Foto's overzetten naar pc , maar laten staan op camera canon

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

21 mei 2022, 18:20

Goedenavond, Vraagje, ik heb een canon camera sx40Hs, indien ik foto's op de pc verplaatst heb in een map afbeeldingen , zijn deze ook verwijderd op mijn camera canon . Hoe laat ik deze staan op de camera? Ik koppel de camera aan de pc en er openend zich verwisselbare opslag DCIM, Indien ik deze foto's verplaats naar een map in afbeeldingen , zijn deze ook van de camera verwijderd. hoe stel ik dit in dat deze nog op de camera blijven staan ... grtjs en dank ....Vagelis
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

22 mei 2022, 10:21

Al eens geprobeerd met kopiëren in plaats van verplaatsen ?
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

22 mei 2022, 10:22

Niet slepen, maar in het lint kiezen voor Kopiëren en Plakken. Of nog: alle gewenste fotos in de aangekoppelde camera selekteren, op een van de geselekteerden RECHTER muisknop klikken, kiezen voor Kopiëren. Dan naar de gewenste map gaan, in de ruimte aan de rechter kant waar de bestanden staan, opnieuw RECHTER muisknop klikken en kiezen voor plakken.
Zoals je ziet, is verslepen dubbelzinnig in Windows.

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

22 mei 2022, 12:08

Canon heeft software om u foto's op pc te zetten en te bewerken , en u foto's zijn nooit weg wanneer ze op u pc staan , ze blijven ook op het sd kaartje staan , want ge moet altijd formatteren met de kaart in het toestel om problemen te vermijden .

https://www.canon.nl/support/consumer_p ... &language=
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

23 mei 2022, 15:10

hviaene schreef:
22 mei 2022, 10:22
Niet slepen, maar in het lint kiezen voor Kopiëren en Plakken. Of nog: alle gewenste fotos in de aangekoppelde camera selekteren, op een van de geselekteerden RECHTER muisknop klikken, kiezen voor Kopiëren. Dan naar de gewenste map gaan, in de ruimte aan de rechter kant waar de bestanden staan, opnieuw RECHTER muisknop klikken en kiezen voor plakken.
Zoals je ziet, is verslepen dubbelzinnig in Windows.
Beste , bedankt voor je antwoord, maar indien ik het doe zoals u beschrijft , is een handige manier maar de foto's zijn verwijderd van de camera ! En dat heb ik niet zo graag , formateer die kaart liever , hoe komt het toch dat de foto's steeds van de camera verwijderen , grtjs
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

23 mei 2022, 16:02

Er is toch software van canon omdat te doen , dan heb je nooit problemen , camera of kaartje verbinden met pc en overdragen dat is het ,en foto's blijven op het kaartje , ik begrijp niet waarom je dat niet gebruikt .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

23 mei 2022, 16:20

vagelis schreef:
23 mei 2022, 15:10
hviaene schreef:
22 mei 2022, 10:22
Niet slepen, maar in het lint kiezen voor Kopiëren en Plakken. Of nog: alle gewenste fotos in de aangekoppelde camera selekteren, op een van de geselekteerden RECHTER muisknop klikken, kiezen voor Kopiëren. Dan naar de gewenste map gaan, in de ruimte aan de rechter kant waar de bestanden staan, opnieuw RECHTER muisknop klikken en kiezen voor plakken.
Zoals je ziet, is verslepen dubbelzinnig in Windows.
Beste , bedankt voor je antwoord, maar indien ik het doe zoals u beschrijft , is een handige manier maar de foto's zijn verwijderd van de camera ! En dat heb ik niet zo graag , formateer die kaart liever , hoe komt het toch dat de foto's steeds van de camera verwijderen , grtjs
Dan doet U het niet op de juiste manier!
Als je, zoals door hviaene beschreven, Kopiëren / Plakken gebruikt dan kunnen ze nooit weg zijn van uw camera!
Nogmaals NIET verplaatsen en NIET Knippen gebruiken maar WEL Kopiëren.