Grenadiers Soest

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Ferre
Lid geworden op: 19 mei 2003, 20:43
Locatie: omgeving Brugge

20 mar 2011, 10:52

Waar zijn de mannen van lichting 64-65 eerste compagnie.
Ik zat in het eerste peleton. Wie nog?

R.Eric
Lid geworden op: 10 apr 2011, 20:50

11 apr 2011, 21:01

Goede avond
Ja ook ik was grenadier maar dan wel een aantal jaar later nml.1973.
Na 1 a 2 dagen turnhout vertrokken naar soest met de dvt(of zoiets) een treinrit om nooit te vergeten,bijeengepakt en opgesloten in het compartiment.en aangekomen in de kazerne bleek die bijna onbemand te zijn wegens maneuvers.voor eten enzo moesten we ons wenden tot de overkant van de straat in de kazerne van 4de lansiers dacht ik.
daarna werd ik ingedeelt in de sp compagnie (steun) peleton anti tank,vervolgens 2 maand opleiding in de pantserschool te stockem (belgie)
om daarna de dienst in de steun verder te zetten als chaffeur mekanieker.Naderhand bekeken een goede dienst als je het vergelijkt met de stormfuseliers van de tweede compagnie.
Zo dat was het zowat in het kort en hoop dat dit bericht goed aankomt want dit is mijn allereerste keer. Mvg R.Eric

linden
Lid geworden op: 24 aug 2005, 18:01

11 apr 2011, 22:35

De grenadiers kazerne is volledig afgebroken en men heeft er een socialwooncomplex van gemaakt.
aan de overkant waar jullie eten kon krijgen was het 5é linie.
iedere waarheid heeft zijn eigen reden

Vagebond
Lid geworden op: 05 jan 2013, 17:38
Locatie: In het noorden

05 jan 2013, 17:48

R.Eric schreef:Goede avond
Ja ook ik was grenadier maar dan wel een aantal jaar later nml.1973.
Na 1 a 2 dagen turnhout vertrokken naar soest met de dvt(of zoiets) een treinrit om nooit te vergeten,bijeengepakt en opgesloten in het compartiment.en aangekomen in de kazerne bleek die bijna onbemand te zijn wegens maneuvers.voor eten enzo moesten we ons wenden tot de overkant van de straat in de kazerne van 4de lansiers dacht ik.
daarna werd ik ingedeelt in de sp compagnie (steun) peleton anti tank,vervolgens 2 maand opleiding in de pantserschool te stockem (belgie)
om daarna de dienst in de steun verder te zetten als chaffeur mekanieker.Naderhand bekeken een goede dienst als je het vergelijkt met de stormfuseliers van de tweede compagnie.
Zo dat was het zowat in het kort en hoop dat dit bericht goed aankomt want dit is mijn allereerste keer. Mvg R.Eric
Ook ik was Grenadier van de lichting 1973! en ja hoor, ik heb ook mijn opleiding gedaan als MAN chauffeur in Turnhout, en ben in september 1973 in Soest bij de Grenadiers in de steuncompagnie beland.
Ik dacht dat het tegenover onze kazerne het 5é Lini was.
Wij gingen daar eten omdat ze onze refter aan het restaureren waren hoor.
De 4é lansiers was wat verder weg, en den Adam was nog verder.
Ben vorig jaar nog in Soest en Arolsen geweest, en op enkele gebouwen na is alles afgebroken, en staan er nieuwe woningen, bij het zien van dit alles had ik hier geen goed gevoel bij! zonde van deze afbraak, ik had echt verwacht de oude kazerne nog eens terug te zien, jammer maar helaas.
Laatst gewijzigd door Vagebond op 07 jan 2013, 17:40, 2 keer totaal gewijzigd.

paulv
Lid geworden op: 23 jan 2010, 16:10
Locatie: Heverlee

05 jan 2013, 17:54

Ik was er ook, maar in '72.
Ik heb goede herinneringen aan "t'vuilbakske" :D

Paul
Acer 7535 - 17.3" - 4Gb RAM - 500Gb HD - W7
HP Pavilion G7 17.3" - 6Gb RAM - 750Gb HD - W7
Desktop PC - 4Gb RAM - 60Gb SSD - 2Tb WDigital
Buffalo NAS - 8Tb

Vagebond
Lid geworden op: 05 jan 2013, 17:38
Locatie: In het noorden

07 jan 2013, 17:24

paulv schreef:Ik was er ook, maar in '72.
Ik heb goede herinneringen aan "t'vuilbakske" :D

Paul
Dat was het frituurke schuin tegenover de Grenadiers ... heb ik bij mijn laatste bezoek ook niet meer gezien, er is nu daar iets anders, een winkel als ik het goed voor heb.

Enkele gebouwen van kazerne steenstraate staan er nog, achteraan waar de stafcompagnie was, en dat doet nu dienst als een soort cultureel centrum of iets.

Het centrum van Soest zelf is nog in grote lijnen hetzelfde gebleven, aan het station, daar is het wel wat verandert; ik denk dat ik dit jaar nog eens terug keer naar Soest.

paulv
Lid geworden op: 23 jan 2010, 16:10
Locatie: Heverlee

07 jan 2013, 18:52

Na opheffing van de kazerne zullen die waarschijnlijk naar een of ander tropisch eiland verhuisd zijn. Het vuilbakske was een echte goudmijn...
Acer 7535 - 17.3" - 4Gb RAM - 500Gb HD - W7
HP Pavilion G7 17.3" - 6Gb RAM - 750Gb HD - W7
Desktop PC - 4Gb RAM - 60Gb SSD - 2Tb WDigital
Buffalo NAS - 8Tb

Redgytje
Lid geworden op: 19 nov 2005, 18:24
Locatie: Turkije

16 jan 2013, 17:49

paulv,
shame,shame,shame wat "het vuilbakske" betreft.
Was er ook in 69-70 als MP. Maar het fijnste was wel na 22u als alle soldaten binnen moesten zijn. Dan pas begon de kermis en soms werd die verder gezet bij ons in de bar van de MP's tot in de vroege uurtjes terwijl alle anderen lagen te slapen op hun strozak........
Ook soms in de " katte toren " geweest? Ook daar was het plezant na 22u. En dan de "strip club" rechtover het cola depot aan de ringlaan. Ja jong het komt niet meer terug.
Nu zit ik in Turkije.

Wodan
Lid geworden op: 13 mar 2005, 17:31
Locatie: Vlaanderen

16 jan 2013, 18:30

Hebt ge het nu over de Bleu Bar Redgyte?

Redgytje
Lid geworden op: 19 nov 2005, 18:24
Locatie: Turkije

18 jan 2013, 11:32

Ja inderdaad. We moesten soms na 22 u de baan op om de miliciens te gaan controleren maar dat interesseerde ons niet. Dus wij met de Willys naar de verschillende bars en cafés ,ons “wit” af en hup met de miliciens aan de toog zalige uren beleefd.
Het kwam zo ver dat we de pv’s gingen pieken op de bureau van de adjudant om de miliciens te helpen. We vonden dat het niet normaal was dat ze dagen verlof werden afgepakt voor soms dwaze feiten zoals het niet dragen van een das of hun hemd dat opstond enz.
Dat was “onze” stil protest tegen die dwaze maartregelen.

Ferre
Lid geworden op: 19 mei 2003, 20:43
Locatie: omgeving Brugge

16 mar 2013, 22:31

Bestond het Grenadierke dan niet meer in 1970
Heb daar uren versleten,altijd een drukke en leuke bedoening.
mvg Ferre

Redgytje
Lid geworden op: 19 nov 2005, 18:24
Locatie: Turkije

17 mar 2013, 10:01

Hoi Ferre,
ja zeker het Grenadierke bestond nog tot na 1970 en zelf langer. Maar in de volksmond spraken de soldaten niet van het Grenadierke maar van " t' vuilbakske".
Waarom , ze hadden daar knappe diensters waar toch wel soms en voor bepaald personen wel iets meer was dan het bestellen van een biertje........ :roll:

fenix1
Lid geworden op: 03 apr 2011, 18:05
Locatie: gent

26 okt 2014, 19:48

Afbeelding

Ik was in 1963 bij de Grenadiers in Soest. Leuke tijd, en ja vuilbakske hé..
Nu ben ik lid van de Koninklijke Verbroedering Grenadiers Oost Vlaanderen,
een leuk gezelschap, met 2 maal gezellig samenzijn per jaar tijdens een lekkere lunch in Boerenhof, Oostakker.
Er bestaat een facebook pagina en iedereen (ook niet grenadiers) wordt uitgenodigd zijn verhaal te vertellen.

Iemand daar van mijn lichting ?
Etienne Bauwens stamnr 63/22100