Baron Michel juni 1968

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

17 nov 2008, 11:26

Wie herkent zich op deze foto genomen na onze inentingen juni 1968 te Mechelen in de Baron Michel kazerne, was het peleton 24b?

Afbeelding

crisvanend
Lid geworden op: 06 feb 2005, 22:46
Locatie: de kempen

23 nov 2008, 17:58

de eerste van de onderste rij links dat ben ik , denk ik toch.

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

24 nov 2008, 14:46

Beste,

Ik weet je naam niet meer, maar als ik me goed herinner ben je, als je die persoon bent mee overgegaan naar het 2e ttr in Dellbruck.

Dan ken je die naast je wel, Et. Coppens en boven hem (rechtstaand), Marcel Goes, en daarnaast die volle persoon Roger Minnoye (of zoiets).
Die uit de druivenstreek kwam en altijd een valies druiven mee bracht uit verlof.

In ieder geval voor de reactie, laat als jij het bent eens iets horen via persoonlijke e-mail?

Groeten,

Marcel

crisvanend
Lid geworden op: 06 feb 2005, 22:46
Locatie: de kempen

24 nov 2008, 17:12

Ik ben ook ong. zelfde periode naar Dellbruck gegaan , ik herken meerdere mensen op de foto maar uw naam en die anderen zeggen me niks.Het zijn die mensen die U aanwijst op de foto die me juist totaal vreemd zijn. We waren de lijnleggers van de 2 TTR (wat bedoelde"Trachten Te Rusten", en dat hebben we zeker veel gedaan in die cafeekes in de buurt van Mechelen.Ik denk dat we dan toch gesplitst zijn na de opleiding. Ik lag in Delbruck op de kamer met ene P.Teugels van Mechelen, een L: Vroye van Eklo, da was een heel kort manneke die nog korperaal is geworden,we hebben nog kontact gehad. Dan was er nog ene Vekemans van Schilde,nog ne Van Ransbeeck en een Sander. Das al wat ik me nu zo direct herinner.Ik denk dat ik ook eens in de foto's moet gaan neuzen, dan komt er meer naar boven denk ik.
groetjes jozef

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

24 nov 2008, 17:25

Aha ik dacht al dat ik niemand van het peleton 24b (ik denk toch dat het juiste nr is) zou terugvinden.
Is de figuur rechts bovenaan op de foto niet diegene die we de "zorro" naamden?
Ja er zijn er verschillende van dat peleton naar Delbruck verhuisd.
Ikzelf en de Coppens zijn bij de staf van het 2e bn TTR beland bij de luisterdienst.
We zijn in april 69 gesplit en ik mocht in Dellbruck blijven hij moest naar Ludencheid je weet nog wel de legerhervorming in 1969. :roll:
Nadien zijn we elkaar uit het oog verloren en door "het leven" hebben we nooit iets van mekaar gehoord.
Vandaar de oproep (ben jij Luc Huypens??)

Beste groeten,

Marcel Goes (niet de sportiefste van de bende) :lol:

crisvanend
Lid geworden op: 06 feb 2005, 22:46
Locatie: de kempen

24 nov 2008, 19:11

Nee dus, spijtig genoeg niet. Zoals ik al zei, we waren de lijnleggers, dus die de draadverbindingen moesten maken.
gr.jozef

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

25 nov 2008, 17:02

Toch bedankt voor de reacties.

Wij waren in opleiding voor radio op dus kon eigenlijk bijna niet in het zelfde peleton hé?

All the best,

Marcel

fernandel
Lid geworden op: 15 mar 2006, 22:40
Locatie: Mechelen

08 jan 2015, 14:55

Die schachten, herken ik. Ik sta uiterst links op de foto.
Dacht dat wij op 1 mei 1968 zijn binnengegaan. Als Mechelaar was er de gids ( in de kroegen ) voor mijn kamergenoten.
"Be strong in body, be clean in mind".

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

08 jan 2015, 17:23

Dag Fernandel,

Dan sta ik naast je dan een spatie en dan die volslanke (hi) Roger Minoye of zo iets heette die.
Weet je nog al die namen? wel dan ben je een krak?
Naar waar ben je vertrokken na Mechelen?

Grtz,

Marcel

fernandel
Lid geworden op: 15 mar 2006, 22:40
Locatie: Mechelen

08 jan 2015, 18:01

Na de opleiding , mutatie naar Burcht (Linkeroever) als TTR bij de 5 de cie Brug bij de Genie. Veel maneuvers gedaan in Duitsland. De tweede staande van rechts op de foto is , denk ik , Walter Van Neck. Mijn naam is Guido Van Malderen. Ga proberen een foto te posten...
"Be strong in body, be clean in mind".

fernandel
Lid geworden op: 15 mar 2006, 22:40
Locatie: Mechelen

08 jan 2015, 18:05

Afbeelding
"Be strong in body, be clean in mind".

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

09 jan 2015, 10:25

Dag Guido,

Ik weet nog dat de persoon helemaal rechts de "Zorro" werd genaamd en die deed bij de drill meestal alles verkeerd. Dat tot groot """" Genoegen"""" :oops: van onze rosse csm.
Ook dat er een milicien was die reeds vader en een echte plantrekker maar die als hij dronken was in schoenen van een ander kwam pissen;
Dat zijn enkele van de dingen die ik me nog herinner buiten dat het toen een zeeeer warme zomer was en we veeel dorst hadden.
En ook nog dat er daar een KROO een adjudantje was die alles deed wat hij kon om de gewone miliciens te Kl....Met het gevolg dat sommige van ons (waaronder ik) op het rapport moesten, omdat onze geweerloop zogezegd vuil was. Wist ik veel had nog van mijn leven geen geweer gezien!
Ook dat we 's avonds eens spaghetti hadden gehad als avondmaal en ik nadien NIE GOE was na de nodige pinten zeker?
Het toppunt dat we de volgende morgen met de camion op maneuvre moesten en ik nog altijd niet op mijn benen stond.
Maar, ken je er nog meer van heel die bende?

Grtz,

Marcel

fernandel
Lid geworden op: 15 mar 2006, 22:40
Locatie: Mechelen

10 jan 2015, 20:17

Lofty,
Je merkt het bijna niet, maar op deze foto hadden we allen ons militair brilletje op de neus. Ik, Guido Van Malderen, zit op de kapoot van de camion met 'Zorro' dan.
De rechtse, staande is Walter Van Neck en midden een zekere Vereecke.
Heb tijdens mijnen term, 59 dagen ballen gekregen.
Het was de periode "Leuven Vlaams" en we gingen s'nachts de Walen uit hun bed kieperen.
Ook deden we dikwijls de muur, via de douches en het dak, kwamen we bij het straatje van het oefenveld van KV Mechelen. Daar sprongen we naar beneden en gingen dan op kroegentocht in de Merodestraat. Als Mechelaar kende ik de serveersters en dronk dan ook gratis omdat ik klanten meebracht. De ballen nam ik er met plezier bij en meestal was er afwassen of kuisen in de mess Onder-Officieren erbij als straf...
"Be strong in body, be clean in mind".

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

12 jan 2015, 15:32

Dag Guido,

De foto die je op zend is dat in Mechelen?
Ik herken wel de Zorro, maar al de rest kan ik me niet herinneren.
Van de nachtelijke uitstappen (was dat in opleiding?) weet ik ook niks.
Maar toen was ik veeel te braaf, (heb later veel van de verloren pleziertjes moeten inhalen).
Heb je nog meer foto's van onze tijd in Mechelen?
Hier heb ik er wel nog een paar van in Duitsland maar van onze eerste drie maand heb ik er maar één.
Je ziet heel veel vragen maar ik ben dan ondertussen al 66 jaar hé!

Grtz,

marcel

fernandel
Lid geworden op: 15 mar 2006, 22:40
Locatie: Mechelen

15 jan 2015, 22:11

Beste Marcel,
De foto hierboven is inderdaad in Baron Michel te Mechelen tijdens mijn opleiding ( van 1 mei tot eind juli 1968) en ik word volgende maand eveneens 66 jaar. Foto's van mijn opleiding heb ik evenmin.
Misschien herken je hier café Maniana nog in de Frederik De Merodestraat ?; maar nu is er geen café meer in deze straat.
"Be strong in body, be clean in mind".