(vuur) vlam

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

06 mar 2008, 21:58

Wandeling.........Als ik met jou slenterend langs strand of duin de schelpen en de vraagtekens tel dan is dat omdat jij het weer zo nodig vind het heilig stilzwijgen te bewaren.Maar vandaag is zo een dag waarop je tot een ander zegt:Ik ben blij dat ik je heb,en in jouw toekomst wil ik schitteren als de zee een metalen vlakte onder de zon.Het strand vouwt alle stilte op ,aan de horizon duwen wolken elkaar de doepte in...
anne

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

06 mar 2008, 22:06

Liefde ......Reik mij je handen ,liefste, om als een kokenbrander toe te dekken de gloeiende as van veermoed,die mijn ziel verschroeit.Reik mij je handen,liefste,als schurren tegen de kille nevels van verdriet,warrin mijn wezen baadt.Reik mij je handen,liefste, als schelpen,ruisend het verrukelijke lied van je liefde.Reik mij je handen,liefste, boordevolle schalen van geluk. ..........b.l.
anne

Alterego1
Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05
Locatie: Antwerpen

06 mar 2008, 23:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht

Bosrankje
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Locatie: Antwerpen

06 mar 2008, 23:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lieve Zoetje,

Mooie gedichten schrijft Bernard Lauwers !
Die verdienen zeker een ppt.

Lieve groetjes in vrede en vriendschap van
Alterego en Bosrankje :wink: :D
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

07 mar 2008, 08:44

Amaaii kan ikmaar zeggen het is gewoon prachtig bedankt knuf ann jullie twee ANNE.....
anne

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

09 mar 2008, 13:26

...Er was een keer een olifant,die woonde in een reuze linneenmand.Op een dag kwam er een muis! De olifant was net niet thuis....De muis kroop onder de zachte wol... en at alvast haar buikje vol.De olifant,die wist van niets,kwaan aangereden op zijn fiets...Hij legde zich in zijn linnenmand want hij had pijn aan zijn grote tand......De muis die liet zich plotseling zien!de olifant,die schrok voor tien,hij vluchtte toen zo snel hij kon,maart'was de kleine muis die won.....Van toen af woont de muis in de grotte olifantenhuis.Ze zijn nu wel met veel meer:zo'n driehonderd muizen ongeveer !...........
anne

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

09 mar 2008, 13:31

......He, wat hoor ik daar?zeg dat is toch raar.. hoor ik een muis? Ach nee,dat is niet pluis.Want het gaat hop..hop..hop.is het mischien een paard in galop? He,dat maakt me blij! Was dat paardje nu maar gauw van mij ik zou het eten geven en goed verzorgen.Dan werden we hele goede vrienden,morgen. ...................
anne

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

09 mar 2008, 13:33

pfff sorry ier en daar paar schrijf foutjes snik snik
anne

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

09 mar 2008, 18:47

sommigen van u weten da ik zing wij zijn een nieuw lied aan het oefenen omda we in paar maanden een concert hebben het gaat over vrede liefde vriendschap..///. ik hoef geen woord tegen jou te zeggen,je lijkt te weten in welke stemming ik mij bevind,het voelt alsof ik je altijd alheb gekend....Jij kunt in mijn ogen kijken enzien hoe ikme voel en hoe de wereld mij behandelt misschien heb ik je altijd gekend,.......vrienden voor altijd betekend dat je altijd mijn vriend zal zijn,vrienden voor altijd betekend een liefde die niet kan eindigen,vrienden voor het leven niet alleen voo een zomer of een lente vriendenvoor altijd....
Laatst gewijzigd door zoetje48 op 09 mar 2008, 18:55, 3 keer totaal gewijzigd.
anne

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

09 mar 2008, 18:52

Ik voel je dicht bij me zelfs als we niet bij elkaar zijn,alleen of wetend dat jij op deze wereld bent kan mijn hart verwarmen,vrienden voor het leven niet alleen voor een zomer of een lente vrienden voor altijd,we delen herinnneringen die ik niet zal vergeten enwe zullen meer delen,mijn vriend er gebeurd iets wanneer we samen zijn,wanneer ik naar jou kijk,vraag ik me af waarom er een tijd moet komen warin we afscheid moeten nemen,ik leef wanneer we samen zijn.........
anne

bo'ke
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47

09 mar 2008, 18:55

Anne,

Je doet dat goed, en 'k kom
hier elke week lezen.


een blije groet
bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

10 mar 2008, 09:33

Wij zaten aan de vijverrand,jij brak een bloem en riep:Kijk,wat mooi!..Er dook een vogel ..kijk een eend,zei ik,en lachen keken wij elkander aan,alsof die eend en de bloem lachedigen waren........................(dertig jaar later)..............Wij zitten aan de vijverrand jij breekt een bloem,ik zie een eend,wij zwijgen.Wat valt er van een eend of bloem veel te zeggen? en lachedingen zijn het zeker niet. B.L. .
anne

Alterego1
Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05
Locatie: Antwerpen

11 mar 2008, 08:14

Afbeelding
Afbeelding
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

11 mar 2008, 17:58

thx beste alterke is prachtig groetjes anne......
anne

zoetje48
Lid geworden op: 11 aug 2007, 21:20
Locatie: deurne-zuid

11 mar 2008, 22:38

Oh,wat een frisse fontein het mooie watr is als een ader,warin kristalltjes dansen onder geruis en geklater sprits en zingt het zonlicht. Het zingt vrolijk en stroomt naar de zee,het "lieve.. water het getjiep in de struiken geeft antwoord.. Wat zegt de distelvink?Ah,wat mooi gezang..... Drink dat water ,men lief,het weerspiegelt je mooie ogen ze is betoverd door de spiegel van de feeen......
anne