mijn man is overleden

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

14 okt 2014, 10:06

Hallo Tina,
Ik ben blij u te horen.ja dat werk dat ge nu moet doen niet leuk en dan nog nu het slechter weer word, zal nog moeilijk zijn om te beitsen zeker ?

Ik heb hier ook alles behangen als we hier kwamen wonen en als Marc overleden was heb ik de living ook weer geschilderd en plafond afgewassen .
We zijn nu 9 jaar verder maar ik zou het niet meer durven doen. Maar het blijft proper.Er word hier niet meer gerookt en dat scheelt veel.

Nu ga ik mij wat bezig houden met receptjes voor de kinderen van mijn zuster die komen in november. Ze komen bij mijn zoon omdat het daar groter is dan bij mij en zo heb ik hulp om te babbelen ook. Ik maak alles klaar en neem het mee naar zijn huis.Maar ik ga nu wat sausjes proberen te maken. Zo ben ik wat bezig.

Tina nog veel plezier met uw vriendin , want dat hebben jullie beiden nodig. We moeten ons harden met te zitten treuren komen onze mannen niet terug.
Ik heb gisteren al de muziek dat hij graag hoorde laten spelen.Triestig maar toch voelde ik mij er goed bij.

Maar inderdaad het gezelschap of een telefoontje met een vriendin is heel goed voor ons.

groetjes voor jullie beiden en een aaitje voor de poezen. :wink:

gerarda

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

21 okt 2014, 17:52

Afbeelding
sterkte lieve Tina
ja die vreselijke tijd komt er weer aan
Gerhard is nu ook 2 jaar dood pfpfpfpfpf en mis hem zo erg :cry: :cry:
en nu die donkere dagen is helemaal erg

sterkte Gerarda en Oma c
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

tina316
Lid geworden op: 21 mei 2012, 03:37
Locatie: oostende

25 okt 2014, 03:13

mijn werk is weer in panne gevallen ben al heel de week niet zo goed ,ben ook nog niet buiten geweest heb geen fut en heel veel hartritmestoornissen om bang van te worden als je zo alleen bent

riekske het blijft zwaar hé en zeker die donkere dagen helpen niet en nu nog het uur verzetten dit weekend en het zal al helemaal vroeg donker zijn
vroeger vond ik dat gezellig we keken samen tv en staken kaarsjes aan we maakten het gezellig met zijn tweetjes
nu blijft daar helemaal niets meer van over

en gerarda de tripjes met de auto zullen ook ingekort worden zeker want ik weet dat je niet graag rijd als het donker is, het zal weer aftellen worden naar de zomer en de mooie dagen al heeft de winter ook zijn charme
enfin ik zal me moeten haasten als ik nog alles gebeitst wil hebben tegen dat het heel slecht weer word
maar ik trek het me niet meer aan dan wacht ik tot volgend jaar
het leven is te kort om je daar allemaal druk in te maken hé
ik wens jullie een mooi weekend toe ze geven droog weer

:P :P groetjes tina

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 okt 2014, 09:21

Hallo Tina,

Fijn je weer eens te lezen..:).. ja, het is een triestige tijd ...
die lange donkere dagen... maar 't hoort bij het seizoen hé...
We moeten het voor onszelf gezellig maken en warm... :wink:
Het werk gaat niet lopen...maar je wil het wel netjes houden hé...
Met de poezen alles nog een beetje in orde.?
Hoe gaat het met de vriendin...?
Ik hoop dat jullie elkaar een beetje kunnen rechthouden,
en de een de ander gezelschap houden....

Probeer samen een beetje te wandelen in het droge weekend...
een beetje buitenlucht kan goed zijn... :) als het kan natuurlijk.

Lieve groetjes en veel sterkte,

Oma-C
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

25 okt 2014, 14:39

Dag Tina,

ja en we sukkelen altijd maar voort hé. Ik heb er ook al schrik van die wintermaanden.

Spijtig dat ge uw beitswerk niet hebt kunnen afmaken toch altijd beter voor het hout. Maar ja niets aan te doen hé. Ik geloof dat de weervrouw toch zei vandaag dat het weer wat warmer gaat worden misschien kunt ge nog een effortje doen :roll:

Ik ga inderdaad niet meer met de auto buiten in de donker; En mijn vriendin moet geopereerd worden in Oostende ik zal er niet naartoe gaan , maar als ze weer thuis is zal ik misschien met de trein gaan en haar man komt mij dan halen aan het station want ze wonen op zandvoorde.

Ik denk nog altijd om eens naar Oostende en naar Gent te gaan maar met de trein en hopelijk geraak ik dan ook thuis want ge hoort nogal dat er treinen niet rijden.
Ik zal mij maar bezig houden met boeken lezen.
Hoe gaat het met uw vriendin, kan ze het al een beetje verwerken dat haar man overleden is?

Goed dat ze u heeft hé.
Ja ik heb voor het ogenblik niet veel te vertellen. deze avond komen de kinderen zal weer wat babbelwater hebben en ik geniet al van het bezoek van de kinderen van mijn zuster dan zijn we met een twaalftal , we zullen ons niet vervelen.

Geniet nog wat van de poezen en ik wens u wat v courage
We zouden ook wat dichter moeten wonen hé.Ik zeg dat hier tegen nog vriendinnen?De vriendinnen die ik hier in Aalst heb zijn alle twee op de sukkel en redelijk erg dat ze geen bezoek kunnen ontvangen. De ene heeft geestelijke problemen. ik had ze aan de telefoon deze week en ze moest aan haar man vragen hoeveel kinderen haar kleindochter nu heeft. Niet normaal hoor . En de andere heeft altijd volk in huis om haar werk te doen en eten maken zodat we niet op ons gemak kunnen zitten babbelen. Ze belt dan eens als er niemand is maar de gezellige babbeltjes mogen we ook vergeten.
.
Tina ik hoop dat ge niet verder begint te sukkelen met uw gezondheid , ja gemaakt u zenuwachtig met reden en daar heeft uw hart geen deugd van hé.
Ik hoop dat we nog veel kunnen babbelen

groetjes en liefs Gerarda

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

31 okt 2014, 08:39

Hallo Tina,


Ik denk aan u hoor met deze dagen. Het zal weer moeilijk zijn hé.
Ik hoop dat ge wat troost kunt vinden samen met uw vriendin.

Ik zelf kan het nog goed verwerken Ik voel dat ik al wat harder geworden ben. Hoewel ik nog zeker vaak verdriet heb en dat Marc nooit uit mijn gedachten zijn.

Ik voel me goed met de manier waarop ik het hier thuis opstel. Door overal een foto te hebben van hem en sommige dingen hier nog altijd aanwezig zijn. Heeft dit mij geholpen om het te verwerken.

Veel sterkte voor u met deze dagen
groetjes Gerarda

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

31 okt 2014, 09:10

Afbeelding

Allerheiligen, een dag als alle andere .....maar waarop
we extra onze geliefden herdenken...veel sterkte....

Oma-C
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

tina316
Lid geworden op: 21 mei 2012, 03:37
Locatie: oostende

02 nov 2014, 03:57

jullie ook sterkte gewenst je denkt daar toch aan op z'on dag ,maar ik ga niet naar het kerkhof ,waarom ??, om bloemen te zetten voor een weide , voor wie degenen die er liggen weten het niet ,neen ik brand mijn kaarsjes thuis bij zijn foto
het gaat soms ook al beter de ene dag bij de andere
je kan wel niet verder om het een plaats te geven ,maar sommige dagen zijn moeilijker dan de andere

enfin mijn beitswerk is gedaan het is wel niet zo moei gedaan als arnold het deed maar het kan er weer tegen alleen nog 1 buitendeur en 1 raam van buiten maar dat doe ik volgend jaar want het droogt niet goed meer
nu als ik wat minder pijn heb moet ik nog mijn living behangen ppffff :? ik heb al 2 maanden geleden het papier afgetrokken nu moet er nog ander op hé maar het loopt niet weg ik maar me er niet meer druk in ik zal wel zien wanneer het gaat
allemaal een fijn weekend gewenst
groetjes tina Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

03 nov 2014, 09:06

Hallo Tina,

Je doet het goed, :)... rustig, de ene dag na de andere...
je kan niks forceren...maar je komt er wel...
Het is niet de bedoeling het te vergeten ... dat kan toch niet :(
maar je moet stillekes verder kunnen met jouw leven
en je bent op de goeie weg... :)

Rustig bezig blijven is de beste therapie....dat verzet de geest
en van boven wordt het goedkeurend bekeken...
Arnold is trots op jou.. :wink:

Vriendelijke knuffel voor jou en de poezen....

Groetjes, :)
Oma-C
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

14 nov 2014, 20:10

Dag Tina,

Nogkans gezien om uw beitswerk op te lossen of is de rest voor volgend jaar. :wink:

Het begint triest te worden hé met die regen en koude. Zo zitten we meer thuis en denken we meer hé.
Ik was de muziek kwijt dat Marc zelf opgenomen had op zijn laptop en dat ik wilde houden als herinnering natuurlijk. Deze week gebruik ik een stick om wat op te nemen en daar had ik toch wel de muziek op gezet ,ik was blij dat ik het terug heb. Ja ik was toch weer wat in de put.
maar allee morgen zullen de kinderen mij wel opbeuren.
Ik heb ook veel vriendschap van de kinderen van mijn zuster.

Tina ik hoop dat ge iets zult vinden om bezig te zijn deze winter?

De kerstperiode zal ook weer iets zijn waar we geen deugd van hebben hé.
Ik zet geen kerstboom meer sedert Marc overleden is.Hij had heel graag een kerstboom . Ik zet wel iets speciaal bij zijn foto.
Maar ik kan het wel begrijpen dat er nu veel mensen zullen gelukkig zijn hoor met die dagen.

Ik hoop dat ge nog veel verzet hebt met uw vriendin.

groetjes voor u en nog plezier met de poezen.

Gerarda

tina316
Lid geworden op: 21 mei 2012, 03:37
Locatie: oostende

15 nov 2014, 04:26

ik zet ook al geen kerstboom meer sinds arnold gestorven is we gingen altijd samen een echte boom uit kiezen en hadden altijd veel plezier ze brachten hem dan thuis en dan was het samen versieren
ons kersthuisje is weer klaar zei arnold dan ,het was altijd heel gezellig hier met de feestdagen nu niet meer
ik heb er ook de fut niet voor om alleen te versieren en er komt toch niemand

met de katjes gaat het nog altijd goed tygro is nu 18 jaar geworden en hopelijk blijft hij nog een tijdje bij mij
vergeten doe je nooit maar het gaat soms al enkele dagen beter de ene dag is natuurlijk de andere niet
ik ga veel naar mijn vriendin nu en ben niet meer zo alleen
haar kinderen springen binnen en vinden mij allemaal een vriendelijke lieve vrouw die er altijd is voor hun mama
alleen mijn zoon vind zijn moeder niets waard ik heb al een hele tijd niets meer van hem gehoord ,en bellen doe ik niet meer ik krijg toch altijd te horen (ik heb bezoek ik heb geen tijd ) nooit geen vriendelijk woord zelfs geen bloemetje voor mijn verjaardag

tja veranderen zal die nu ook niet meer hij is 32 j ,maar ik heb heel veel vriendschap van de 3 kinderen en zelfs van haar 5 kleinkinderen van mijn vriendin en dat doet deugd
we gaan soms ook eens weg met de auto doen rijd haar dochter en gaan we ergens een koffie drinken ,zo kom ik ook meer buiten

groetjes tina


:wink:

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 nov 2014, 09:31

Hallo Tina,
Zo is het toch een beetje draaglijker hé... geniet maar
van de vriendschap het is troostend,en steungevend...
een babbeltje samen en ook al eens een lach dat mag....
samen ergens een koffietje drinken... gezellig is dat... :wink:
de poezen zijn ook je vrienden, ik hoop ook
dat ze 't nog even volhouden :)

misschien kan je samen kersten oudjaar doorbrengen...
dan is het voor hen ook niet eenzaam... met de kinderen erbij...
gewoon gezellig samen... en eventueel kosten delend :roll: :wink:
dan zijn die donkere dagen ook niet zo triest...

Een stevige sterkteknuffel... het gemis zal altijd blijven maar je kan het ...
Je doet het goed... het heeft alleen veel tijd nodig...
net zoals het bij ons was :?
Lieve groetjes, :)
Oma-C.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

tina316
Lid geworden op: 21 mei 2012, 03:37
Locatie: oostende

16 nov 2014, 03:38

bedankt lieve oma-c
groetjes tina

tina316
Lid geworden op: 21 mei 2012, 03:37
Locatie: oostende

26 nov 2014, 00:54

enfin mijn zoon heeft zijn moeder weer nodig ,hij en zijn vriendin zijn uit elkaar hij heeft het heel moeilijk en is daardoor ook nog eens zijn werk kwijt
altijd al die misere als je dan denk het begint wat goed te gaan dan krijg je weer dat op je maag

hij vraagt of hij weer thuis mag komen wonen maar dat kan niet met alles wat ik heb tegen gekomen met hem
ik had gedacht dat ik het me niet zou aantrekken maar het blijft je kind hé
en naar wie komen ze altijd terug als er iets is ,naar de mama :?
verder gaat alles hier zijn gangetje ,ik ga nog 4 tot 5 keer naar annie mijn vriendin en daar voel ik me geliefd en goed
we kunnen ook al eens weer lachen en dat doet goed

vergeten doe je nooit maar ik heb al dagen dat het wat beter gaat en ik hou me bezig met hier in huis wat dingen op te knappen enfin proberen
de rest van het beitswerk is voor de lente want het droogt niet zo goed
ik heb behang gekocht en zal eens beginnen mijn living weer in orde te maken
de katjes doen het ook nog altijd goed
we trekken onze plan wel er zit niemand achter ons en het heeft tijd om alles in orde te krijgen en lukt het niet dan is het maar zo ppppffff

groetjes tina

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 nov 2014, 09:03

Goede morgen Tina,

Ja... eens moeder... voor altijd moeder hé... :roll:
Dan weten ze je wonen.... maar zoals je zegt ... het blijft je kind..
en zolang het kan zal je helpen .... zo is het leven...
Jammer dat je dat nu weer moet meemaken....
Maar je staat ondertussen al wat sterker in je schoenen...
Nu is de moment om met je zoon eens alles goed door te praten...
en zal hij misschien beter begrijpen hoe jij je voelde/voelt :?

Goed dat je bezig blijft, elke dag een beetje... en dat je
met de vriendin wat mooie ogenblikken hebt...
mensen hebben elkaar nodig :)

Goed dat je poesjes het goed doen, ik wens je veel sterkte
en laat niet over je heenlopen.... :oops:

Lieve groeten, en blijf gezond....
Oma-C
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".