1976 Memoires van uit Essentho 62A Hawk

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

11 mei 2008, 12:04

Ziehier mijn belevenissen op:

Dinsdag 11-05-1976

Smorgens om 5Hr30 uit bed wegens het alarm die rond 6Hr ging komen, via intimi wisten we ongeveer het ogenblik.
Normaal zijn die datums en uren geheim wanneer er een Tac. Eval komt, maar ja wat wil je, er zijn soms lekken, nu en dan.
De ganse dag op de been voor de manoeuvres
Ik zal vlug in bed kruipen want morgen terug vroeg uit de veren!


MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

12 mei 2008, 22:57

Ziehier mijn belevenissen op:

Woensdag 12-05-1976

Vandaag terug om 5Hr uit de veren voor het vervolg van de Tac-Eval.
Deze dag was de moeilijkste, het was een verplaatsing in het terrein zo’n 50 km verder, en als je daarbij maar over één oog beschikt, is dit al een probleem op zijn eigen.
Het werd dan ook laat die avond, rond 10Hrr20 waren we terug in de kazerne, natuurlijk werd er direct gestevend naar de bar om de dorstige te laven, zo werd het terug 24Hr.


Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

Afbeelding

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

13 mei 2008, 17:46

Ziehier mijn belevenissen op:

Donderdag 13-05-1976

Vandaag was het bij ons zo’n slecht weer
Deze dag mocht ik uitslapen tot 11Hr30
Om in de namiddag naar Site te gaan tot ’s avonds
Savonds mijn was gedaan en ook de sokken gewassen


MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

15 mei 2008, 11:21

Ziehier mijn belevenissen op:

Vrijdag 14-05-1976

Tot de middag was het bij ons ook slecht weer.
Deze dag terug dienst op site, dus van ploeg, met maar één bruikbaar oog natuurlijk.
Savonds heb ik dan een brief van thuis ontvangen


Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

Afbeelding

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

15 mei 2008, 23:08

Ziehier mijn belevenissen op:

Zaterdag 15-05-1976

Na het van site komen, vlug naar de dokter.
Hij heeft mij dan weer onderzocht en geoordeeld dat de zweer rijp genoeg was om open te snijden
Na het opensnijden, kwam de helft van het goedje dat erin zat er ook uitgelopen.
Maar voor de rest wordt het terug wachten totdat dit rijp genoeg is.
s Avonds ben ik dan naar de jeugdclub geweest om wat drank te bestellen en zo werd het terug 24Hr.
Vandaag ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik reeds 7 ½ maand militair ben, eureka dus Just half weg en zoiets heeft de mens terug moed!


Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

Afbeelding

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

17 mei 2008, 10:31

Ziehier mijn belevenissen op:

Zondag 16-05-1976

Vandaag om 6Hr45 eruit om dan te vertrekken naar Korbach
Om daar de wacht op te gaan om 9Hr
Het is een rustige dag geweest zonder grote problemen.
savonds terug naar de cinema, nu een film van Aster Bergman, een wit zwarte productie, “de kaakslag of de klucht van een clown”, het begin was niet te best, en na 10 minuten stond ik op het punt weg te gaan, gelukkig maar dat ik gebleven ben, want de climax van de film kwam op het laatst, om van te snoepen op het laatst


MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

17 mei 2008, 22:46

Ziehier mijn belevenissen op:

Maandag 17-05-1976

Vanmorgen kwam ik de wacht af te Korbach zo’n 30 Km van hier.
Ik had niet veel geslapen, je moet opblijven tot 1Hr en dan mag je rusten tot 6Hr in de morgen.
Om 9Hr wordt je dan afgelost.
Toen ik in de kazerne aankwam, na een half uurtje minibus en door de warmte vandaag voelde ik me onpasselijk.
Er scheelde iets met mijn buik, die wou niet meer mee en dan nog naar de dokter voor het oog.
Die heeft nog wat gewerkt aan mijn zweer want die was terug bijna toegegroeid, kon er toch niet mee lachen, nu moet ik om de 3Hr, die zweer laten ontsmetten met 2% chlorimide om de vuiligheid vlugger te laten verdwijnen.
Volgens de dokter zal ik “kapitein één oog” nog een 2tal weken kunnen spelen, niet plezant hoor zo rond lopen.
Want vrijdag wil ik in verlof gaan.
Ik heb al mijn vergunning en reisbiljet voor vrijdag, en het verlof van juni met Pinksteren is ook toegestaan.
Heb wel een probleem voor de vrijdag 11de juni, er rijdt geen D.V.T. voor miliciens, wel voor families, dus zal ik in burger reizen, dan behoor ik ook tot een familie, je moet het maar aan boord weten te leggen hé
Nu moet ik je toch toegeven dat na een 7 tal weken toch tijd wordt dat ik naar huis kom, om bij je te zijn, liefste, inderdaad ik zou het niet langer meer kunnen uithouden!
De zon schijnt door mijn raam, en ik ruik de geur van de bloesems onder mijn venster.

P.S.: Nog enkele spreuken:
- Wie opvliegt, landt meestal slecht.
- Wie een belofte breekt, gaat een klein beetje failliet
- * Stel niets uit tot morgen wat ge heden kunt doen behalve piekeren
- Zaai nooit “als” het komt niet op
- Karakter is een lang voortgezette gewoonte


Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

Afbeelding

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

18 mei 2008, 22:37

Ziehier mijn belevenissen op:

Dinsdag 18-05-1976

Niks te melden, niets opgeschreven, jammer!!!

Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

Afbeelding

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

20 mei 2008, 21:35

Ziehier mijn belevenissen op:

Woensdag 19-05-1976

Niks te melden, niets opgeschreven, jammer!!!


Nog "een liefde is" voor de romantische zielen.

Afbeelding

MVGr.
PapaFreddy

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

20 mei 2008, 21:36

Ziehier mijn belevenissen op:

Donderdag 20-05-1976

Niks te melden, niets opgeschreven, jammer!!!


MVGr.
PapaFreddy
Gast

21 mei 2008, 23:54

Hey Fred,
Heb de foto's van de bijeenkomst Lombardsijde 03/2008 bekeken. Heb cdt Titeca herkend, met zijn typisch (nu grijs) ringbaardje en jij stond op een foto met cdt Calcoen...juist ?
Gr Willem

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

22 mei 2008, 01:16

Hawk schreef:Hey Fred,
Heb de foto's van de bijeenkomst Lombardsijde 03/2008 bekeken. Heb cdt Titeca herkend, met zijn typisch (nu grijs) ringbaardje en jij stond op een foto met cdt Calcoen...juist ?
Gr Willem
Hallo Willem

Waar heb je die foto's tegengekomen?
Ik heb ze al gezocht bij de vriendenkring van Lombardsijde maar nie gevonden!
Graag de lokatie!

Inderdaad ik heb toen tegen Willy Calcoen gepraat, en ik moet zeggen die is veel veranderd, en ettelijke kg bijgekomen.
Ik heb de groeten van U overgemaakt aan Marcel Titeca.
Maar ik zal je moeten ontgoochelen, hij kon er geen persoon meer op plaatsen.
Misschien met foto zou het beter lukken, maar hij heeft geen PC.
Ten op zichte Paul Govaerts die volgt dit item wel.
Maar die zal U niet in 1976 gekend hebben, die is maar terug gekomen van cursus majoor nadat u al reeds weg was.
Dit was aug 1976

MVGr.
Freddy
Gast

23 mei 2008, 00:13

Fred,
ik kan je de link niet bezorgen...de fotogallery van de vriendenkring is niet geactiveerd...ik kan ze dus ook niet meer bekijken...probeer later eens.
Ontgoocheld ben ik niet echt wat cdt Titeca betreft...hij zag er zovele passeren tijdens zijn loopbaan....op deel 1 van Peetje's Essentho heb ik een paar foto's van mezelf ge-upload...je kan ze downloaden en afdrukken. Op de foto's van die bijeenkomst herkende ik je direct...en idd cdt Calcoen is een impossante figuur.
Gr Willem

papafreddy
Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Locatie: ardooie

23 mei 2008, 22:38

Hawk schreef:Fred, probeer dit eens
http://www.vklaql.be/website%20vrienden ... index.html
Gr Willem
Bedankt voor de link Willem.
Heb zo een hoop foto's gezien, heb mezelf zelfs 6x tegengekomen waaronder een praatje met Willy Calcoen en (Kol bd) Alain Vereecke. en zijn vrouw, er staat ook een foto op van Cdt Puype van de A batt korbach.
Die deed soms dienst op de BOC.
Ook een foto van Cdt Moons Etienne, indertijd onze opleidings Off te Lombardsijde
Blijkbaar ben ik zo niet veel veranderd dan 32 jaar terug, met uitzondering dat we ouder zijn geworden, en ons wagen hier en daar een beetje begint te kraken en spokken.
Ja van gewicht ben ik er maar 10kg bijgekomen en wel op het ogenblik dat ik met een nieuwe woning bezig was op mijn veertigste, normaal door het enorm werk en stress zou een mens vermageren maar bij mij blijkbaar niet tot mijn verwondering van mijn collegas op het werk!
Ik weet nie of ik u nog zou herkennen, ben daat nie zo goe in!
Enkele jaren terug heb ik een middelbare school kameraad tegen gekomen in het ijzermuseum in de ardennen.
Die herkende mij ook direct; maar ik wist eerst nie wie die was!
je zie maar he.

Zo dat was het dan

Noot:
Willem, kijk ook eens op de site van 62A op MSN, daar zal je ook nog bekende terug zien van de samenkomst op 14 mei laatstleden.
Kijk ook eens op volgende link, dit gaat ook over onze samenkomst op 14 mei.
http://www.anciens62a.net/Album/Assembl ... 0_736.html
Voor volgend jaar moet ik U misschien eens uitnodigen!
Dan is dit ook een kans om Lombardsijde terug te zien.
MVGr.
Freddy
Laatst gewijzigd door papafreddy op 23 mei 2008, 23:01, 3 keer totaal gewijzigd.