overbrengen van bookmarks

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Audass
Lid geworden op: 16 feb 2014, 09:20
Locatie: Bertem

24 aug 2022, 08:00

Goedenmorgen

geef mij , aub, een eenvoudige methode om de bookmarks onder Safari te plaatsen onder Firefox, eventueel chrome, de drie browsers , die ik in gebruik heb. Moet dit gebeuren via een stick ?

Met dank en vriendelijke groeten ?

Audass

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

24 aug 2022, 09:33

Ik veronderstel dat je de bookmarks die nu in Safari staan, wil plaatsen in de andere browsers. Als die andere browsers op een andere computer staan, dan heb je een USB stick nodig, anders niet (het kan ook via de cloud).
FIREFOX
1. Open Firefox en klik op “importeren vanuit een andere browser” (zie foto 1).
2. Je krijgt dan een nieuw venster en klikt op “Doorgaan” (foto 2).
3. Volg de aanwijzingen die je te zien krijgt

CHROME
In Safari exporteer je eerst de bookmarks door in de menubalk te klikken op “Archief”, daarna op “Exporteer” en daarna op “Bladwijzers”. In een nieuw venster dat tevoorschijn komt, klik je op “Bewaar”. Opgelet, je moet wel weten waar je dit bestand geplaatst hebt (ik zet deze steeds gemakshalve op het bureaublad) (foto 4)
1. Open Google Chrome. In de menubalk klik je op “Bladwijzers” en daarna op “Bladwijzermanager”
2. In het nieuw venster dat tevoorschijn komt, klik je op de onderste 3 bolletjes helemaal rechts (foto 3)
3. Klik nu op “Bookmarks importeren”.
4. In het nieuwe venster navigeer je naar het bestand dat je eerder van Safari geplukt hebt, selecteer het en klik op “Open” (foto 5). De bladwijzers staan bij “Favorieten”.

Hopelijk ben je hiermee geholpen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma