Afbeelding internet gebruiken als bureaublad

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

marcelh
Lid geworden op: 15 jan 2004, 12:29
Locatie: Aarschot/Rillaar

04 feb 2010, 20:07

DaaG, hoe stel je weeral een afbeelding rechtstreeks van internet in als afbeelding. Ooit eens in een maccursus gezien maar ben het vergeten? Bedankt
Wat zou ik toch doen zonder jullie

powerbooster
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:09
Locatie: Hasselt

05 feb 2010, 10:18

Rechtsklikken op de afbeelding en ""Als bureaubladachtergond instellen..." selecteren.
ISP Telenet Wigo⎟
Dropbox ⎟iCloud Drive 200GB
 iMac 21,5" 2,8 GHz Intel Core i7 MacOSX 10.13
 MacBook Pro 13" Intel Core2 Duo MacOSX 10.13
 iPhone 6 16GB
 iPad 3 16GB

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

05 feb 2010, 18:11

In Safari heet het net iets anders, mar het werkt hetzelfde: klik met de rechter muisknop op de afbeelding en kies voor: "Gebruik afbeelding als bureaubladafbeelding".
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

marcelh
Lid geworden op: 15 jan 2004, 12:29
Locatie: Aarschot/Rillaar

10 feb 2010, 10:53

Afbeelding van internet gebruiken als bureaublad

Google, afbeeldingen, kies uw foto,bv mannekepis, opties weergeven, aan de linkerkant heb alle resutaten en ga naar onder en dan staat er "groot" klik daar op.

Klik op bekijk op ware grootte, en dan ctrl + RMknop klikken en dan op gebruik afbeelding als bureaubladafbeelding. En als laatste cmd + Q.
Wat zou ik toch doen zonder jullie

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

10 feb 2010, 13:52

Waarom CMD-Q als laatste? Je kunt toch ook heel eenvoudig in Safari weer teruggaan naar je startpagina (CMD-ALT-1), het tabblad sluiten of het venster sluiten(CMD-W)?

En het zoeken naar een fatsoenlijke afbeelding om als achtergrond in te stellen doe je voordat je gaat zoeken, door te kiezen voor de geavanceerde zoekfunctie. Een afbeelding op ware grootte zien doe je door op de kleinte afbeelding te klikken en vervolgens op de betreffende pagina bovenaan te klikken op "afbeelding tonen". Als de afbeelding verkleind weergegeven wordt krijg je een vergrootglas te zien als je met de muis over de afbeelding gaat.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

marcelh
Lid geworden op: 15 jan 2004, 12:29
Locatie: Aarschot/Rillaar

11 feb 2010, 11:21

Volgens de leraar is cmd - Q de enige manier om af te sluiten, cmd - w is om de venster te sluiten en is niet verwijderd? Ik geef maar door omdat ik dacht dat het interessant was.
Wat zou ik toch doen zonder jullie

marcelh
Lid geworden op: 15 jan 2004, 12:29
Locatie: Aarschot/Rillaar

11 feb 2010, 11:39

Ben ook nog maar een jaartje bezig met apple en niet meer van de jongste.

Volgens ik kon zien als cmd - w gebruikt en ge druk dan cmd - tab er nog programma's open staan en met cmd - Q alleen finder en niet af te sluiten.

Zeer graag u mening.
Wat zou ik toch doen zonder jullie

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

11 feb 2010, 17:50

Zeer correct.

CMD-W is alleen om een venster of een tabblad binnen een venster te sluiten. CMD-Q is om een geheel programma ineens te sluiten, ook al heeft deze meerdere vensters of tabbladen.

Maar bij gebruik van actieve schermhoeken (Exposé) hoef je helemaal geen programma's af te sluiten om te zien hoe je buroblad er uit ziet. Als je één hoek van het scherm zo instelt dat als je daar komt met de muis je het buroblad ziet...? Scheelt veel handelingen, je moet alleen wennen aan het gebruik er van.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

marcelh
Lid geworden op: 15 jan 2004, 12:29
Locatie: Aarschot/Rillaar

11 feb 2010, 17:57

Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen maar volgens de leraar zou in dit geval de afbeelding nog actief zijn maar ge ziet ze niet daarom altijd met cmd + Q. Sorry maar verder weet ik het ook niet.
Wat zou ik toch doen zonder jullie