1968 - 6 de gepanserde Genie(Kassel)

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

e605
Lid geworden op: 24 jun 2007, 01:44

26 okt 2007, 08:41

Afbeelding

Ik weet niet of iemand hier oude vrienden in herkent, 't zo ongeveer alles wat ik nog heb aan foto's buiten die van mezelf.

Vriendelijke Vlaams Nationale groetjes nog,

Mat.

Matrix
Lid geworden op: 23 nov 2005, 16:11
Locatie: Antwerpen

26 okt 2007, 19:55

Als zoon zijnde van een berpoepsmilitair die in Kassel gelegen heb doe ik groetjes aan alle oudgedienden.
Mijn vader zijn naam was: Marinus Guillaume (of Guy).
Zijn toenmalige rang weet ik niet meer, maar toen hij op pensioen ging was hij adjudant chef.
Ik bezit geen foto's van de periode dat wij in kassel woonden.
Groetjes Matrix

Bereke
Lid geworden op: 03 nov 2007, 19:51
Locatie: Erps-Kwerps

04 nov 2007, 10:56

Beste vrienden,

Aan allen die in Kassel gelegen of gezeten hebben kan ik U melden indien U informatie nodig hebt, ik U dat kan bezorgen. Ik kom alle twee maand naar Kassel, aangezien ik daar familie wonen heb. Deze laatste wonen op 100m tegenover de vroegere Mess O/Off. In onze vroegere kantien heeft iedereen toegang of U nu Belg of duitser bent. Er is mogelijkheid om te eten en drinken natuurlijk mits betaling. Voor degene die er sinds hun legerdienst niet meer geweest zijn zullen aardig rond kijken. Want er is daar veel verandert,o.a. er rijdt in de Eugen Richterstrasse al een paar jaar een tram enz. Onze vroegere stamkneipen (Café's) zijn allen verdwenen of hebben een andere naam. De rosengarten bestaat nog maar is lange tijd dicht geweest, maar nu is er weer beweging in de zaak want er wordt in de zaak gewerkt. Nog een kleine toelichting, Ik en André Otté hebben beiden een blog op Seniorennet en zoeken ook onze vroege-
re strijdmakkers uit de jaren 1960-64. Op beide blogs staan heel wat beelden misschien herken je iemand en een seintje geven zou lief zijn.

Groetjes,
Albert.
Verdeye Albert
Lelieboomgaardenstr. Nr 33
3071 Erps-Kwerps
Tel. 02/7572585 Gsm 0477 195279
E-Mail albert.verdeye@telenet.be
Ik zoek mijn vroegere strijdmakkers van de 67é Kie Genie uit Kassel BRD 1960-64.

TJINNE
Lid geworden op: 23 dec 2005, 12:33
Locatie: BREDENE

04 nov 2007, 11:56

T'is raar maar ik hoor hier nooit iemand spreken over Kaiser dit was nogthans de dichtste café bij De Gete als je uit de kazerne kwam linksaf richting Belgisch dorp na een paar honderd meter op de linkse kant :?:
Bestaat dit nog Bereke ? de Rosegarten herinner ik me nog goed ,daarom dat ik er eens heen wil.

Bereke
Lid geworden op: 03 nov 2007, 19:51
Locatie: Erps-Kwerps

04 nov 2007, 13:17

Hallo Tjinne,

Het verheugt me al een reactie gekregen te hebben hoor, ik ben ook heel
dikwijls in de café Kaiser geweest want het was kort bij. Onder andere de zondag voormiddag gingen wij met de kamer er op het voetbalspelletje spelen. Ik kan U nog een paar meisjesnamen citeren die daar ook veel aanwezig waren, Christa en dikke Carin en er waren er nog hoor maar die namen weet ik niet meer. De bazin Frieda Kaiser leeft wel nog maar is in een rusthuis. Haar zoon heeft de café overgenomen maar einde 80 of begin 90 heeft hij de zaak gesloten. In 1987 hebben wij nog de 80é ver-
jaardag geviert van mijn schoonmoeder bij Kaiser dus het zal begin 90 zijn dat de zaak gesloten werdt. Ik kan U nog vele café's citeren hoor
De Texas Stube - De Janett - De Erihcs Kajutte - De U Boot - De Ratskel-
ler - De Florida Bar - De Blauwe Engel - De Märschenstube - De Stift -
De Rosengarten en bei Kaiser. Dit zijn de voornaamste die ik ken maar alleen de Rosengarten bestaat nog de andere zijn dicht of hebben een an-
dere naam. Het was een mooie tijd maar toen wisten we dat grotendeels niet, er waren goede en slechte momenten maar in het algemeen was het tof van in Kassel aanwezig geweest te zijn. Ik vertrek nu vrijdagmorgen
naar Kassel want mijn schoonbroer verjaart. Indien U nog vragen hebt
meld U maar gerust aan mij. Nog een goede zondagnamiddag.

Groetjes,
Bereke.
Ik zoek mijn vroegere strijdmakkers van de 67é Kie Genie uit Kassel BRD 1960-64.

Osiris
Lid geworden op: 16 mei 2007, 22:50
Locatie: zonhoven

07 nov 2007, 23:46

Hallo Bereke en Tjinne

Het verheugt mij ook om de namen van die cafetjes nog eens te horen. Ik ben een oud 2de jager van 65 -66 die in het c-eskadron onder kapitein Wolfs diende ( laatste blok voorbij de refter )
Ik heb daar ook een geweldige tijd beleeft waar ik met plezier aan terug denk :lol: :lol:
Soms was het zwaar , zeker in de winter , maar de bezoekjes aan de bierstuben maakten veel goed :oops: :oops:
Vele groetjes aan alle oud kameraden
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend

jackie2000
Lid geworden op: 25 sep 2014, 18:11
Locatie: gullegem

25 sep 2014, 18:29

ben blij dat ik jullie terug gevonden heb
en dat ik nog enigste namen weet van soldaten
jacques vanooteghem
verveghe
vanneste matten
parmentier
vandevelde rogge
zoons pauls carpelter
decatelle
de bakker
kamiel vermeyllen
vanhout
spiesens
vanderjeugd
en als jullie dit zien zou je eens willen antwoorden
met vriendelijke jackie AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

frog
Lid geworden op: 15 jun 2006, 12:24

27 sep 2014, 01:43

hallo Jackie

Mijn naam is Moras Theo en ik herinner mij verschillende van die namen die je daar opnoemt.
ik lag op de kamer van de Parmentier die je daar opnoemd
Parmentier was nogal ne struize en ik was op die kamer den tweede struize.
Ik was fultrack chauffeur en de Parmentier was de pompist
Wat was uw taak daar in de noordvaart? als je al die namen kent moet je een wapenbroeders van mij geweest zijn
zegt de naam coalski of zoiets (het was ne pool)u iets?

mvg
Theo
geniet van elke dag,want hij is uniek