MS Office op Imac

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

16 feb 2010, 23:12

Ik had voor mijn vriend, een totale neofiet op computer, een trialversie van Office voor Mac gedownload. Dat leek het enig werkende middel om bij PPS-en zowel klank als beeld te kunnen krijgen. Dit verliep vlot en tot volledige voldoening van die vriend. Nu kocht hij de CD met MS Office voor Mac en vroeg mij om die op zijn Mac te installeren.
In de bijgaande gebruiksaanwijzing werd mij geraden, voorafgaand aan de installatie, eerst de trialversie volgens een uitgestippelde methode te verwijderen. Dat heb ik gedaan en vervolgens het prog geïnstalleerd wat volgens een melding "succesvol" was gebeurd. Toen we evenwel een onderdeel van die suite wilden gebruiken (Powerpoit) was de boodschap: "Office is niet goed geïnstalleerd, verwijder het en installeer het opnieuw". Na dit drie keer te hebben gedaan heb ik het opgegeven. De trialversie opnieuw gedownload en geïnstalleerd en... die bleek weer probleemloos te werken.
Wat heb ik fout gedaan en wat kan ik doen om de versie van de originele CD alsnog te laten werken ? Het X -OS is Snow Leopard.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 feb 2010, 09:50

Eventjes terzijde: is Open Office misschien een alternatief?

Mvg,
P.Siemons

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

17 feb 2010, 17:09

Als je software installeert en verwijdert blijven er altijd restanten achter. Ik denk dat dit gebeurd is. Als je daarna weer een nieuwere versie gaat installeren, of een volledige versie, dan ga je dus problemen krijgen.

Open Office is een gratis alternatief, te downloaden via openoffice.org. Dit is ook een compleet office pakket met dat wat je gewend bent wat er in zou moeten zitten.

Ik kan je nog een andere pakket aanraden: iWork, van Apple zelf. Hierin zit Pages (tekstverwerker), Keynote (presentatieprogramma) en Numbers (spreadsheettprogramma). Alle 3 werken deze programma's gelijkwaardig aan die van Microsoft, en ze kunnen zelfs documenten openen van Office. Ook hier kun je gratis een trial van downloaden en proberen: www.apple.com/iwork
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 feb 2010, 17:32

Zeer bedankt voor deze interessante antwoorden. De reden waarom mijn vriend finaal MS Office heeft aangeschaft is enkel omdat geen enkel ander prog. de klank, behorend bij een MS Powerpoint diareeks, kon weergeven. Eerder had hij om die reden al "Iwork" aangeschaft en Open Office en Neo Office geprobeerd. Geen enkel van die programma's kon alle PPS behoorlijk weergeven (beeld en klank).
Bij het installeren van MS Office voor Mac heb ik scrupuleus de meegeleverde instructies omtrent verwijdering van voorgaande versies uitgevoerd. Bij het einde van de installatie komt ook telkens de melding 'succesvol geïnstalleerd'. Trouwens onmiddellijk gevolgd door een omvangrijke update van Office 2008 voor Mac.
Als ik daarna Powerpoint wil starten (of enig ander onderdeel van Office) komt onveranderlijk de boodschap "Office is niet goed geïnstalleerd, verwijder het en installeer het opnieuw.
Ik heb opnieuw de trialversie gedownload en geïnstalleerd die doet het wel ! Maar dat is slechts een tijdelijke oplossing.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 feb 2010, 17:44

Socrates schreef: Eerder had hij om die reden al "Iwork" aangeschaft en Open Office en Neo Office geprobeerd. Geen enkel van die programma's kon alle PPS behoorlijk weergeven (beeld en klank).

"Gooi" je vraag eens te kijk op onderstaand forum:

http://user.services.openoffice.org/nl/forum/


Mvg,
P.Siemons

powerbooster
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:09
Locatie: Hasselt

18 feb 2010, 16:37

Hebt ge de mac terug opgestart na het verwijderen en installeren? Want der blijven nog DB Deamons actief in uw login.
Blokkeer die update eens en probeer dan eens.
ISP Telenet Wigo⎟
Dropbox ⎟iCloud Drive 200GB
 iMac 21,5" 2,8 GHz Intel Core i7 MacOSX 10.13
 MacBook Pro 13" Intel Core2 Duo MacOSX 10.13
 iPhone 6 16GB
 iPad 3 16GB