"Ogen groter dan je buik"

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.
MaLoReg

24 jul 2006, 12:31

Iedereen kent die uitdrukking wel.
Men zegt ook altijd niet te gaan winkelen als je honger hebt. Ik weet dat maar houd me er niet altijd aan.
Heb deze ochtend zéker anderhalve kilo aardbeien opgegeten (en dat voor een klein eterke). Had ze gekocht en seffens moet ik weg en verblijf dan weer 2 maanden in de Kempen, dus al de aardbeien moesten op.
Gesmaakt heeft het wél maar té is té.
Ik weet het, deze posting heeft inhoudelijk weinig of zelfs géén waarde maar het is hier Colums & Kolders en dus denk ik dat "blunders" wel kunnen.

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

24 jul 2006, 13:16

Het doet me anders wèl glimlachen.
Want herkenbaar.
Aardbeien en nog méér, kersen. Van die blinkende witbuiken of van die grote dikke sappige vlezige hoe heten ze allemaal ook al weer.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
MaLoReg

24 jul 2006, 13:23

Hoe die dikke sappige knalrode kerzen heten weet ik niet maar dat ze duur zijn weet ik wél. ( 7,00 de kilo) Heb er nog geen gekocht, slaat tévéél een gat in mijnen portemonaie. :lol: :lol: Mss vind ik ze wél op e-bay! :lol: :lol: :lol: :lol:

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

24 jul 2006, 13:36

MaLoReg schreef:Mss vind ik ze wél op e-bay!
Tweedehands, waar dus al ne keer van gebeten is?! Nee, bedankt zenne :lol:

Waar ik al een hele tijd op zoek naar ben, dat zijn van die kleine bruine peertjes. Hmmmmmm, "Jefkes" noemden we die. Heb hier al verschillende markten afgeschuimd maar niks, noppes, no more Jefkes :cry:

Wij kochten die vroeger rechtstreeks bij den boer maar dienen boer is inmiddels (met zijn jefkes) al lang verhuisd naar de eeuwige boomgaarden.