Kozijn Pierre

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

24 feb 2006, 13:17

Ach dit item leest waarschijnlijk geen kat , dus maar geprevel over kozijn Pierre !

Kozijn Pierre is vier jaar ouder dan Katana , is een verwoed verzamelaar van nieuws in de gemeente en van België en van de eerste en tweede wereldoorlog , zijn huis is bijna volgestouwd met overlijdingsberichten en nog meer nieuws toen, en er toen,
nog weinig nieuws was !
Om de twee dagen en zelfs meer valt hij rond 17.00 binnen ten huize van katana ( als de dagen lengen zal het wat later worden , hoopt katana , omdat lady na 18.00 verbod heeft op gesteld om nog op den pc te tokkelen , is dat soms vervelend !
Als gastvrije Kampenaren (Limburgers ) bieden wij hem een drankje aan , en katana drinkt mee als Lady dat toestaat ( ziet dan wel of katana in zijn bar onder geen consumptie te veel heeft genomen ) , anders krijgt hij niets !
Laatst heeft kozijn Pierre het moeten bekopen , toen zijn Lady hem zware bloedpens voorschotelde na zijn terugkomst van katana en co , moest het toen wel doen met een maag vol wiskey en dat beviel hem niet !
Deze namiddag zal katana om 14.00 uur kozijn Pierre een tegenbezoek brengen (katana vermoed wel dat er borrels zullen aangeboden worden , maar Lady is sluw , is naar Hasselt met de bus , winkelen en heeft het broodbak machine afgesteld , dat het uit het machine moet om 17.30 uur !
Is een vervelende zaak katana is tevoet naar kozijn Pierre en moet in de terug keer een stamcafé kruisen , is dus weer de kans ontnomen om daar nog wat vrienden te ontmoeten en een klapke te doen !
Het leven zoals het nu is onder de senioren , is een strijd om het bestaan , een nemen en geven en dat is zoals het hoort :?: :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

24 feb 2006, 13:33

Kozijn Pierre heeft feitelijk maar één oog waar hij nog goed door ziet , loopt al dertig jaar rond met denzelfden bril , en is kwaad op de oogartsen van jaren geleden , toen ze hem mismeersterde !
Als er genoeg borrels op tafel komen , zou katana hem eventueel eens voorstellen , als vadertje 1 , het klaar zou spelen een bezoek aan een echt zeeschip te regelen , hem mee te nemen , als er dan gevaarlijke trappen zijn in zo'n schip , wil katana hem wel laten voorgaan en bij val hem opvangen , is maar een wens :?: :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
bakker

24 feb 2006, 13:55

Katana, jongen als ik dit allemaal lees vrees ik dat van je zeereis niks in huis zal komen.Als Lady de touwtjes zo strak in handen houdt - misschien heeft ze daar redenen voor- ben je diep te beklagen want dan heb je niks maar dan ook niks te vertellen of zelfs te bepalen ten huize Katana en moet je enkel braafjes luisteren en doen wat Lady wil.Ik beklaag je kerel als het werkelijk zo is zoals je zegt hier.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

24 feb 2006, 17:15

bakker schreef:Katana, jongen als ik dit allemaal lees vrees ik dat van je zeereis niks in huis zal komen.Als Lady de touwtjes zo strak in handen houdt - misschien heeft ze daar redenen voor- ben je diep te beklagen want dan heb je niks maar dan ook niks te vertellen of zelfs te bepalen ten huize Katana en moet je enkel braafjes luisteren en doen wat Lady wil.Ik beklaag je kerel als het werkelijk zo is zoals je zegt hier.

Beste Bakker,

Misschien even het misverstand even ophelderen , tussen den engel en den duivel !
Katana is niet steeds het braaf doetje geweest gedurende zijn omzwervingen in het klein land " Beligikske " , moest af en toe ook wel eens voor zaken , af en toe eskaleren met de gevolgen dat Lady , het huis smorgens gesloten had , uit woede , heb daar nu veel begrip voor , Lady heeft katana ook ooit gered , van een faling ( den duivel was zijn vennoot ) .
Zij heeft dag en nacht genaaid en katana moest geen pré af geven !

Het resultaat was terug de heropstanding , en daarom heeft katana , het grootste respect voor Lady , volgens hem is de grootste Belg of Belgin in alle glorie :!: 8)zij
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

24 feb 2006, 17:40

Katana zal daar over antwoorden , kozze Pierre heeft mij goed ontvangen heeft een klein deeltje laten zien , van 1940-1943, unieke documenten van de Duitser Luchtwaffe indien tijd , waar de de huidige pers , zich de ogen uit de kassen zouden laten uitdraaien !
Katana moest op bevel van lady ( nu winkelen in Hasselt , met de gratis bus ), het brood uit de oven halen .
Was te vroeg weer een lage taktiek van Lady , intussen had katana , al het café bereikt , een frisse pint enzv..
Was intussen terug thuis , zie nu de reactie , laat het maar komen :!: :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
bakker

24 feb 2006, 19:26

Ik denk dat de Katana op het forum een heel wat grotere held is of wil zijn dan de Katana die thuis zit .
In " dromen" schrijven over het verlangen naar een zeereis.Dit kunnen waarmaken dank zij een forumgenoot maar het niet tegen zijn vrouw durven zeggen en terug krabbelen.En zo waren er nog wel, en nu ga ik zwijgen

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

24 feb 2006, 22:52

Katana schreef:

Beste Bakker,

Misschien even het misverstand even ophelderen , tussen den engel en den duivel !
Katana is niet steeds het braaf doetje geweest gedurende zijn omzwervingen in het klein land " Beligikske " , moest af en toe ook wel eens voor zaken , af en toe eskaleren met de gevolgen dat Lady , het huis smorgens gesloten had , uit woede , heb daar nu veel begrip voor , Lady heeft katana ook ooit gered , van een faling ( den duivel was zijn vennoot ) .
Zij heeft dag en nacht genaaid en katana moest geen pré af geven !

Het resultaat was terug de heropstanding , en daarom heeft katana , het grootste respect voor Lady , volgens hem is de grootste Belg of Belgin in alle glorie." Einde citaat.

_____________________________________

Vriend katana,

heeft Lady deze tekst gelezen? Zij moet U heel graag zien. Of,......heb ik het verkeerd begrepen? :D :D

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

25 feb 2006, 08:22

ED. schreef:Katana schreef:



Vriend katana,

heeft Lady deze tekst gelezen? Zij moet U heel graag zien. Of,......heb ik het verkeerd begrepen? :D :D

Lady komt nooit op mijn pc , ze weet nie dat er hier over haar al eens geroddeld wordt , al maar goed !
Katana zal dien droom maar opgeven een zee schip te bezoeken , wordt mij trouwens afgeraden , gevaarlijke trappen , als je alles wilt zien :!: 8)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

25 feb 2006, 08:37

Zou een luchtschip misschien een uitkomst zijn Katana ? Sinds de Hindenburg is het dat experiment misschien wel waard... :lol:

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

25 feb 2006, 17:09

Als er iemand informatie wil van de Duitse Luchtwaffe , heb daar unieke blaadjes van gezien , uitgegeven in de oorlogsjaren 1941 en verder , met de nodige Duitse humor tekeningen op den achterkant , ben er bijna zeker van dat weinigen dit bezitten :!: 8)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad