Wie heeft Sterkmans Jan Jozef Anthoon gekend

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

dorinka
Lid geworden op: 29 jan 2010, 20:42
Locatie: Boom

01 aug 2012, 10:05

Beste mensen,

Heeft iemand Sterkmans Jan Jozef Anthoon gekend, was gehuwd met Millecam Eliane. Jan had ook nog een broer. Ze hadden hun legerdienst gedaan, Eliane en Jan hadden een zoontje dat overleden is in 1956-57.Hij was amper 4 jaar en half. Jan werd opgenomen in Oostende...0.Andere, maar kwam uiteindelijk in Mortsel terecht voor geestezieken, ook in de jaren '50. Overleed er in 1982, mijn moeder praat er niet over is tenslotte 83 en hebben nooit een band gehad. Jaren probeer ik achter te halen hoe iemand zolang kon worden opgenomen. Mijn zus Sterkmans Dorine is inmiddels 12 jaar geleden overleden, amper 36 jaar. Mijn geboorte acte had ik 3 jaar geleden per aangetekende zending met de vraag wat de dood oorzaak was van Sterkmans Jan. Ze laten niets los. Gezien dat mijn moeder er alleen voor zat ontmoete ze Willaert Maurits, geboren in Diksmuide 1919. Op papier ben ik een Sterkmans, maar bioligische dochter van Willaert, hij overleed in december 1979. Ik ben geboren in Schaarbeek 1968. De anderen zijn allen uit Veurne- Diksmuide. Bij deze oproep hoop ik dat er nog mensen zijn die toch iemand heeft gekend. Ben sinds 1987 op zoek. Ik dank de mensen die zouden kunnen helpen, met vriendelijke groeten Sterkmans Veronique.
Mensen die hun legerdienst gedaan hebben, Jan Sterkmans deed met zijn broer reparaties van onderdelen van vliegtuigen,kan ook voor 1950 geweest zijn.

Sterkmans V

Valère VJP
Lid geworden op: 03 mei 2015, 10:36

03 mei 2015, 11:16

Dorinka,

zie jouw mailtje van augustus 2012 eerder toevallig vandaag.

Het enige wat zeker is dat wij dezelfde voorouders hebben en dat Xavier en .... op een bepaald ogenblik naar Veurne zijn vertrokken. Hij was rond 1910-1914 vliegtuigmechanieker bij Léon de Brouckère in Genk. De Nederlandse luchtmacht had in Genk een toestel besteld voor nederlands IndiÊ en Sterkmans zou mee naar ginder verhuizen. WO I heeft daar echter een stokje voor gestoken. Van Nederland is hij naar Veurne getrokken.

In Limburg wonen (woonden) afstammelingen van de tak Veurne, zelfs hier vlakbij in Hasselt (heette Jan), maar die is enkele jaren geleden overleden alsook zijn zus (naam moet ik opzoeken) in Overpelt of Opglabbeek (?) maar die is eveneens paar jaar geleden overleden. Via facebook heb ik contacten met Veronique Sterkmans, is dat familie van jou? Zij weet wellicht meer.

Groeten,

Valère Sterkmans