Pagina 1 van 1

eID online, is bank ook verplicht

Geplaatst: 12 jun 2022, 22:43
door boeffer
Al 4 of 8 keer probeer ik geregistreerd te geraken, ook op vraag van hun en de link te volgen.
Ik denk dat ik de kleine leestekens (, - .) niet invul en zo de boel vastloopt.
Is al maanden bezig zo. Of was het omdat je ook via je phone moet bankieren, ik weet het niet meer.

Re: eID online, is bank ook verplicht

Geplaatst: 13 jun 2022, 09:53
door hviaene
Deze melding blinkt uit door een totaal gebrek aan konkrete gegevens: wat wil je nu eigenlijk doen, hoe ben je te werk gegaan???

Re: eID online, is bank ook verplicht

Geplaatst: 13 jun 2022, 22:16
door boeffer
Deze email is al oud en heb dat nooit in orde gekregen, mss tov verplicht een smartphone te moeten hebben of banking met de phone.
U heeft een nieuw bericht ontvangen in My eBox.
U gaf My eBox enige tijd geleden de toestemming om elektronische berichten van aangesloten overheidsdiensten te ontvangen in uw eBox. Ook gaf u aan dat u een melding wilde krijgen zodra er een nieuw bericht beschikbaar is.
Het e-mailadres dat u opgaf is echter nog niet bevestigd. U ontvangt uw meldingen dus niet op betrouwbare wijze.
We stellen u dus voor uw e-mailadres te bevestigen wanneer u inlogt om uw nieuwe bericht te lezen.
Hoe gaat u te werk?
Ga naar mycitizenebox.belgium.be/myebox

Re: eID online, is bank ook verplicht

Geplaatst: 14 jun 2022, 08:10
door benq
Lang leve op het intekenen van zulke boxen, :lol: :lol: :lol:
Wij doen dit ZEKER niet. :wink:

Re: eID online, is bank ook verplicht

Geplaatst: 14 jun 2022, 08:44
door hviaene
@boeffer
Daarheb je geen smartphone voor nodig als je itsme wil vermijden (zoals ikzelf). De veiligste manier is met een smartcard-lezer en je eid-kaart.
Maar ben je er zeker van dat de linken in dit bericht geen valse zijn??? M.a.w. is er geen phishing in het spel?

Re: eID online, is bank ook verplicht

Geplaatst: 14 jun 2022, 14:05
door hovel
boeffer schreef:
13 jun 2022, 22:16
Deze email is al oud en heb dat nooit in orde gekregen, mss tov verplicht een smartphone te moeten hebben of banking met de phone.
U heeft een nieuw bericht ontvangen in My eBox.
U gaf My eBox enige tijd geleden de toestemming om elektronische berichten van aangesloten overheidsdiensten te ontvangen in uw eBox. Ook gaf u aan dat u een melding wilde krijgen zodra er een nieuw bericht beschikbaar is.
Het e-mailadres dat u opgaf is echter nog niet bevestigd. U ontvangt uw meldingen dus niet op betrouwbare wijze.
We stellen u dus voor uw e-mailadres te bevestigen wanneer u inlogt om uw nieuwe bericht te lezen.
Hoe gaat u te werk?
Ga naar mycitizenebox.belgium.be/myebox
De e-mail die u hier aanhaalt heeft niets te maken met smartphone of banking of .... .
Het heeft enkel betrekking op myebox.
U bent wel degelijk geregistreerd bij “my e-box”. Enkel het e-mail adres dat u heeft opgegeven heeft u niet bevestigd.
Om uw e-mail adres te bevestigen meld u aan bij myebox,
Ga naar mijn profiel,
Onder het e-mail adres dat u heeft opgegeven staat “Opgelet: uw e-mail adres werd nog niet geverifieerd. ...... . Wilt u nogmaals een verificatiemail ontvangen klik dan hier.”. Klik vervolgens op hier.
U ontvangt dan een e-mail. Klik op de link in deze e-mail.
Uw e-mail adres is nu geverifieerd.

Re: eID online, is bank ook verplicht

Geplaatst: 18 jun 2022, 15:47
door boeffer
Ik zal het later nog wel eens proberen, naast mij zit dan een IT expert. Desnoods gaat het dan via chat.
Je moet maar eens een boete betalen, gaat enkel via je credit card. Dus extra geld weg en en dat is dan uw overheid.

Re: eID online, is bank ook verplicht

Geplaatst: 19 jun 2022, 10:08
door MichelN
boeffer schreef:
18 jun 2022, 15:47
Je moet maar eens een boete betalen, gaat enkel via je credit card. Dus extra geld weg en en dat is dan uw overheid.
Dikke onzin, de rest van je betoog is al even onbegrijpelijk.