Moet KV Mechelen naar amateur

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

dummy
Lid geworden op: 13 dec 2004, 14:07
Locatie: Vlaams-Brabant

14 jun 2019, 11:03

Het is zover, de kakkers gaan naar het BAS en ze wraken al onmiddellijk Ze doen er alles aan om naar 1A te gaan en al is matchfixing bewezen schreeuwen ze hun onschuld uit.
Al weken staat op de url van de Proximus voetbal “Proficiat KV Mechelen”
Beïnvloeding en pressing is alom volop bezig. De kakkers zijn blind voor de ernst van de gepleegde feiten en verwijten aan de voetbalbond zijn kering en inslag.
Gepikeerd dat ze zijn om de vrijspraak van Beveren.
Dat Mechelen slechts verwezen wordt naar 1B is voor mij een klap in het gelaat van voetbal liefhebbers. De enige juiste beslissing zou schrapping van de bondslijst moeten zijn zodat eens en voor altijd komaf gemaakt wordt voor dergelijke praktijken.
Zelfs een vermoeden van fixing was voor een andere club in het verleden goed voor verwijzing naar amateur.
Hopelijk velt het BAS een streng oordeel voor deze mafiose praktijken van het bestuur.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

14 jun 2019, 14:36

Ik ben geen echte voetballiefhebber en ben dus zeker geen supporter van een bepaalde club.
Volgens mij bestaat een voetbalclub, zoals alle andere sportclubs, uit een bestuur, een aantal spelers en een aantal supporters.
Als nu het bestuur, of individuele leden van dat bestuur, zich bezondigen aan foute praktijken zoals omkoping of matchfixing, waarom moeten dan ook de ( onschuldige ) spelers en de ( onschuldige ) supporters van die club mee gestraft worden??
Persoonlijk ben ik eerder voorstander van zware straffen en geldboetes voor zij die BEWEZEN in de fout gingen , en de rest van de ploeg met rust laten. En de punten en/of titels die werden behaald door de fouten van de bestuurders zouden wel moeten afgenomen worden, zodat de ploegen die door de omkoping of matchfixing benadeeld werden uiteindelijk toch hun rechten krijgen.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

14 jun 2019, 14:59

Dat het een maffiose wereld is in de voetbal is genoeg gekend ! Deze beslissing is deels normaal ....elk lid van een club weet wat de sancties en voorwaarden zijn ! Maar in deze is het niet normaal dat slechts één club schuldig is ! Er is in deze steeds een tegenstander......In deze zaak blijkbaar niet....( Beveren ? ) :twisted:
Doe wel en zie niet om !

dummy
Lid geworden op: 13 dec 2004, 14:07
Locatie: Vlaams-Brabant

14 jun 2019, 15:40

Het is wel een feit dat alle clubs akkoord zijn gegaan met de gevolgen van match fixing.
Dat geldt ook voor KV. Wie had er het meest belang bij ? Juist de kakkers. Maar ze hadden nog de pech dat het doelsaldo hun de das omdeed. Nu zal er wel het een en ander achter de schermen gebeuren, politiek, sponsors. TV gelden nietwaar.
Ik hoop dat het BAS de zwaarste sanctie toepast. Dit om de voetbalsport nog geloofwaardig te maken.
Lokeren is de rechtmatige daler in 1A en Tubize in 1B en BW naar 1A.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

16 jun 2019, 10:39

dummy schreef:
14 jun 2019, 15:40
Ik hoop dat het BAS de zwaarste sanctie toepast. Dit om de voetbalsport nog geloofwaardig te maken.
Lokeren is de rechtmatige daler in 1A en Tubize in 1B en BW naar 1A.
BAS moet inderdaad beslissen :
- ongetwijfeld zal KVM niet stijgen naar 1A. In 1B blijven of zakken dus. Naar waar is minder belangrijk tenzij voor hun supporters, want eigenlijk blijft het dan allemaal zoals het was als ze maar niet uit 1B zakken.
- geen kampioen in 1B = geen stijger naar 1A tenzij er een nieuwe testmatch gespeeld wordt tussen de nummers 2 en 3. Geen testmatch = geen winnaar = is geen stijger. Who cares ? Alleen B (BW bestaat niet meer).- Waarom Beerschot mee naar het BAS = lijkenpikkers ofte ratten (zoals in Antwerpen algemeen bekend).
- Geen stijger naar 1A ? Dan blijft 1A zoals het was.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

16 jun 2019, 18:17

En waarom KV Mechelen niet gewoonweg schrappen.... ze hebben door hun bedriegerij anderen zwaar geschaad dus opdoeken die handel!!