Airport Extreme

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

03 mar 2010, 23:20

Hier staat naast de iMac ook nog een PC. Deze waren verbonden met een router en de Mac met een airport Express waar tevens de printer mee aanhing.Wegens problemen met de router heb ik deze vervangen door een AirPort Extreme. Voor de Mac geen probleem. Ik heb nu het programma ook ingeladen in de PC om die de printer ook draadloos te doen werken; kwestie om de stekkers niet steeds te moeten wisselen wanneer de echtgenote iets wil uitprinten van de PC. Tot daar nog alles OK. De PC neemt dit blijkbaar aan maar de printer reageert niet. Iemand een idee wat er nog kan mankeren aan die PC. (Heb niet veel verstand van die PC) - Gutenbergjavascript:emoticon(':?')

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

04 mar 2010, 07:11

Heb je dan nu een Airport Express en een Airport Extreme achter elkaar hangen?

Ik zou de printer dan aan de Airport Extreme doen, voorkomt veel problemen.

Het enige wat je dan nog moet doen is de PC vertellen dat de printer op een ander IP-adres zit. Dit kun je doen in de eigenschappen van de printer op de PC. (Start -> Configuratiescherm -> Afdrukken en faxen -> Printers -> eigenschappen van de standaard printer)
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

04 mar 2010, 10:09

Nee, ik heb uiteraard nu de Airport Express verwijderd. Zal nu eens "proberen" of ik die instellingen kan aanpassen, want op die PC ben ik geen expert.

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

04 mar 2010, 21:17

Beste Sypie, ik ga op de PC naar de eigenschappen van de Printer en dan?
Ik krijg daar een aantal mogelijkheden zoals algemeen, delen, poorten, geavanceerd en accessoires.......

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

05 mar 2010, 07:14

Volgens mij staat er bij Poorten iets over een IP-adres. Probeer deze te wijzigen naar het IP-adres van de Airport Extreme.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

06 mar 2010, 12:43

Als ik op de PC kijk zou alles in orde zijn; nochthans vertikt hij het om draadloos te communiceren. Ik geef het op en zal hem wel met een kabel verbinden met de AirPort en voor de printer zet ik er wel een switch of iets dergelijks tussen. Mijn Mac werkt tenminste zoals het hoort.