Gepros met csam, geen id lezer, ww of gn.

Dit is de plaats voor vragen of problemen met de eID (elektronische identiteitskaart) of SIS-kaart; kaartlezer, enz.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

30 jul 2021, 12:00

Op reis gaan is een stapje in de wereld. 'k Was zojuist bezig met de papieren en heb het vaccinatiebewijs(papier) telefonisch kunnen aanvragen.
PLF zou ook nog gaan voor entree in België, 1 à 2 dagen max op voorhand aan te vragen. Een Spaanse versie is er ook.Dus dat wordt smartphone ginds in een bar met wifi(prossen tenzij ik een in te vullen formulier meekrijg).
Ik heb geen eID lezer, ken er niks van en zo stopt mijn verhaaltje.
Nog 1 1/2 mnd tijd heb ik . Mijn broer kent het ook niet en is nochthans een een goed smartphone gebruiker. Ik ken enkel pc banking, gsm gebruiker en die smartphone dient enkel voor op reis voor foto's gps, kompas, etc. en Is een ander nummer bij een andere provider (pay&go).
Laatst gewijzigd door boeffer op 30 jul 2021, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

30 jul 2021, 15:56

Boeffer, ik heb met mijn bankkaart itsme op mijn smartphone geïnstalleerd.
Je kan het met een eID-kaartlezer of met je bankkaart en de kaartlezer van je bankkaart.
Mijn smartphone heeft ook een Pay and Go card, dat speelt geen rol.

In deze filmpjes kan je zien hoe je dat moet doen.

Start met itsme

Inloggen met itsme
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

30 jul 2021, 22:22

Ok dank, mijn zinnen zijn weer onvolledig geschreven(verbeter ik meteen).
Dus met dat kaske van Paribas zou je ook je ID kunnen raadplegen, via itsme?-En itsme eerst met je Maestro plaatsen?--------Ik bekijk de video's asap.
Apart je eID op je smartphone of hoort de bankkaart (betalingen) er ook bij?
Pay & go, bij mij is internet(andere benaming bij smartphone) uitgeschakeld omdat dat veel geld slurpt, enkel bij een hotspot of bij mij thuis werkt dat via de wifi repeater.
Wegens mijn job kan ik de phone niet in mijn broekzak steken en laat het liever thuis.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

31 jul 2021, 16:06

Boeffer, je kan met je bankkaart, en het "kaske" daarvan, itsme installeren op je smartphone.
Vermits je jouw bankverrichtingen online doet, weet je hoe dat te gebruiken.

Wanneer itsme geïnstalleerd is, heb je wel altijd je smartphone nodig.
Wanneer je bvb op je vaste PC wil inloggen via itsme moet je de itsme-app openen op je smartphone,
omdat die daar dan een bericht op ontvangt.
Daar tik je dan je wachtwoord in en je wordt (op je pc) automatisch ingelogd op de site.
Je kan ook alles via je smartphone doen.

Op de site van je bank, My Pension, de belastingdienst en andere officiële sites kan je dan inloggen via itsme,
net zoals je dat kan met je identiteitskaart en een eID-kaartlezer.

Wat je vraag precies is, weet ik niet.
Ik dacht dat het probleem enkel was dat je geen eID-kaartlezer had.
Daarom postte ik de link naar de itsme filmpjes op YouTube.
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

02 aug 2021, 14:41

Ik ben de papieren versies aan het bijeen zoeken: plf(pdf), vaccinatiebewijs en met vlieger Spanje binnenkomen https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... zen/spanje.
ITSME app kun je ook via dat lang nr op je ID op je phone plaatsen. Gehoord van mensen die geen pc banking doen (digitale discriminatie).
Die 2 gratis pcr tests kunnen wellicht ook van pas komen indien het nog eens veranderd.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

02 aug 2021, 15:12

boeffer schreef:
02 aug 2021, 14:41
ITSME app kun je ook via dat lang nr op je ID op je phone plaatsen. Gehoord van mensen die geen pc banking doen
Natuurlijk kan je de itsme-app met je identiteitskaart installeren.
Dat zegde ik in mijn eerste bericht: Je kan het met een eID-kaartlezer of met je bankkaart en de kaartlezer van je bankkaart.

Maar als je het met je identiteitskaart wil doen heb je een eID-kaartlezer nodig en die heb je dus niet, wel een bankkaart met kaartlezer.

Ik wens je in elk geval succes met het downloaden van de nodige bewijzen en een aangenaam verblijf in Spanje.
Laatst gewijzigd door Sita op 02 aug 2021, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

02 aug 2021, 16:55

boeffer schreef:
02 aug 2021, 14:41
Ik ben de papieren versies aan het bijeen zoeken: plf(pdf), vaccinatiebewijs en met vlieger Spanje binnenkomen
FCS formulier (Formulario de control sanitario) om Spanje binnen te komen.
PLF formulier (Passagier Lokalisatie Formulier) om België weer terug binnen te komen. (Ingevuld binnen 48 uur voor aankomst in België)

In beide gevallen heb je de QR code nodig die je krijgt na het invullen van de formulieren. (eventueel in PDF vorm en afgedrukt).

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

02 aug 2021, 21:33

Ik ga niet teveel vragen stellen, de komende maandag kan ik dat persoonlijk doen.
Denkelijk kent de gast van het plaatselijk internetcafé ginds er ook wat van, tov de plf terugkeer B en QR code printen.
Boardingpassen heb ik ginds al paar maal gedaan, opslaan als pdf en gaan vragen om te printen. In je beste Engels, Spaans is maar een paar woorden. Geef wat drinkgeld en er gaan meer deurtjes open.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg