brakel 72-73

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

shotter
Lid geworden op: 19 apr 2007, 08:53
Locatie: Herent

09 jul 2010, 13:39

In Brakel van december 73 tot augustus 74. Staf batterij. Planton transmissieofficier.
Bekende namen: Beroeps: Mark Patijn-Roland Sinnaeve-Rik Van Loo-Alex ( BSM) Vidal (RSM) (Denise, dochter van Vidal) De Keyzer (Chef MT) Daenen (Commandant Staf)

Militiens: Eddy Bogaerts-Johan Calmeyn-Rudy Andries-De Keyzer (zoon van Chef De Keyzer)Mark Wustenberg-Guy Hoebeke- Noêl ( uit zichen zussen bolder)

Varia: Crazy Alm, Een pizzeria in de Berliner Stasse, Belgisch huis
You'll never walk alone

spoor
Lid geworden op: 22 feb 2009, 19:12
Locatie: schepdaal

21 jul 2010, 19:59

zijn de anciens lichting 72-73 allemaal met verlof?
azo stilletjes dat het hier op de forum is.
ze zijn toch allemaal niet terug naar brakel
vertrokken zeker? :?:
legerdienst

herros
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

09 okt 2010, 10:05

Ik ben Philippe. Ik was in Brakel van maart tot oktober 1973 als KROO bij staf en diensten bat (MTO). Ik zou graag langs deze weg misschien mijn oude makkers terugvinden.( Bert Van Haaght, Van der Wee, enz....)
Is wel zeer lang geleden en herkende al paar namen en gezichten hier.
Was een mooie tijd. Heb al gedacht om eens terug een kijkje te gaan nemen naar Brakel. :lol: :P :D
Ik zoek mijn oude makkers terug uit de legerdienst in Brakel (43A) 1973 in Duitsland.

spoor
Lid geworden op: 22 feb 2009, 19:12
Locatie: schepdaal

13 feb 2011, 14:31

wie kan mij helpen?ben op zoek naar Dillen Rene,Paul Hunninck,waren bij mij op de kamer in de c-batterij.Ben ook op zoek naar chef wauters van de MT.Is wel allang geleden,periode november72 tot 28augustus 73.
In alle geval op voorhand bedankt.
Rene De Meersman
legerdienst

Philippe De Vetter
Lid geworden op: 06 okt 2019, 10:20

06 okt 2019, 10:43

spoor schreef:
22 feb 2009, 19:30
:P ben in brakel geweest van november72totaugustus73.was in de cbatterij.was chauffeur en heb wacht geklopt in willebadessen.wie nog?

Ik als KROO Staf en Diensten Batterij (MTO)

Marsman
Lid geworden op: 06 jun 2022, 00:47

06 jun 2022, 17:11

spoor schreef:
01 jun 2010, 15:28
allee oude brakellisten,waar zitten jullie? :oops:
Ik heb er gelegen van begin juli 1974 tot eind februari 1975 en was daarmee een van de eersten die slechts 10 maanden moesten dienen ipv 12 (na 2 maanden FRAC in Oud Heverlee). Ik zat in de C-batterij en was chauffeur-mechanieker. Onze chef in de garage was brigadier-chef Reyniers en onze BSM was adjudant chef Gervoyse (hevige fan van club Brugge 8O ).
Ik heb 2 (TWEE :mrgreen: ) wachten gedaan in Willebadessen en tijdens één van die wachten (in de winter) heb ik er voor de eerste keer in mijn leven een sneeuwstorm meegemaakt: indrukwekkend!!
Mooie site midden in een natuurgebied en ik ben er in 2008 nog eens langs geweest tijdens een van mijn latere motorreizen. Alles was er echter verdwenen en verwilderd en de kazerne in Brakel is ook helemaal van bestemming veranderd.
Ondanks het feit dat ik dik tegen mijn goesting "naar den troep" ging, heb ik er toch een zeer fijne legerdienst gehad en er enkele fijne mensen ontmoet. Spijtig genoeg verwaterd dat nadien. Maar 't is zoals ze zeggen: uit het oog, uit het hart.

Kurti
Lid geworden op: 20 mei 2023, 22:33

20 mei 2023, 22:56

Ik was in Brakel na een kleine maand opleiding gedaan te hebben in Turnhout ben ik naar 43 A gegaan eind september 1971. Was in de A batterij op kamer 13 tot eind augustus 1972. Dat is al een hele tijd geleden weliswaar maar ik kan mij toch nog veel herinneren uit die tijd.
Het was althans voor mij een mooie tijd zonder zorgen en we waren nog heel jong toen alhoewel ik al 21 jaar was toen ik ben binnen gegaan. Wegens uitstel aanvraag omwille van school.
Weet dat ik en de anderen veel wacht hebben gedaan in Tietelsen en dat we niet echt veel dagen vrij waren. De avonden dat ik vrij was bracht ik meestal door in de kantine waar aardig wat pintjes werden gedronken. Was in de kazerne gebleven met kerst en nieuwjaar en was toen op de avond voor kerst en nieuwjaar telkens van wacht. Ik weet er was toen tweemaal een speciale kerst en nieuwjaarsmenu en dat was lekker eten toen.

Groetjes aan allen die ook in 43A zijn geweest en hoop een berichtje te horen van eventuele kamer genoten van toen die tijd. Men noemde me meestal frits; Woonde toen in Kaprijke maar nu in Lede meer bepaald in Oordegem een deelgemeente van Lede.

Groetjes Wilfried

Vledder 27
Lid geworden op: 21 jul 2014, 19:07
Locatie: Brugge

28 sep 2023, 15:21

spoor schreef:
25 aug 2009, 18:28
Waar zitten de mannen die gelegerd waren in brakel ?
Ik heb nog geen enkele reactie gezien.
Hopelijk lezen ze dit.Ja,72-73 is al lang geleden hé.
S.M.De meersman Rene
72/46318
C-batterij 43a Hawk
kamer 13 ???????
Brakel :oops:
Ik was kok in het Belgisch huis van 01/73 tot 30/09/73.......
( de tijd van Adj. Willems, "den Jos", Anna, Rita, Eddy en Danny, een top familie ,barman Fons van de kerckhove enz...)