Zeg nooit "NOOIT MEER"

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

22 dec 2007, 07:31

Waar ze allemaal gebleven zijn ? Ik kan ernaar raden. Mag ik je gerust stellen Zandmannetje; van Kwezel heb ik een berichtje gehad waarin ze de 'must' van SN heeft geruild met de huiselijke bezigheden, ze kwam er bijna niet meer aan toe. Ikzelf zal het ook maar opbiechten, hoewel ik niet in je vernoemde lijstje voorkom; ik heb een andere bezigheid gevonden, een oude hobby opgerakeld en vernieuwd en aangepast. Spijtig dat in de verloren gegane tijd er een en ander cruciaals is verwijderd en ik daar nu de butsen van moet schudden. Met het karige inkomen dat ik heb ben ik aan vernieuwing toe van daarvoor hoogstnoodzakelijke attributen. Mede door deze omstandigheid moet ik mijn dagen wel opvullen met uit te pluizen via Kapaza of andere om enige toelichting te bekomen om die leemte op te vullen. En ik, ik had me nog zo voorgenomen dat ik daarmee, die ouwe hobby, me zou bezigen tegen mijn pensioengerechtigde leeftijd.
Zo denk ik dat het ook anderen vergaat, zij die in je lijstje voorkomen van "vermiste personen". Slechts enkelen verraadden zich, hun schrijfwijze en zinsbouw doen een oudere nicknaam vermoeden, hoewel de zekerheid daarvan pas tot uiting komt als ze hun incognito afwerpen.
Zoals het er nu voorstaat, vermoed ik dat de dag eens zal komen dat je ook de Telloorlekker zou kunnen missen... :wink:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

22 dec 2007, 13:48

Juist omdat ik jouw naam nog wel tegenkwam TLL (alsook die van Ed.) had ik wetens willens juliie namen niet opgenomen in dat lijstje...
Bewuste lijst behelst alleen de namen van vermiste personen.
Spijtig genoeg kunnen we Child focus niet meer inschakelen om een grootschalige zoekactie op te starten.
Misschien een nieuw op te richten Senior focus?
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

23 dec 2007, 17:00

Onderstaand bericht heb ik gewoon in de krant gelezen, maar het verdiend zeker en vast een plaats hier bij kolder...

Everzwijn stapt kledingwinkel in Poitiers binnen
POITIERS –
In een voorstad van het Franse Poitiers is zaterdag een everzwijn een kledingwinkel binnengedrongen. De winkel moest geëvacueerd worden. De politie heeft het dier afgemaakt.
Het everzwijn stapte zaterdagmiddag rond 13.15 uur de kledingszaak in het winkelcentrum binnen.
Vijftien mensen -klanten en personeelsleden- zijn in alle rust geëvacueerd. Maar het 90 kilo zware everzwijn viel de politieagenten aan, waarop die het neerschoten', zo luidt het bij het politiehoofdcommissariaat van het departement Vienne.

Het dier werd gedood met dertig kogels, want de wapens van de politie waren niet aangepast aan dit type interventie.
Rond 15.30 uur kon de winkel opnieuw de deuren openen. Er is een onderzoek gestart om na te gaan vanwaar het everzwijn kwam.
Er zijn zaterdag in hetzelfde winkelcentrum, dat dichtbij het platteland ligt, maar liefst drie everzwijnen gesignaleerd, maar slechts één ervan is een winkel binnengestapt.


Zie, dat vind ik ten persoonlijke titel staffe toebak!
Wilt zo'n varken zich gewoon een warme winterjas aanschaffen in de winkel omdat het zo erbarmelijk koud is in de bossen, en wordt hij dan behandeld zoals een gewone klant, net zoals die anderen die daar al binnen stonden? Neen, driemaal neen!
Liever schieten ze hem 30 kogels in zijn romp! Zo zie je maar dat een mens inderdaad behept is met een meerderwaardigheidscomplex, en zich de meerdere voelt van een everzwijn...
Pure discriminatie vind ik zoiets, het zwijn wilde niet eens voorkruipen, het stond gewoon rustig zijn beurt af te wachten.
Een dikke awoert aan het adres van de politie van Poitiers!
Dus vooraleer hij gefileerd wordt zal er vlijtig naar alle kogels moeten gezocht worden, want als iemand zijn tand moest breken op een achtergebleven kogel in een everzwijnsteak krijgt de politie van Poitiers de rekening van de tandarts toegestuurd.
Mij verwonderd het alleszins niet dat die twee andere evers een meer diervriendelijke winkel hebben uitgezocht om hun aankopen te verrichten!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

24 dec 2007, 06:40

Iets in die aard van evacuaties vind ik toch lachwekkend. Neem nu de optredens van Dovo (de ontmijningsdienst); vindt men ergens een obus of handgranaat wordt de hele wijk ontruimd, moeten mensen een onderkomen zoeken ver van de plaats van het onheil. Op een verlaten veldje wordt dan een putje gegraven om de kompels jaloers te maken en daarin wordt het springtuig tot ontploffing gebracht. Nadien mogen de mensen naar huis terugkeren.
Wat is dit allemaal voor een belachelijke situatie ? In oorlogstijd gooit een soldaat een handgranaat en 'ocharme' tien vierkante meter wordt bezaaid met schrapnels, amper schade aan de omgeving (tenzij het putje)
Beseft men wel wat voor show opgevoerd wordt om de verkwisting van overheidsgeld te vergoeilijken ?
Ik herinner mij een voorval in de kuststreek. Mocht geneens gaan kijken of hoe die bom uit de tweede wereldoorlog onschadelijk werd gemaakt. De opgetrommelde politiemacht verhinderde mij dat spektakel. En ik lijk toch in de verste verte niet op een strohalm, die zomaar omver geblazen kan worden ...
De doffe klap die ik hoorde deed me zelfs vermoeden dat ze er een disco hadden opgezet om even hun geluidsinstallatie te testen; handige dj's kunnen soms meer lawaai veroorzaken, en daarvoor laten ze dan nog opzettelijk de hele zaak vollopen. Onzinnig, niet ?

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

25 apr 2008, 16:47

Doorgaans heb ik geen moeite om woorden op papier te zetten, al is het virtueel papier zoals in dit geval.
Nu heb ik er moeite mee, omdat mijn gedachten telkens afdwalen, die keren telkens weer naar Jef.
Jef is mijn onderbuur, precies twee jaar geleden heb ik hem leren kennen, toen ik mijn huis verkwanselde in veilig Antwerpen en verhuisde naar Schoten, waar ik mijn intrek nam in een appartement.
En ik leerde hem kennen in de goeie zin al dadelijk, want als ik met een onhandelbare badkamerkast in mijn klauwen naar het tweede verdiep worstel om er daar een lavabo in te deponeren en vervolgens aan te sluiten aan de waterleiding, staat Jef al dadelijk klaar om een handje toe te steken.
'Hoewel hij reeds tachtig is', zegt zijn Maria trots.
Jef en Maria, ze hebben elkaar goed gevonden…
Hij is nooit te beroerd om een werkje op te knappen. Wanneer de keldergang opnieuw dient geschilderd te worden en we afspreken om dit samen te doen op een bepaalde dag, is het werk bijna helemaal gedaan wanneer ik mij aanbied.
“Jij woont hier nog maar pas, en ik ben het gewoon dit te doen, zo heb ik iets om handen” is zijn uitleg…
Gewoonlijk kom ik hem tegen wanneer ik naar de garagebox moet, het is precies of het moet zo zijn dat we elkaar telkens ontmoeten. Hoewel hij nog nooit op reis is geweest, besteedt hij toch veel zorg aan het onderhoud van zijn wagen, die dan ook het uitzicht heeft van een showroommodel.
"Ik ben nog nooit ziek geweest," zegt hijzelf trots.
Tot enkele maanden geleden, wanneer hij een soortement bacterie of virus in het bloed krijgt en zijn hele lichaam vol rode en blauwe vlekken staat, met onweerstaanbare jeuk tot gevolg.
De huisdokter vindt de oorzaak niet zo dadelijk, en de allergie wordt allengs erger.
Dan maar ziekenhuisopname, beslist diezelfde dokter.
Er worden allerlei testen en proeven op Jef uitgevoerd, maar zijn toestand verbeterd niet, integendeel.
Een bacterie die zijn aders opvreet? Ooit al eens zoiets gehoord?
Jef zit volledig onder de narcose omdat de pijn niet te harden is, daarom stelt de dokter Maria voor de keus, als we zijn beide benen niet amputeren gaat hij het niet overleven!
“Oh nee” zegt Maria lijkbleek “Zo zou Jef niet willen leven, dat weet ik zeker, dan is hij liever dood”
Verleden nacht is Jef gestorven op twee en tachtig jarige leeftijd, ze hebben hem niet meer uit de narcose gehaald om afscheid te nemen, omdat de pijn te ondraaglijk zou geweest zijn.
Persoonlijk geloof ik niet in de onzin van een leven na de dood, al zou ik willen dat dit wel zo was…
Vaarwel Jef, nu ben je tenminste van die pijn verlost !
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

26 apr 2008, 19:03

Sorry Zandman, maar ik ben er nog... hoewel niet je onderbuur... :lol:

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

26 apr 2008, 21:05

telloorlekker schreef:Sorry Zandman, maar ik ben er nog... hoewel niet je onderbuur... :lol:
Wat voor een reactie is dat nu ????
Zeer fijngevoelig zoals we dat intussen wel gewend zijn .

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

27 apr 2008, 08:54

Droef Louis . De realiteit is vreselijk, onafwendbaar . Spijtig .

Wat bezield de " geneeskunde " om nog zulke afgrijselijke ingreep voor te stellen ?
bakker

27 apr 2008, 09:54

telloorlekker schreef:Sorry Zandman, maar ik ben er nog... hoewel niet je onderbuur... :lol:
De ongevoeligheid en onbeschoftheid in het kwadraat

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

28 apr 2008, 09:19

bocuse schreef:
telloorlekker schreef:Sorry Zandman, maar ik ben er nog... hoewel niet je onderbuur... :lol:
Wat voor een reactie is dat nu ????
Zeer fijngevoelig zoals we dat intussen wel gewend zijn .
Ben je nu helemaal op je kop gevallen Bocuse ? Namen noemen, en zonder in detail te treden ... één reactie daarop en de hel breekt los.
Mijn naam is Jef !
bakker

28 apr 2008, 09:37

telloorlekker schreef:
bocuse schreef:
telloorlekker schreef:Sorry Zandman, maar ik ben er nog... hoewel niet je onderbuur... :lol:
Wat voor een reactie is dat nu ????
Zeer fijngevoelig zoals we dat intussen wel gewend zijn .
Ben je nu helemaal op je kop gevallen Bocuse ? Namen noemen, en zonder in detail te treden ... één reactie daarop en de hel breekt los.
Mijn naam is Jef !
Telloorlekker, iemand uit zijn verdriet over het verlies van een dierbare vriend, en neemt op die manier afscheid met de naam van die vriend te noemen.
Als u dan uw reactie geeft, ook al hebt u dezelfde naam, en niet eens begrijpt hoe kwetsend uw reactie met uw lachende smiley erbij is, is het triest gesteld met uw begrip voor andermans pijn en verdriet.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

28 apr 2008, 09:55

Ach telloorlekker is zeker iemand met gevoel en humor , zelfs als zijn einde zou naderen , zie niets kwetsend in zijn reactie .
Relativeren is een kunst en dat hebben sommige senioren , precies hier nog niet onder de knie :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
bakker

28 apr 2008, 10:12

Katana,, zou u het ook gevoel voor humor vinden als Lady zou overleden zijn en Telloorlekker zo zou reageren ?
Gevoel voor humor is iets moois maar kan niet op alle uitspraken geplakt worden;

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

28 apr 2008, 10:19

bakker schreef:Katana,, zou u het ook gevoel voor humor vinden als Lady zou overleden zijn en Telloorlekker zo zou reageren ?
Gevoel voor humor is iets moois maar kan niet op alle uitspraken geplakt worden;
Is geen vergelijking beste Bakker ' dit is een bridge to far" scenario , uw relaas beste Bakker :lol:
Katana blijft pal staan achter Telloorlekker een Limburger een gebuur 8)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
bakker

28 apr 2008, 18:18

Katana, als je dit een bridge to far scenario vindt kan ik je begrijpen.Ik stel het dus anders .
Als uw beste vriend zou overlijden en u kreeg dergelijke reactie hoe zou u dat dan opvatten ?