Veldrijden of circus !

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

15 dec 2020, 16:13

In Grembergen worden de voorbereidingen getroffen voor de wereldbeker cyclocross op 27.12.2020 ! Waar vroeger mooie omlopen waren zijn het heden ten dage omlopen met veel draaien en keren en kunstmatig aangelegde hindernissen ! Hier bouwde men een " brug " als attractie , ik hoop dat er geen renners zijn met hoogtevrees !
Afbeelding
Laatst gewijzigd door fregat op 15 dec 2020, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe wel en zie niet om !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 dec 2020, 16:54

Is dat volgens de corona kalender niet op 27 december 2020?
Ik vind niet dat het een circus is , er komt nu meer techniek bij kijken , zoals de veldrijders nu rijden , ware dat die rechte parcours van vroeger ze vliegen er over.
Neemt niet weg dat de oude generatie ook serieuze kleppers waren , wil dat zeker niet minimaliseren.
Gelukkig zijn de weergoden gunstig zodat het een modder parcours wordt.
Nu elke liefhebber heeft zijn mening daarover en dat respecteer ik. :)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 dec 2020, 17:45

Zo'n brugje stelt niet veel voor in vergelijking met de afdalingen in de zandput van Zonhoven of hier in Beringen op en af de terril. Mijn voorkeur gaat ook uit naar natuurlijke obstakels maar niet elke organisatie heeft dat geluk. De renners vinden wel altijd een parcours dat hun beter ligt, en voor sommigen lijkt het niks uit te maken. Die winnen (bijna) overal. :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

15 dec 2020, 18:52

wardje schreef:
15 dec 2020, 16:54
Is dat volgens de corona kalender niet op 27 december 2020?
Ik vind niet dat het een circus is , er komt nu meer techniek bij kijken , zoals de veldrijders nu rijden , ware dat die rechte parcours van vroeger ze vliegen er over.
Neemt niet weg dat de oude generatie ook serieuze kleppers waren , wil dat zeker niet minimaliseren.
Gelukkig zijn de weergoden gunstig zodat het een modder parcours wordt.
Nu elke liefhebber heeft zijn mening daarover en dat respecteer ik. :)
Juist Wardje 27.12.2020 :oops:
Doe wel en zie niet om !

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

22 dec 2020, 16:46

Vandaag cross, Van der Poel aan de start. Als die start is het mij het kijken niet waard.
Dus TV uit. En dat is niet de eerste keer.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 dec 2020, 17:53

Waarom?
Toen Eddy Merckx in de tijd alles won was iedereen vol euforie, als nu een Nederlander alles wint in de veldcross waar hij aan meedoet zou je de tv knop omdraaien , t'is dat hij op dat moment de beste is.
Ben wielerliefhebber en heb altijd respect gehad voor elke renner of het nu een topper is of niet.
Jaren terug won Delgado de ronde van Frankrijk en we gingen kijken op de flanken van de Grand- Bornand , mijn ogen zijn toen open gegaan als ik de laatste twintig renners met schuim op de lippen naar boven zag sukkelen, maar dat zie je niet op TV.
Sport is prestatie en of dat nu een landgenoot is of niet voor mij maakt dat niet uit.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

23 dec 2020, 07:38

Voor mij maakt dat ook niet uit of het een Nederlander, Fransman of Belg is.
Bij de vrouwen zijn de Nederlanders de beste, maar daar is concurrentie en dat is het zien waard.
O ja, in de tijd van Eddy Merckx hadden niet veel mensen televisie,

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 dec 2020, 11:29

Wist je dat de twintigste renner waarschijnlijk meer heeft afgezien dan Van der Poel of Van Aert 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 dec 2020, 17:44

doggy schreef:
22 dec 2020, 16:46
Vandaag cross, Van der Poel aan de start. Als die start is het mij het kijken niet waard.
Dan heb je de Wout dus niet zien "winnen"
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

28 dec 2020, 09:17

Net zoals een autorally
waarbij waanzinnig door drassige landelijke wegeltjes wordt gesnord
is dat veldrijden een maf circus.
Te vergelijken met modder-worstelen. :evil:

H.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

28 dec 2020, 12:38

30 jaar terug was praktisch iedere cross een modderpoel , we hadden dan ook veldcrossers die zich bewezen hebben.
Nu worden de parcours meer uitgetekend op techniek , nu gisteren in grembergen was dat nog een cross uit de oude doos en dan komen de mannen met macht naar boven, ge zag gisteren wel aan de finisch dat iedereen op zijn tandvlees zat , natuurlijk had die brug er nog ingezeten en als het droger was geweest, en en , maar het was nu niet zo.
Ja, voor mij hoeft het niet iedere week een modderpoel te zijn maar enkele per seizoen is niet te versmaden( voor de toeschouwer) bedoel ik :D
Maar ja ieder zijn mening, waarom niet?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 dec 2020, 12:41

Een parcours in een weide met alleen maar modder is een garantie voor een eerder saaie cros (bij de mannen 8O )
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

29 dec 2020, 08:12

E.T. schreef:
28 dec 2020, 12:41
Een parcours in een weide met alleen maar modder is een garantie voor een eerder saaie cros (bij de mannen 8O )
In onze vlakke streken is er uiteraard niet veel alternatief. We hebben hier geen bossen of zandgronden ! Bij deze was het een poldercross . Bij droog weer had het hier een snelheidscross geweest... 8)
Doe wel en zie niet om !

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

31 dec 2020, 16:45

wardje schreef:
28 dec 2020, 12:38
30 jaar terug was praktisch iedere cross een modderpoel , we hadden dan ook veldcrossers die zich bewezen hebben.
Nu worden de parcours meer uitgetekend op techniek , nu gisteren in grembergen was dat nog een cross uit de oude doos en dan komen de mannen met macht naar boven, ge zag gisteren wel aan de finisch dat iedereen op zijn tandvlees zat , natuurlijk had die brug er nog ingezeten en als het droger was geweest, en en , maar het was nu niet zo.
Ja, voor mij hoeft het niet iedere week een modderpoel te zijn maar enkele per seizoen is niet te versmaden( voor de toeschouwer) bedoel ik :D
Maar ja ieder zijn mening, waarom niet?
Mannen met haar op de tanden!?
:idea: Is dat niks voor "Kamp Waes versie 2.0" bij de special Forces :!: :?:

H.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

31 dec 2020, 17:03

Hobo;

T'is niet "Mannen met haar op de tanden", maar "Mannen met Macht", dat is wel een verschil als je aan veldcross doet. :D