Wie heeft oplossing voor probleem mp3 op cd-rw branden ?

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

19 mar 2022, 17:23

Is de ene soms geen - RW en de andere een + RW ? Kan een verschil maken......

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dvd%2Brw# ... n_dvd-r(w)
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Passant
Lid geworden op: 08 jun 2020, 14:29

20 mar 2022, 10:29

Charlie Maru schreef:
19 mar 2022, 17:23
Is de ene soms geen - RW en de andere een + RW ? Kan een verschil maken......

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dvd%2Brw# ... n_dvd-r(w)
dank voor reactie Charlie. Juist, + of - RW kan verschil zijn, maar denk dat dit enkel slaat op DVD schijven.
Bij de disk hier gaat het over een CD-RW ,waar zover ik weet die enkel bestaat als type CD-R, éénmaal schrijven en niet herbruikbaar - én CD-RW , meerdere keren te gebruiken: schrijven, lezen, wissen en herschrijven ... (zoals een harde schijf eigenlijk )
Ik gebruik(te) en probeer (de) nu met de CD-RW .
En de externe (audio-installatie) cd-speler, vroeger en nu gebruikt, is dezelfde ( van Pioneer ) . Ook de PC is dezelfde. Alles is gelijk zover ik me kan bedenken...Waarom lukt het nu niet meer volledig , met name het afspelen op een cd-speler ?

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

20 mar 2022, 10:56

Hou er ook rekening mee dat een laserkop ook onderhevig is aan slijtage en voorzien is voor x-aantal bedrijfsuren. Na een aantal jaren kan het dan ook best zijn dat er zich soms een leesfout voordoet.

Eveneens het schijfje zelf, naargelang de kwaliteit ervan hebben ze een zekere "houdbaarheidsdatum" en gaan ze ook niet eeuwig mee.
Zo zal een schijfje met een "gouden laag" langer meegaan dan een met een "zilveren laag", maar is het gouden schijfje wel een stuk duurder.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Passant
Lid geworden op: 08 jun 2020, 14:29

20 mar 2022, 12:17

Charlie Maru schreef:
20 mar 2022, 10:56
Hou er ook rekening mee dat een laserkop ook onderhevig is aan slijtage en voorzien is voor x-aantal bedrijfsuren. Na een aantal jaren kan het dan ook best zijn dat er zich soms een leesfout voordoet.

Eveneens het schijfje zelf, naargelang de kwaliteit ervan hebben ze een zekere "houdbaarheidsdatum" en gaan ze ook niet eeuwig mee.
Zo zal een schijfje met een "gouden laag" langer meegaan dan een met een "zilveren laag", maar is het gouden schijfje wel een stuk duurder.
Dank voor reactie . Als ik dit lees, misschien niet uitgesloten dat dit een reden of een deel van de reden zou kunnen zijn Charlie.Verdomd moeilijk dan om dat te achterhalen of dat zo is denk ik dan nu . Bedrijfsuren laserkop :t otaal geen idee hoeveel bedrijfsuren er al zijn geweest of hoe lang dat ' normaal zou moeten meegaan ' .
Maar dan leg ik daar dan naast dat er , zo zie ik het toch , wel nog degelijk wordt geschreven, vermits ik de bestanden ( zowel mp3 als cd-a ) op de CD-RW zie staan én ze ook op pc kan afspelen.
Dit zowel op de 'oude ' CD-RWschijf ( degene die ik dus 'wiste' en opnieuw wou herbeschrijven én op een nog blanco (nog niet eerder beschreven dus ) .
Bij beiden wordt op pc afgespeeld , maar niet - niet meer zoals voorheen - op externe cd-speler ( van Pioneer). Waarom ?? Grote ???

Wat leesfouten betreft, akkkoord dat dit kan gebeuren en hoe vaker een schijf gewist en herschreven zal die kans wellicht groter worden vermoed ik . Maar ook hier opnieuw ...ik probeerde het intussen tientallen keren en telkens werd zoals hiervoor gezegd , geschreven en gelezen op PC maar niet op cd-speler extern, daar geen geluid afgespeeld, enkel een korte tijd ' lezen ' en dan stopt het . letterlijk STOP in het displayvenstertje.
Alle gebruikte schijven zijn 'zilverlaag' . De nieuwe nog blanco gebruikte cd werd denk ik 2 à 3 jaar geleden gekocht en de oude die ik wou herschrijven - omdat ik daar nu juist precies ergens een foutje vaststelde - is langer dan die 2-3 jaar geleden gekocht, hoe lang , geen idee meer.
Ik weet niet of die ' leeftijd' een rol zou kunnen spelen bij een blanco cd . Ik zou het niet logisch vinden, maar ja...en gezien alweer dat schrijven en lezen op CD...
En kwaliteit, ook akkoord dat het kan verschillen naar gelang merk . De beide gebruikte hier zijn van merk Philips,de oude vermeld 650 MB en 74 minuten, snelheid 4-10 x .De nieuwe , 700 MB - 80 minuten - voor 4-12 speed.

Passant
Lid geworden op: 08 jun 2020, 14:29

20 mar 2022, 13:16

Omdat het misschien verwarrend kan zijn. Proberen samen te vatten .
Wat - vroeger - én wat nu ?
Vroeger : meerdere CD-RW gebrand met diverse programma's die dat mogelijk maken .
Die speelden en spelen nog steeds allemaal op PC en op cd-speler.

Nu : één ' vroegere ' gebrande CD-RW gewist en exact allemaal dezelfde bestanden die er op stonden terug naar die cd-rw herschreven ( branden ) met exact dezelfde programma's die dat kunnen
(Die vroeger gebrande bevatte een paar foutjes, vandaar juist het willen herbeginnen)

Die ' nu' gebrande (dus herbrande ) CD speelt - niet meer - af op dezelfde cd speler . Bedoel : geen geluid . Er wordt wel iets gelezen ( welk bestand weet ik niet, kan het niet zien..er staat zo iets als 'Cd 1 en een tijd die loopt ) en dan stopt het. De tijd die loopt komt blijkbaar ook niet overeen met een tijd die een van de gebrande bestanden zou moeten zijn.

Op de ' nu' opnieuw gebrande (herbrande ) CD-RW staan alle bestanden , ze kunnen wel allemaal op pc gelezen en gehoord worden.
Dit is ook zo met gebruik van een nieuwe blanco cd (nog niet eerder gebruikte )
Deze nieuwe nog niet eerder gebruikte schijfspeelt ook NIET op cd -speler, t.t.zoals hiervoor gemeld ...het is zonder geluid...
Vroeger en nu met gebruik zelfde PC en met W10.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

20 mar 2022, 23:52

Kan je die gebrande CD's ook eens in een andere CD/DVD speler proberen.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

21 mar 2022, 08:43

En op een andere PC?

Passant
Lid geworden op: 08 jun 2020, 14:29

21 mar 2022, 10:19

janneke dust2 schreef:
20 mar 2022, 23:52
Kan je die gebrande CD's ook eens in een andere CD/DVD speler proberen.
Zeker janneke...maar die moet je wel hebben . Ik heb er andere, nog een van toen CD audio zo iets redelijk nieuw was ( maar een uitstekende speler), die kan cd'r en cd-rw niet afspelen, bestond toen niet .
Maar ik ga het eens proberen met cd-a , dat zou die wel moeten kunnen lezen.

Passant
Lid geworden op: 08 jun 2020, 14:29

21 mar 2022, 10:27

hviaene schreef:
21 mar 2022, 08:43
En op een andere PC?
Wel, dat heb ik gisteren nu geprobeerd ...helaas , alles identiek . Om onnozel van te worden.
Wat kan dat toch zijn ...? Op internet ook wel eens gaan zoeken, iemand gevonden die over hetzelfde probleem schreef, maar ook geen oplossingen ...
Misschien zitten hier meer en slimmere mensen dacht ik dan ... : :wink: ...
Nee serieus, ik ben al lang blij met reacties hoor. Blijkbaar niet simpel ...

Passant
Lid geworden op: 08 jun 2020, 14:29

22 mar 2022, 12:55

Nu is het nog ingewikkelder...
Speelt de schijf af op aan andere cd speler was de vraag ?
ik heb enkel een oudere cd speler , die kan geen mp3 spelen, wel cda , uiteraard dus een gekochte cd , maar ook zelf gemaakte cdr en cd-rw.
Bij een test op een cd-rw gebrande bestanden werden die daar ook afgespeeld. Dit leek oké....maar toch weer niet ,want na nog eens wissen en opnieuw branden speelden diezelfde bestanden ...daar niet meer op af.Rarara erbij.
Op de nieuwere speler werd nu wel geluid gehoord. Raar maar waar .

Alle andere hernieuwde pogingen , testen, schrijven en herschijven in mp3 bleven even ' stil ' , ttz...geen geluid.
En telkens eindigt het branden de melding ‘ gelukt proces ‘ (completed sucessfully) . Pfft...niet echt waar dus. Het blijft een raadsel...