Bezoek Bad Arolsen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

14 jul 2011, 16:00

Eind deze maand gaan wij met een groep Soest bezoeken en ook het militair museum. Daarna gaan wij, mijn vrouw en ik, ook nog een bezoekje brengen aan Bad Arolsen, de plaats waar ik in 68/69 mijn legerdienst volbracht heb. Van de kazerne blijft niet veel meer over...
Ik had ook graag een bezoekje willen brengen aan het vroegere munitiedepot, ergens in een bos gelegen...
Weet er soms iemand, bij benadering, waar dat juist was? Weet er toevallig iemand de GPS-coördinaten van de ingang van het munitiedepot? Kan er soms iemand op Google-Map de juiste plaats aanduiden?
Verder ben ik op zoek naar die prachtige internetsite waar de fotos staan van al de Belgische kazernes in Duitsland hoe ze er vroeger uitzagen en met de fotos van wat er nu nog van overblijft... door omstandigheden ben ik het adres van die site al 3x laten verloren gaan... :oops:

Groeten,
Julien
Carpe Diem

Genieterke
Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Locatie: Maasmechelen

15 jul 2011, 02:52

KLIK HIER
Voor de website met de eermalige BSD-kazernes.

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

17 jul 2011, 11:18

Deze depot bestaat niet meer en moet goed zoeken om hem te vinden.
Ik zal proberen U wegwijs te maken.

Men rijdt naar het station van Bad Arolsen en steekt de overweg over , rechtdoor rijden en de baan stijgt een weinig , links en rechts bossen.
Hoever weet ik niet juist maar op zeker moment kan men links van de baanb de sporen waarnemen van een inrit.
Parkeer de wagen op deze "inrit" en ga het bos in.
Enkele meter verder moeten de sporen van de slagboom aan te treffen zijn.

Op google earth is de plaats nog goed te onderscheiden.
Ook de schietstand in Mengeringhausen is nog goed te zien.

Voor verdere inlichtingen contacteer mij zonder twijfe"l
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

17 jul 2011, 12:02

Julien

Ik heb je ondertussen verschillende mails gestuurd met gegevens en maps

mvg
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

26 jul 2011, 12:34

@ Julien Ph

Ik heb u de verschillende coördinaten van de gevraagde plaatsen per email
opgestuurd !!!!!!!!!!! (emailadres dat op het forum bekent is uiteraard)

Ik heb nooit van U een bevestiging laat staan dank gekregen !!!!!!!!!!!
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"

pipoherk
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:40

26 jul 2011, 23:38

Boemer ik heb Julien ook een privé bericht gestuurd zo ongeveer 10 minuten nadat hij zijn vraag stelde.Met daarin een antwoord op al zijn vragen en jawel ik heb wel degelijk een antwoord gehad van Julien.Ook nog een leuke mail wie hij was en daarbij een dank u wel naar mij toe.Misschien ligt een ex Logistieker hoger in de schuif als een ex Jager ;-))

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

01 aug 2011, 22:13

boemer schreef:@ Julien Ph

Ik heb u de verschillende coördinaten van de gevraagde plaatsen per email
opgestuurd !!!!!!!!!!! (emailadres dat op het forum bekent is uiteraard)

Ik heb nooit van U een bevestiging laat staan dank gekregen !!!!!!!!!!!
Dit is wel een vervelende zaak...
Ben gaan zoeken wat er verkeerd kan gelopen zijn want ik heb u wel geantwoord, 2x, op de 4 mails die ik van u ontvangen heb. De 2 andere waren 'rechtzettingen'...
Ik heb vastgesteld dat bij het copieren van uw mailadres naar mijn adressenbestand een deel van uw adres is verloren gegaan... dus mijn 2 mails naar u kon u niet ontvangen hebben...
Wat ik wel raar vind is dat ik tot nog toe geen bericht heb ontvangen dat die mails niet kunnen bezorgd worden!
Anfin, met deze, bedankt voor de GPS-coordinaten van zowel het munitiedepot als van de schietstand.... ik heb beide terug gevonden... een verslagje met fotos een van de volgende dagen... eerst nog wat uitpakken!
Carpe Diem

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

02 aug 2011, 00:52

En hier het fotoverslag van mijn bezoek aan wat er nog over blijft van de kazerne in Bad Arolsen...

https://picasaweb.google.com/1000408220 ... gustus2011#

Groeten,
julien
Carpe Diem

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 aug 2011, 06:53

Waarschijnlijk de sleutel van het schietveld er niet bijgegeven :lol:
Afbeelding
Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

02 aug 2011, 09:26

Julien Ph schreef:En hier het fotoverslag van mijn bezoek aan wat er nog over blijft van de kazerne in Bad Arolsen...

https://picasaweb.google.com/1000408220 ... gustus2011#

Groeten,
julien
Met deze link kan niks aangevangen worden.
Er wordt aangegeven dat er geen albums zijn of dat er geen toegang is
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"
Gast

02 aug 2011, 10:39

Inderdaad Boemer, als ex jager wilde ik dit ook eens bekijken, maar er zijn geen foto albums.
Groeten

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

02 aug 2011, 11:46

Nu zal het wel lukken... de sleutel zit er bij!

https://picasaweb.google.com/1000408220 ... _6vbp7uAYw#

Veel kijk en leesplezier...

Julien
Carpe Diem
Gast

02 aug 2011, 11:59

Alles eens goed bekeken, is ook al zo lang geleden!!!!
Mooie foto's Julien, bedankt om deze hier te plaatsen.
Groeten

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

02 aug 2011, 12:02

Als er fotos bij zijn die men graag ergens op een website wil plaatsen is dat voor mij geen probleem...
Carpe Diem

pipoherk
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:40

02 aug 2011, 13:03

De foto nr 29 van 50 van Julien Ph dat gebouw en die andere twee die ook gerestaureerd zijn waren van het 107 Pl Rav Tpt.Deze werden gebruikt door Pl Kl 1 ( bevoorrading levensmiddelen) .In een van deze gebouwen stond ook een diepvriezer voor 50 ton vlees, kippen en boter en een frigo voor kaas,ham ,eieren. Een gebouw voor de Gevechts- en Overlevingsrantsoenen en een gebouw voor de verdeling van levensmiddelen,brood ,groenten en fruit.Vanuit deze drie gebouwen gebeurde heel de bevoorrading KL1 voor alle eenheden van Arolsen,Korbach,Essentho en Brakel.