6de artillerie SOEST

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

m109
Lid geworden op: 24 nov 2009, 16:25
Locatie: sint katherina lombeek

05 jan 2011, 18:43

In bijlage een oude foto van het stuk Barbara met Wm De Baerdemaeker en WM Defoor ( 1970) Afbeelding

cadet
Lid geworden op: 06 jan 2011, 13:33

28 jan 2011, 22:51

Het 'stuk' Barbara is ook te zien in de volgende filmpjes over de uittocht van het 6A uit Soest, in mei 1994.
In de eerste clip is 'Barbara' moeilijk te herkennen: is het nummer 7? In de tweede clip zie je heel duidelijk de stukken van de B-batterij: Barbara, Bacchus, Bandit,...

http://www.youtube.com/watch?v=NjBo90UjCjM&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=22epPBX8n-o&NR=1
Laatst gewijzigd door cadet op 30 jan 2011, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

m109
Lid geworden op: 24 nov 2009, 16:25
Locatie: sint katherina lombeek

29 jan 2011, 12:08

Bedankt voor uw bericht, deze filmpjes had ik reeds gezien,
Ik heb mijn dienstplicht volbracht in 1970 als chauffeur van het eerste stuk in de B batt. , het droeg toen de naam BONNY.
mvg.

cadet
Lid geworden op: 06 jan 2011, 13:33

29 jan 2011, 20:20

De videoclips zullen menig 6A-er stil doen worden...
Tegelijk zijn het unieke en waardevolle historische beelden. Hoe kan je het afsluiten van het BSD-tijdperk beter in beeld brengen dan wat in deze amateurfilmpjes te zien is?

Omdat het filmpjes zijn over 6A en omdat ze net de M109's, mét Barbara, in beeld brengen, vond ik dat ze thuishoren onder jouw mooie actiefoto van toen.

Mijn eigen 6A periode dateert van 82-83, in St&D.

eliseke
Lid geworden op: 28 nov 2008, 12:17
Locatie: knesselare

30 jan 2011, 09:22

JA DAT DOET TOCH IETS ALS U DAT FILMJE BEKIJKT
HEB OOK MIJN LEGERDIENST GEDAAN BIJ 6A ABIJ
70-71 soest
Laatst gewijzigd door eliseke op 31 jan 2011, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.

artellerie
Lid geworden op: 11 jul 2009, 20:09
Locatie: harelbeke

30 jan 2011, 21:56

Prachtige foto van die sp M109?is dit in Elsenborn genomen????
Ik heb ook het filmpje op you tube gezien en ik moet eerlijk toegeven,de tranen kwamen me in de ogen,toen ik terug aan die vervlogen tijd dacht.
Met de hoofdtelefoon op ,zodat ik goed het geluid van de ronkende motoren kan horen beleef ik terug de tijd van toen we naar het station moesten rijden wanneer we met de stukken naar Elsenborn gingen oefenen,en dan die rit met de trein.......van Soest naar Elsenborn,op een spoor dat recht door de bossen lag in Belgie.Het landschap was wondermooi witgesneeuwd,en de herten liepen langs de trein die bijna geen snelheid had,wat zou ik dat graag nog eens willen beleven
Het was een prachtige tijd daar in Soest in het "Kanaal van Wessem"ik ben in September 2010 naar de Reunie geweest en zal ZEKER nog terug gaan naar Soest.Vele groetjes van een Ex 6A er,die zijn dienst deed in de A batterij 1971/72
Praat niet over Uzelf,dat doen ZIJ wel (ALS JE WEG BENT

mdg154
Lid geworden op: 13 okt 2010, 16:55
Locatie: wetteren ten ede

02 mar 2011, 09:14

artellerie schreef:Prachtige foto van die sp M109?is dit in Elsenborn genomen????
Ik heb ook het filmpje op you tube gezien en ik moet eerlijk toegeven,de tranen kwamen me in de ogen,toen ik terug aan die vervlogen tijd dacht.
Met de hoofdtelefoon op ,zodat ik goed het geluid van de ronkende motoren kan horen beleef ik terug de tijd van toen we naar het station moesten rijden wanneer we met de stukken naar Elsenborn gingen oefenen,en dan die rit met de trein.......van Soest naar Elsenborn,op een spoor dat recht door de bossen lag in Belgie.Het landschap was wondermooi witgesneeuwd,en de herten liepen langs de trein die bijna geen snelheid had,wat zou ik dat graag nog eens willen beleven
Het was een prachtige tijd daar in Soest in het "Kanaal van Wessem"ik ben in September 2010 naar de Reunie geweest en zal ZEKER nog terug gaan naar Soest.Vele groetjes van een Ex 6A er,die zijn dienst deed in de A batterij 1971/72


ik was er ook in 1970 . Marcel de groote .binnen in Janiari . oplijding sp m109 belgie .. was in soest maart nog geen 18 jaar was ik toen . April verloof naar belgie voor mijn verjaardag 08. 04 . mijn rijbewijs af gehaald op mijn 18 de verjaardag iihih de politie was er niet blij mee . nog 3 dagen gewerkt in de garage . en toe terug duitsland soest schoffeur sp 109 een super tijd . ik was mechanieker van beroep wagens .
en heb Johan lefievere die was er ook 1970 a baterij
gevonden ook hier op zeer goed ihihih is van de west vlandere
ik van oostvlanderen iegen Gent
en die foto is eens slikkken van de sp 109 waar is de tijd
ps ) heb een erg ongeval tegen gekommen 14 jaar geleden . alles gebrooken links en haswervel ook maar ik stel het goed rij met de wagen en ga naar de auto raccen ook in warneton .camso .com
woon nu alleen
groetjes Marcel

artellerie
Lid geworden op: 11 jul 2009, 20:09
Locatie: harelbeke

02 mar 2011, 19:43

Inderdaad,Marcel Degroote was onze SP chauffeur en was ook mee met de trein naar Elsenborn,een mooie tijd zeg wel!!maar Marcel is wel fout met de vermelding van mijn naam, het is FAVERE Johan.
Ik heb regelmatig schriftelijk kontakt met Marcel :Een toffe vriend!!!

vele groetjes van een ex 6Aer
Praat niet over Uzelf,dat doen ZIJ wel (ALS JE WEG BENT

mdg154
Lid geworden op: 13 okt 2010, 16:55
Locatie: wetteren ten ede

03 mar 2011, 17:39

artellerie schreef:Inderdaad,Marcel Degroote was onze SP chauffeur en was ook mee met de trein naar Elsenborn,een mooie tijd zeg wel!!maar Marcel is wel fout met de vermelding van mijn naam, het is FAVERE Johan.
Ik heb regelmatig schriftelijk kontakt met Marcel :Een toffe vriend!!!

vele groetjes van een ex 6Aer
Ja dat is een fout sorrie
dat feestje zie ik wel ziten . ik kom . maar mijn stappen is niet zo best
na mijn ongeval berg op en af is mijn probleem . diepte zicht niet goed
maar ik kom .naar 6 a feest ja ja al moet ik er een race voor laten
race is wel auto racen warneton tegen de franse grens .
nu zondag beginnen we weer de eerste race 2011
feesten gelijk de beesten iihih

guidosan
Lid geworden op: 23 mar 2006, 11:08
Locatie: Nieuwpoort

23 mar 2011, 10:56

Hallo,
Ik ben de man die boven in de koepel van de M109 zal, mijn goede vriend Ludo Debaerdemaeker was mijn chauffeur. De foto is genomen op het oefenplein in Buecke denk ik, niet ver van de kazerne. Ik had die foto in het groot, 1m op 0,5 m, maar bij mijn verhuis van Soest naar Nieuwpoort is die ergens verloren geraakt. Het doet met goed nog eens te kunnen genieten van die goede oude tijd.
Aan iedereen op dit forum wens ik het allerbeste
Guido Dufoor
Een prettige dag gewenst

Shelldrake
Lid geworden op: 09 jul 2011, 20:30
Locatie: Vrasene

17 jul 2011, 17:30

Ik vervulde mijn legerdienst als KRO in 6 a van februari tot oktober 1980.
Ik was de voorwaartse waarnemer van de B batterij. De batterijcommandant was Kapitein Beyens en later Luitenant Van De Voorde

m109
Lid geworden op: 24 nov 2009, 16:25
Locatie: sint katherina lombeek

29 sep 2011, 13:18

Afbeelding

Kanaal Van Wessem 1970.
Herkennen jullie iemand op de foto?

fokke001
Lid geworden op: 23 nov 2013, 13:01

26 nov 2013, 21:13

zoek ook all eens wat op over die tijd...zo'n sp is wel indrukwekkend al hadden wij , staf en diensten er nie zo direct mee te maken.
ik was er van januari 70 tot eind sept 70 ; zwaaide af in elsenborn
:D

mdg154
Lid geworden op: 13 okt 2010, 16:55
Locatie: wetteren ten ede

20 okt 2014, 14:43

cadet schreef:Het 'stuk' Barbara is ook te zien in de volgende filmpjes over de uittocht van het 6A uit Soest, in mei 1994.
In de eerste clip is 'Barbara' moeilijk te herkennen: is het nummer 7? In de tweede clip zie je heel duidelijk de stukken van de B-batterij: Barbara, Bacchus, Bandit,...

http://www.youtube.com/watch?v=NjBo90UjCjM&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=22epPBX8n-o&NR=1
Hallo een vraagje wie van jullie kent Andre Callebaut ook 6A maar ik denk B batterij Soest . uit Wetteren is hij . veel l mee in de kantine ge zeten en ook gedronken staat op mij f boek nu 42 jaar heeft Andre mij ge vonden en ik hem ook groetjes Marcel