Verscheiden van 2 oud Vlaamse marinemensen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Nicolaas
Lid geworden op: 30 jul 2009, 14:59
Locatie: Winkel, Noord Holland, W. Friesland

18 nov 2013, 16:43

Middels deze weg maak ik bekend aan nog aktieve en oud leden van de Belgise marine komponent die wellicht ook hier op Sennet aktief zijn dat twee oud Vlaamse marinemensen, die na hun uittreden in Nederland zijn blijven wonen, kort na elkaar zijn overleden. Zij werkten jarenlang bij resp. het maritiem hoofdkwartier Admiraal Benelux in Den Helder en de Operationele School op de Nieuwe Haven

De overledenen zijn Leo Vandeputte (68 ) en Marcel Dessauvagie (72)

De bijzetting resp. krematie heeft in besloten kring plaatsgevonden.

Namens beide families : Ab Woudstra; te bereiken via cenaknipper@hetnet.nl voor als men nadere informatie zou willen hebben

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

26 jan 2014, 10:24

Hallo,

Ik denk dat je mogelijks hier meer suc6 zult hebben in uw zoektocht

http://www.belgian-navy.be/forum

http://www.belgian-navy.be/f5-recherche ... end-zoeken

Je kan gerust je vraag stellen in het Nederlands , men is er echt zeer behulpzaam als men iemand zoekt !

Greetz

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

advocaatje
Lid geworden op: 15 nov 2013, 20:41
Locatie: WAARSCHOOT

31 jan 2014, 19:34

hallo zeebonken
wie heeft mijn broer Van Speybroeck Martin gekend hij was 2de meester en chef duiker op verschillende boten,MSO,ZINNAI in de Golfoorlog maar ook in verschillende landen,marokko,brest,kieler woche;engeland enz
hier enkele fotos hij was ook op de heralt of free enterprise die zeeramp van1987 voor de kust.
martin was ik dacht kaaimeester in zeebrugge en is in 1996 overleden en zijn as is met een zeesleepboot van de marine uitgestrooid in zee.

hij komt ook voor op een foto in het cafe de dragueur in oostende
fotos van hem zijn zeer welkom [ihttp://forumimages.seniorennet.be/advocaatje/22-20140131-ec574a.jpg[/img] Afbeeldingdit was martin in 1966 st kruis brugge AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door advocaatje op 31 jan 2014, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
lichting 1962-1963,4de medical soest duitsland
albeir ik lag bij u op de kamer en herken u zeker wj zijn samen in soest aangekomen ik dacht begin februari 1963,samen met geukens een roodharige van de kanten van antwerpen en louwazie uit west vlaanderen

advocaatje
Lid geworden op: 15 nov 2013, 20:41
Locatie: WAARSCHOOT

31 jan 2014, 19:39

advocaatje schreef:hallo zeebonken
wie heeft mijn broer Van Speybroeck Martin gekend hij was 2de meester en chef duiker op verschillende boten,MSO,ZINNAI in de Golfoorlog maar ook in verschillende landen,marokko,brest,kieler woche;engeland enz
hier enkele fotos hij was ook op de heralt of free enterprise die zeeramp van1987 voor de kust.
martin was ik dacht kaaimeester in zeebrugge en is in 1996 overleden en zijn as is met een zeesleepboot van de marine uitgestrooid in zee.

hij komt ook voor op een foto in het cafe de dragueur in oostende
fotos van hem zijn zeer welkom [ihttp://forumimages.seniorennet.be/advocaatje/22-20140131-ec574a.jpg[/img] Afbeeldingdit was martin in 1966 st kruis brugge AfbeeldingAfbeelding
lichting 1962-1963,4de medical soest duitsland
albeir ik lag bij u op de kamer en herken u zeker wj zijn samen in soest aangekomen ik dacht begin februari 1963,samen met geukens een roodharige van de kanten van antwerpen en louwazie uit west vlaanderen

advocaatje
Lid geworden op: 15 nov 2013, 20:41
Locatie: WAARSCHOOT

01 feb 2014, 18:45

Afbeelding
deze foto spreekt over het ontmijnen in het mercantile droogdok te Antwerpen komt uit een dagblad(gazet van antwerpen denk ik)
wie staat hierop en weet iets meer van over mijn broer martin van speybroeck het was in 1987(zijn loopbaan bij de verschillende schepen)
hij overleed in 1996 en was toe in zeebrugge kaaimeester of zo iets.
fotos zijn zeer welkom

beste dank
antoine van speybroeck
lichting 1962-1963,4de medical soest duitsland
albeir ik lag bij u op de kamer en herken u zeker wj zijn samen in soest aangekomen ik dacht begin februari 1963,samen met geukens een roodharige van de kanten van antwerpen en louwazie uit west vlaanderen

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

02 feb 2014, 00:30

Die foto van je broer zegt me wel iets...........
Waarschijnlijk heb ik hem wel gekend maar niet als duiker .
Hij komt me echt bekend voor

greetz

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

advocaatje
Lid geworden op: 15 nov 2013, 20:41
Locatie: WAARSCHOOT

02 feb 2014, 14:11

hallo KOMMA@
hartelijk dank voor uw reactie over martin
hier een overzichtje van wat ik nog weet over zijn loopbaan
in 1966 is hij als beroepsverwilliger bij de zeemacht gegaan in st kruis brugge
in 1969 is hij duiker geworden en heeft op verschillende MSO gevaren als duiker en wellicht ook dienende functies
hij is chef duiker geweest op oa de westdiep en toen 2de meester geworden rond 1983
Martin was ook bij de ontmijningseenheid en heeft onderleiding van commandant DAEMS in het droogdok Mercantile te Antwerpen een amerikaanse bom helpen ontladen
hij heeft in verschillende opdrachten gedaan in het buitenland,frankrijk,spanje,marokko,duitsland,engeland enz
op de harolt of free Enterprise was hij ook als duiker aanwezig die ramp voor oostende
tenslotte de laatste jaren was hij in de kazerne te zeebrugge
martin was een echte zeeman dus leven en laten leven graag meer dan één pintje van daar staat hij op de foto van cafe de dragueur in oostende (tweede foto in matrozenpak onderaan)
heb je al mijn fotos kunnen bekijken
misschien zijn er zeebonken op het franstalige navy site die hier ook iets aan hebben
hartelijk dank en ik kijk uit naar meer reacties

antoine van speybroeck
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door advocaatje op 04 feb 2014, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
lichting 1962-1963,4de medical soest duitsland
albeir ik lag bij u op de kamer en herken u zeker wj zijn samen in soest aangekomen ik dacht begin februari 1963,samen met geukens een roodharige van de kanten van antwerpen en louwazie uit west vlaanderen

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

04 feb 2014, 00:13

Ik denk dat hij ook duiker is geweest op de M902 Van Haverbeke of anders op de M906 Breydel in 1969 - 1970...........
Mijn geheugen laat me effe in de steek , alhoewel ........ in elk geval hij komt me bekend voor .

greetz

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

advocaatje
Lid geworden op: 15 nov 2013, 20:41
Locatie: WAARSCHOOT

05 feb 2014, 15:56

hier nog enkele beelden van bij de marine AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nu enkele foto s toen Martin SM was bij het 5de linie in Soest duitsland 1963-1964 AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
lichting 1962-1963,4de medical soest duitsland
albeir ik lag bij u op de kamer en herken u zeker wj zijn samen in soest aangekomen ik dacht begin februari 1963,samen met geukens een roodharige van de kanten van antwerpen en louwazie uit west vlaanderen

advocaatje
Lid geworden op: 15 nov 2013, 20:41
Locatie: WAARSCHOOT

25 feb 2014, 11:40

op de site verscheiden van 2 vlaamse marine mensen kan je foto s zie van martin van speybroeck indienst 5de linie te soest 1963-1964 is afgezwaaid als korporaal ,daarna beroeps geworden bij de zeemacht 2de meester duiker-ontmijner
foto s of reacties welkom
van speybroeck antoine
lichting 1962-1963,4de medical soest duitsland
albeir ik lag bij u op de kamer en herken u zeker wj zijn samen in soest aangekomen ik dacht begin februari 1963,samen met geukens een roodharige van de kanten van antwerpen en louwazie uit west vlaanderen

opamarc
Lid geworden op: 18 mei 2012, 20:38
Locatie: Damme

04 jul 2014, 14:21

Ik heb nog met Martin gevaren op de Van Haverbeke o.a.. Hij was een figuur in de toenmalige 'Zeemacht'. Altijd vrolijk en steeds met een kwinkslag en een potje bier, dit laatste zoals velen in die tijd.
Ik herinner me nog een anekdote toen hij, na jaarlijkse gewoonte, zijn brevet van duiker moest vernieuwen en een bijkomende proef het zwemmen van 50 meter ver was. "Dat kan ik niet", zei hij in alle ernst en toch met een verborgen glimlach achter zijn nobele snor in het zwembad tegen de onderrichters. "Ik ben een duiker en kan 50 meter diep maar zeker geen 50 meter ver". Hij sprong in het water en zonk tot op de bodem 4 meter diep.
Hilariteit alom bij de medemakkers. Hij werd toen kort tijdelijk afgekeurd als duiker als strafmaatregel. Maar Martin trok zich daar niets van aan en ging vrolijk verder door het leven als duiker-ontmijner. Hij beëindigde zijn carrière inderdaad als kaaimeester in de marinebasis Zeebrugge.

advocaatje
Lid geworden op: 15 nov 2013, 20:41
Locatie: WAARSCHOOT

05 jul 2014, 10:02

opamarc
na lange tijd van geen nieuws nog eens een contact met een marine
vriend van MARTIN .
zoals u schreef herken ik volledig mijn broer martin gezellig houden van het leven en plezier en natuurlijk een goed pintje ,maar ook een goed zeemanshart.
opamarc dank voor uw bijdrage en als je soms fotos hebt zijn ze zeer welkom want martin is er niet meer(17 jaar reeds) andere marine vrienden zijn welkom zie ook de site ven de zeemacht onder martin van speybroeck 2de meester duiker-ontmijner
hartelijk dank advocaatje
lichting 1962-1963,4de medical soest duitsland
albeir ik lag bij u op de kamer en herken u zeker wj zijn samen in soest aangekomen ik dacht begin februari 1963,samen met geukens een roodharige van de kanten van antwerpen en louwazie uit west vlaanderen

opamarc
Lid geworden op: 18 mei 2012, 20:38
Locatie: Damme

13 jul 2014, 19:19

Martin was inderdaad een man van de zee. Jammer maar ik heb geen enkele foto van hem en dus kan ik je hiermee niet verder helpen.
Vriendelijke groeten,

advocaatje
Lid geworden op: 15 nov 2013, 20:41
Locatie: WAARSCHOOT

13 jul 2014, 20:32

opamarc
toch hartelijk dank voor uw berichten
antoine( advocaatje)
lichting 1962-1963,4de medical soest duitsland
albeir ik lag bij u op de kamer en herken u zeker wj zijn samen in soest aangekomen ik dacht begin februari 1963,samen met geukens een roodharige van de kanten van antwerpen en louwazie uit west vlaanderen

rode biet
Lid geworden op: 25 feb 2011, 21:18
Locatie: Kerksken

05 feb 2016, 17:29

thange roger geboren Veldegem West-Vlaanderen
we waren gelegerd in Delbruck kazerne Moorslede Duitsland 1é Cie ASSU
Ik maak graag fotodia's