Paola in bad met Jan Bec.

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

06 jun 2006, 18:54

Normaliter waag ik me nooit aan artikels ' vooraf'. Voor één keer maak ik
een uitzondering; dit naar aanleiding van de docu over koningin Paola om 21.10u. op Eén.

Vandaag, 6-6-6 is het Albert's verjaardag. Zo zal heel royalty- minded België vanavond " De stem van de Koningin " voorgekauwd krijgen.

' Geen journalistiek portret, maar een kijkstuk met een emotionele pointe ' , zegt Jan Bec. En hij kán het weten ...
Tijdens een toevallige tête à tête, samen met Alain Koninkx( ge weet wel, van Frieda )- Jan's beste vriend - in restaurant < De Konink Bec Af > in Wannegem bij Lede , heeft Jan Bec uit de biecht geklapt. Op mijn communiezieltje moest ik beloven het niet wereldkundig te maken...
Vandaar !

Jan mocht-wat de paparazzi noemen - Paola schaduwen. Dat is iets heel anders dan coachen - of begeleiden- of op de voet volgen- laat staan intervieuwen ...
Paola heeft het ' open en bloot ' over haar huwelijksproblemen- wel te verstaan aan tafel met haar 3 beste vriendinnen: Marina, Marianna en Mirjam van Holland ( allé, Beutekom ) .
Echt ontroerend, kijk zelf maar en zeg nadien ...
Geen flapuit met suggestieve namen als de Donnea ( François Xavier voor de intimi ) - Adamo ( il dolce ) - Delphine ( de buitenechtelijke ) etc...

" Nee" , zegt Paola " bij ons heeft de liefde het laatste woord " ( hum )
Wat insiders al lang wisten, is dat Jan gevraagd is om Paola's Nederlands bij te schaven .

En zo ontstond er een nieuwe ' relazione amorosa ' tijdens het taalbad :!:

Door de aangedampte badkamerdeur zie ik Paola's schaduw en hoor ik de geschaafde stem van Jan fluisteren " Dolce Paola ..."
Ik kijk in ieder geval naar Jan met Paola !
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII
MaLoReg

08 jun 2006, 08:11

Het was zeker een goeie promotiestunt voor het Koninklijk huis.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

08 jun 2006, 11:07

Koningin Paolo is weer in de gunst van katana, ze sprak Nederlands met mooie woorden , het was niet neen of ja , maar Nederlands met swung met een zwoele stem ; bravo K.P :!: :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Gast

08 jun 2006, 11:25

Katana, mijn vriend. Is "kween" Paola erin geslaagd ook jou te verleiden?
Waarom kon ze begot geen VEERTIG jaar vroeger Nederlands leren?
Omdat ze aan het Hof weten dat hun hof ver omgespit is, daarom en daarom alleen heeft Hola Pola nu een zogezegd charme-offensief MOETEN inzetten.
'Kijke' eens ikke kan de Nederlaants spreke. Och God, hou me tegen of ik huil de ganse buurt bijeen van pure ontroering. Snif, snif, snif! :cry: :x :twisted:
MaLoReg

08 jun 2006, 11:41

Begrijp niet dat anderen het niet door hebben dat dit een "must" stunt is.
De meesten willen het Koninghuis afgeschaft zien en dat weten zij ook wel daarom dit charme offensief.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

08 jun 2006, 11:44

Als handelaar weet katana dat men vliegen best met stroop vangt , wanneer doet er niet toe :!: :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

08 jun 2006, 12:27

Awèl, en ik heb spijt dat ik het niet heb kunnen zien. Ik had de trailer-interview gehoord op de radio. En naar het schijnt spreekt ze beter Nederlands dan ze voor ons produceert.
Enne, al die politici, dat is ook àllemààl charme-offensief. En die zangers, acteurs, Allemaal gespeeld. De .............(invullen naar believen)
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
MaLoReg

08 jun 2006, 12:44

Ja ja Tillie maar het valt toch welop dat ze nu na al die jaren van zich laat horen.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

08 jun 2006, 12:58

MaLoReg schreef:Ja ja Tillie maar het valt toch welop dat ze nu na al die jaren van zich laat horen.

Is zeker de schuld van Het Vlaams Belang , is dus positief :!: :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Gast

09 jun 2006, 00:38

Tillie schreef:Awèl, en ik heb spijt dat ik het niet heb kunnen zien. Ik had de trailer-interview gehoord op de radio. En naar het schijnt spreekt ze beter Nederlands dan ze voor ons produceert.
Enne, al die politici, dat is ook àllemààl charme-offensief. En die zangers, acteurs, Allemaal gespeeld. De .............(invullen naar believen)
Lap, daar gaat mijn broek weer!!!

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 jun 2006, 13:00

De Vlaamse stukjes van Paola ? Waarschijnlijk ontelbare keren door de mangel gedraaid, gefilterd en minutieus voorbereid en van buiten geleerd...!?

Een direct interview mocht niet .... :roll: Jullie koningin gaat ongeveer bijna naar haar 70 ste.zeker ? Ik zie ze het Nederlands niet meer leren .. er van uitgaand dat ze niet direct een talenknobbel heeft...of ooit gehad heeft ...

Ik heb de film niet gezien ..de trailer van de film die een ganse week tussen elk programma in op ons afgevuurd werd hadden mijn maag al genoeg doen oprispen .... Ik hoef die propaganda niet , want meer dan dat is dat niet !

"Elle se sent vraiment belge ! " Ik hoop dat ze goed weer heeft !!
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

15 jun 2006, 13:27

zorro schreef:
Tillie schreef:Awèl, en ik heb spijt dat ik het niet heb kunnen zien. Ik had de trailer-interview gehoord op de radio. En naar het schijnt spreekt ze beter Nederlands dan ze voor ons produceert.
Enne, al die politici, dat is ook àllemààl charme-offensief. En die zangers, acteurs, Allemaal gespeeld. De .............(invullen naar believen)
Lap, daar gaat mijn broek weer!!!
Dat gaat tegenwoordig al sneller en sneller. Haast de moeite niet meer om ze op te trekken.
En is het niet waar misschien? Waarom komen die zo graag op TV?

Ik heb het filmpje niet gezien, Phoebe, dat verklaart misschien dat ik nog geïnteresseerd was. Was het zo slecht? Ik heb op de radio alleen maar een klein stukje Becaus gehoord die over dat programma sprak.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 jun 2006, 13:54

Ik heb de film ook niet gezien Tillie ..
Bijdragen van deze onderwerpen hebben bij mij een effect als iemand die met zijn nagels over een schoolbord krast ...
Ik heb wel het gesprek in Humo dat het blad voerde met Jan Becaus over die film e.a. gelezen ... Meer dan genoeg om mij over de opzet een idee te vormen ....waarbij ik natuurlijk het grootste respect voor Jan Becaus en zijn werk op zich behoud.

La reine Paola en heel haar gevolg / familie is hier nu eenmaal , wordt geprezen en geloofd door koekendozenromantici en de ' langs de kant '-vlaggenzwaaiertjes. Wij worden daar ten gepasten tijde overvloedig mee overspoeld op TV en in andere media . Daar ontsnapt niemand aan ...
Die confrontatie van simpel volks'amusement' is voor mij echt méér dan voldoende !!....
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

15 jun 2006, 15:46

Ik was geïnteresseerd in de mens achter de koningin. Het is toch een vrouw die is geboren in een ander land dan het onze, daar familie en omgeving heeft verlaten om hier een bepaalde functie te komen uitoefenen. In een land waarvan de structuur voor de inwoners al bijna een doolhof is.
Het werd toch zo uitgelegd dat dit aspect zou worden belicht.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 jun 2006, 16:11

Dat kan ik best begrijpen Tillie want naast koningin is ze natuurlijk ook mens ... of we de mens achter de koningin in werkelijkheid door middel van zo'n filmpje 'echt' te zien krijgen is nog zeer de vraag.
Tenslotte is het produkt in sé véél te kort om een juist en volledig beeld te schetsen en ten tweede is zo'n film er in eerste instantie ook op gericht, vanuit hofkringen, om het blazoen wat op te poetsen van iemand die in de populariteitspoll's maar pover scoort .... vergeleken met pakweg andere leden van haar familie. Aan het maken en inhoud van zo'n product zal waarschijnlijk een bastion van protocol mee gemoeid zijn ...Wat er overschiet is een opgeblonken voorstelling van een vrouw die in eerste instantie toch nog altijd als koningin benaderd diende te worden.
Een interview van reporter tot de vrouw achter de koningin met directere vragen ... en wat meer is , ook inpikkend op haar antwoorden, daar zou de spontaniteit en wie zij eigenlijk is en hoe ze voelt als mens veel meer gelegenheid krijgen om naar voor te komen .... Ik verwijs naarbij naar interviews met bvb. Màxima en Lady Di destijds ....
Waarom dàt hier niet kan ..... dat zal dan wel zijn redenen hebben zeker ??
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....