder voorbehoud dat hij nog leeft natuurlijk ) Dan zou ik het zeer op prijs stellen als u ons dit kon laten weten .
In ieder geval hartelijk dank voor uw medewerking
Vriendelijke groeten
Van Der Vekens Constant

freddy55
Lid geworden op: 15 jun 2007, 22:31

25 jun 2007, 18:54

hallo,ik ben van de lichting 1967-1968 mijn naam is Sermant Freddy ik woon in Gent en ben op zoek naar kamergenoten waaronder Kimpe ,Van Cutsem , Van akker, en was ook een sergant loneville of het goed geschreven is weet ik niet meer .Een beschrijving waar onze blok was als je voorbij de wacht was was het links de eerste blok ik dacht op de 2 verdieping maar kan ook de eerste geweest zijn.Na de drie maanden opleiding heb ik meegedaan om een brevet te halen om met vedetten te varen maar ik ben niet geslaagd,we zijn ook op zending geweest in Blier of zoiets om trein sporen te plaatsen ik dacht in een pretpark maar ook dat weet ik niet zeker niet meer,we zijn ook een tijdje in de kazerne van Brasschaat geweest.Onze aalmoezenier woonde in Beveren, ik moest 15 maanden dienen daar ik in België wilde blijven de laatste maanden heb ik in de keuken gestaan en 8 dagen achter mijn klas moeten doen foei.
zo dat is het zo en beetje ik hoop dat jullie er iets in herkenen graag contact mijn e-mail adres is sfvideo-@pandora.be
Vriendelijke groeten Freddy

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

26 jun 2007, 14:50

Wel ik ben van de lichting 1968,namelijk 1 april,en ik sliep in de eerste slaapblok links van het wachtlokaal,was 1ste compagnie en voor mij was het het eerste verdiep.
Na drie maanden ben ik daar tot korperaal benoemd,en dan nog opleiding gehad springstoffen,en dan ook twee bunkers gaan opblazen aan de kust,verder nog een drietal fabrieksschouwen en dan nog een paar bruggen gaan opbouwen,hebben ook ergens in de Ardennen een stuk spoorweg gaan liggen voor een touriste treintje,dacht dat het kanten was van Amoninne en sliepen daar in een echt kasteel.
Ook nog wacht gedaan aan Koninklijk paleis en nog tal van andere jobkes meestal ten dienst van de bevolking.
Maar dan was jij de lichting voor mij en die naam van die sergeant dat zegt me ook iets,de sergeant majaar bij ons was Van Britsen,zo een echte dril sergeant met een krulsnor.
In de kazerne hebben we verder nog een hangaar gezet achter de blok 1ste compagnie en een betonbaan gelegd van het parade plein naar de garages.

freddy55
Lid geworden op: 15 jun 2007, 22:31

26 jun 2007, 15:52

beste schanulekes, ik herken veel uit uw verhaal ik heb ook trein sporen aangelegd maar kan het zijn dat het Blier was in de Ardennen we slaapten toen ook op een kasteel maar ik ben er maar een paar dagen geweest ik ben er ziek geworden, er was een keer dat de kazerne paraat moest zijn om Temse te verdedigen en op een nacht was het alarm en we zijn dan inderdaad Temse gaan verdedigen op die brug weet je nog, ook zijn we een tijdje in de kazerne van Brasschaat geweest maar ik weet niet meer voor wat we daar waren ,de wacht in laken heb ik ook gedaan ik dacht in augustus en we moesten gaan eten in de kazerne van Evere waar nu de Nato is denk ik.
weet je van een café de chimpansee was een berucht soldaten café moeder en dochter de dochter haar naam was Silvia.Kan je enkele namen geven van soldaten wie weet herken ik ervan en hoe is uw naam,ik ken er nog een paar
Kimpe lijkte veel op Buddy Holly,Van Akker, Van Cutsem ,Verschuren de rest ben ik vergeten. Ook in Leopoldsburg zijn we geweest voor de vuurdoop, de majoor was zo een kleine dikke en de Kolonel nogal een grote dacht ik met een bril. Er zullen mij nog wel anekdotes binnen schieten maar voorlopig is het al.
ik hoop dat we daar samen waren dan bent u de 2 die ik terug vind.
graag reactie vriendelijke groeten Freddy

freddy55
Lid geworden op: 15 jun 2007, 22:31

26 jun 2007, 16:37

beste schanulekes, Van Britsen herinner ik mij ook nog en fabriek's schouwen heb ik ook nog opgeblazen ik geloof een in Sint-Niklaas op een steenweg, weet je van een wind roes in oost male ?ik heb ook nog een opleiding schipper gevolgt en gevaren met vedetten waar een brug op lag maar ben niet geslaagd de laatste maanden heb ik in de keuken gestaan. Zegt mijn naam u iets SERMANT FREDDY ik ben van Gent en er waren er nog een paar van Gent.Ik moet nog foto's hebben van onze wacht in laken zal ze eens opzoeken en door mailen .Er was ook een dancing gelijk een villa met een strooien dak richting Temse,en natuurlijk onze café op de hoek maar de naam weet ik niet meer ook was er een frituur recht over de kazerne. Wat muziek betreft The The Rolling Stones hadden dan een hit met Honky Tonk Women ook de Four Tops hadden dan een hit ook vergeten de welke.Ik heb het eens opgezocht van wanneer Honky Tonk Women is van 1969 dus ik zal toch van lichting 1968 -1969 zijn, stom maar ik weet het niet meer want ik moest nog 18 jaar worden als ik binnen ging daar door die verwarring,maar hoe kom ik dat nu juist te weten ik zou het niet weten.
zo ga de foto's eens zoeken en hoop dat ik ze nog vind.
vriendelijke groeten freddy

schanulekes
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30

27 jun 2007, 11:24

Die tornado in Oostmalle is in Juni 1967 geweest en toen was ik er nog niet,pas binnen gekomen op 1 april 1968.
Sorry je naam zegt me niets,ken er wel nog een paar,eentje uit Gent toen noemde Kermere Michel,verder nog een Verdeyen uit Zichem,was nog een Roosen Francois die ook schipper was,maar verder weet ik er ook geen meer.
Juist nog de stoker toen was Vanpuyvelde jef was korparaal beroeps en deed af en toe bij ons de weekdienst,en als je iets uitstak kon je kiezen,ofwel verslag of achter de blok een partijtje gaan boksen.
Alarm hebben wij één keer gehad en dat was toen de Russen in een buurland zijn binnen gevallen,was ergens rond september 1968,alle materiaal uit magazijnen uit en op camions geladen en twee dagen niemand niet buiten,na twee dagen alles terug afladen.
Naam van de cafe's kan ik ook niet herrineren maar weet wel wat je bedoeld.
Mijn naam is Elskens Guillaume,na drie maand korparaal geworden en was van de eerste compagnie,sliep op eerste verdiep,eerste kamer boven de trap.
De enige Freddy die ik mij herinner had iets te maken met de familie die toen een vuur stekjes fabriek hadden.
Maar ja is al 40 jaar geleden.