Kassel, kazerne (kwartier De Gete)

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Genieterke
Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Locatie: Maasmechelen

13 jul 2012, 02:35

Miliciens van de Klas 1957 bezoeken de Garnizoenstad Kassel.
KLIK HIER

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

Joos
Lid geworden op: 09 dec 2005, 20:10
Locatie: kortrijk

14 jul 2012, 09:33

Dat moet een toffe bende zijn en een mooie uitstap.

Joos.

Ropie
Lid geworden op: 05 feb 2007, 16:53
Locatie: Antwerpse omgeving

25 aug 2012, 21:21

Joos schreef:Dat moet een toffe bende zijn en een mooie uitstap.

Joos.
Wel Joos, het was 'n toffe bende EN 'n mooie uiststap.
En een ongelofelijke goeie ontvangst in de vroegere Noordvaart-kazerne (nu politieschool) alwaar we alle onderdelen van de politieopleiding konden volgen en overal uitleg kregen.

1969
Lid geworden op: 21 mei 2011, 08:35
Locatie: W VL

30 okt 2012, 20:12

Dag anciens, Kassel De Gete,
De plattegrond met de nummers van de kamers van het C eskadron zou ik graag tekenen. Ik weet nog ongeveer waar de slaapkamers, leslokaal, WC en de onderofficier-van-week was. Doch slaag ik er niet in om een juiste tekening te maken. Zelfs de overmetenmaat van het gebouw zou al een grote hulp zijn de rest vind ik van foto’s. Het A Eskadron verdiep lager, had de zelfde indeling of was het maar een stuk er van dat zou al fantastisch zijn.
Groetjes, zeer graag reactie.
Mijn adres: Depuydt Michel Schependomstraat 2, 8060 Diksmuide. (depuydtm@skynet.be)

Osiris
Lid geworden op: 16 mei 2007, 22:50
Locatie: zonhoven

22 nov 2012, 21:04

Hoi Michel
ik heb in 65 bij het 2de Jagers geweest in esc.C bij kapt Wolfs. Volgens ik mij nog herinner kwam je de trap boven in de gang en links helemaal achteraan aan de rechtse kant waren de wc's. Ook aan die kant was het bureau van de Rsm geloof ik. Aan de linkse kant over dat bureau was het bureau van kapt.Wolfs en daarnaast het lokaal van de weekdienst.
Eveneens aan de rechterkant was de wasplaats en onze kamer waar er 4 stapelbedden stonden. Het venster van onze kamer keek uit op wat toen de kunstschool was. Het nummer van onze kamer weet ik niet meer. De meeste kamers lagen in de gang rechts van de trap. In de kelder was het wapenmagazijn en de douche's dacht ik ( of was dat in een andere blok )
Groetjes nog van een ex.Jager.
Als je nog foto's moest hebben van binnen in het C-blok of andere laat het mij eens weten aub.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend

Joos
Lid geworden op: 09 dec 2005, 20:10
Locatie: kortrijk

26 dec 2012, 17:45

Hallo,
Ik ben nog op zoek naar Slt Van Den Steen Jozef, Slt Lambrechts Ivo,Sgt Bostijn,Slt Kuypers Johan, Slt Rentergem J.P, Slt Schots onze dienst vervuld bij de 5 cie Med te Kassel, van begin mei 1967 tot einde maart 1968.
grt, joos.

Exjager
Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06

03 jan 2015, 10:34

Osiris schreef:Hoi Michel
ik heb in 65 bij het 2de Jagers geweest in esc.C bij kapt Wolfs. Volgens ik mij nog herinner kwam je de trap boven in de gang en links helemaal achteraan aan de rechtse kant waren de wc's. Ook aan die kant was het bureau van de Rsm geloof ik. Aan de linkse kant over dat bureau was het bureau van kapt.Wolfs en daarnaast het lokaal van de weekdienst.
Eveneens aan de rechterkant was de wasplaats en onze kamer waar er 4 stapelbedden stonden. Het venster van onze kamer keek uit op wat toen de kunstschool was. Het nummer van onze kamer weet ik niet meer. De meeste kamers lagen in de gang rechts van de trap. In de kelder was het wapenmagazijn en de douche's dacht ik ( of was dat in een andere blok )
Groetjes nog van een ex.Jager.
Als je nog foto's moest hebben van binnen in het C-blok of andere laat het mij eens weten aub.
Voor de 2e Jagers te Paard, kijk zeker eens op www.legerdienst.be

josep
Lid geworden op: 20 apr 2023, 11:06

21 apr 2023, 17:31

het was een genoegen om weer te zien.